۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی اسنوا + راه حل

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی جزء مشکلات بسیار پر خرج و گران‌بهایی است که اگر به آن بی‌توجهی کنیم، امکان افزایش خسارت و خرابی در مدار آن وجود خواهد داشت.
علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی اسنوا

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا دیگ ماشین لباسشویی اسنوا نمیچرخد؟

به احتمال زیاد هم اکنون که این مطلب را میخوانید، با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خود مواجه شده‌اید و یا در گذشته، تجربه تلخی از این موضوع داشتید. معمولا مشکلاتی که برای دیگ ماشین لباسشویی اسنوا به وجود می‌آید، نیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص و با تجربه دارد؛ زیرا نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی به منزله خرابی محفظه دیگ و قطعاتی است که کمک به چرخش آن در حول محور 360 درجه میکند.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

اما بی‌توجهی به این مشکل و راه‌اندازی مجدد دستگاه، نه تنها باعث بروز مشکلات دیگر میشود بلکه امکان خرابی و نابود شدن قطعات دیگر نیز وجود دارد. برای مثال چند ماه پیش یکی از مشتریان ما که برای تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا با ما تماس گرفته بود، به گفت که ابتدا یک لرزش و صدا از قسمت پشت ماشین لباسشویی که مربوط به سه نظام است را شنیدم، ولی ناگهان یک صدای شکستن یا خرد شدن به گوش‌مان رسید که باعث متوقف شدن دیگ دستگاه شد. در واقع این مشتری عزیز ما هنگامی که سه نظام ترک برداشته بوده، به آن بی‌توجهی کرده و در نهایت باعث شکستن آن و آسیب رسیدن به تسمه و موتور شده است.

در ادامه لیستی از دلایل رایج به وجود آمدن این مشکل را برای‌تان آماده کردیم تا ابتدا نگاهی به آنها بی‌اندازید و درک کوچکی از آنها داشته باشید ولی در ادامه محتوا هر یک از آنها را برای‌تان شرح کردیم و راه حلی برای هر یک ارائه دادیم. ولیکن اگر میخواهید لباسشویی‌تان را در یک مرکز با تجربه و تخصصی تعمیر کنید که به شما گارانتی 6 ماهه خدمات ارائه کند، پیشنهاد ما فقط و فقط مجموعه فراتیک است که میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 65579819-021 با ما در ارتباط باشید.

خراب شدن بلبرینگ لباسشویی اسنوا

بلبرینگ یکی از قطعات مهم و ضروری در همه لباسشویی‌ها است که وظیفه آن کمک به چرخش بهتر محفظه دیگ خواهد بود. ولی اگر طریقه درست استفاده از لباسشویی را بلد نباشیم، ممکن است بلبرینگ لباسشویی آسیب ببیند و حتی به مرور زمان خرد شود. به همین خاطر سعی کنید وزن متعادلی از لباس‌ها را در مخزن دستگاه قرار دهید و لباسشویی را در شرایط آب و هوایی مناسبی قرار دهید.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی اسنوا

اگر در حین استفاده از دستگاه در حین خشک کن، با صدای بم (مانند هواپیما) مواجه شدید؛ باید اقدام به تعمیر یا تعویض بلبرینگ لباسشویی خود کنید و یا منتظر باشید تا شدت خرابی بیشتر شود و سپس برای تعمیر لباسشویی در شهریار یا محل زندگی خودتان اقدام کنید.

پوسیدگی و فرسودگی سه نظام، شفت و پولی

شفت، پولی و سه نظام هم قطعاتی مانند بلبرینگ و نزدیک به آن هستند که تمامی آنها با دست به دست هم دادن، باعث ایجاد چرخه منظم در چرخش دیگ ماشین لباسشویی اسنوا ما شده است که اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند حمام و … قرار بگیرد، امکان پوسیدگی و شکستن‌شان وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که تشخیص خرابی و فرسودگی این قطعات نیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص و با تجربه در محل شما را خواهد داشت، زیرا تعمیر آن تقریبا نیازمند تجربه بالایی است. در اینطور مواقع میتوانید از خدمات شایان مجموعه فراتیک در شهر‌های مختلف استان تهران و البرز مانند تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس استفاده کنید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی یکی دیگر از اجزای مهم در مدار این دستگاه است که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، چرخه شستشو به طور کلی رو به اتمام میرود و لباسشویی ما عملا دیگر هیچگونه عمکلردی نخواهد داشت. بنابر‌این یکی از دلایل رایج برای نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما یا علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ و … است.

برسی و عیب یابی موتور ماشین لباسشویی یک عمل بسیار تخصصی است زیرا مشکلات به وجود آمده در موتور گاهی اوقات به خاطر سیم پیچی، گاهی اوقات به خاطر قطع شدن جریان الکتریکی و بعضی وقت‌ها هم به دلیل خرابی بلبرینگ و دیگر قطعات است. در اینطور مواقع پیشنهاد میکنم حتما با فراتیک تماس بگیرید تا مشکل‌تان به همراه گارانتی 6 ماهه برطرف شود.

عملکرد نادرست برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی فرمانده تمامی قطعات موجود در ماشین لباسشویی است، یعنی هر دستور و تصمیمی که این دستگاه گرفته میشود، ابتدا در برد الکترونیکی پردازش و محاسبه میشود، سپس به قطعات مکانیکی موجود در مدار دستگاه ارسال میشود. حالا فرض کنید برد شما دچار یک مشکل سخت افزاری شده که توانایی روشن کردن موتور را ندارد.

تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی اسنوا یکی از کار‌های بسیار تخصصی در این حوزه است، زیرا اگر تعمیرکار برد به درستی موفق به تعمیر این قطعه نشود، امکان بروز مشکلاتی دیگری مانند تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا وجود خواهد داشت. اما با سپردن تعمیر برد به مجموعه فراتیک، میتوانید از میزان کیفیت آن با گارانتی 6 ماهه و تست، مطمعن شوید.

فرسوده شدن تسمه لباسشویی اسنوا

اگر ماشین لباسشویی شما از نسل جدید لباسشویی‌های اسنوا نباشد، معمولا از ویژگی دایرکت درایو (Direct Drive)، برخوردار نیستند و باید تسمه‌ها به وسیله موتور، کمک به چرخش دیگ ماشین لباسشویی می‌کنند. تسمه‌های لباسشویی هم مانند تسمه تایم ماشین، دارای یک طول عمر سلامت است؛ یعنی بعد از گذشت یک مدت طولانی، امکان پاره شده، شل شدن و یا فرسودگی آن وجود خواهد داشت.

معمولا در صورت پوسیدگی تسمه‌ها لرزش و صدای عجیبی از پشت دستگاه احساس میشود و حتی میتواند باعث علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا باشد.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی اسنوا

باز ماندن درب لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث متوقف شدن مراحل شستشو لباسشویی اسنوا میشود، باز ماندن یا باز شدن درب لباسشویی است؛ در واقع یک قطعه به نام میکروسوئیچ در قسمت درب دستگاه وجود دارد که وظیفه آن ارسال وضعیت باز یا بسته بودن درب به برد الکترونیکی است.

خرابی میکروسوئیچ، بروز اختلال در برد یا خرابی زبانه درب ماشین لباسشویی گاهی اوقات باعث اشتباه در این موضوع میشود؛ بنابر‌این باید با یک تعمیرکار متخصص لباسشویی تماس بگیرید تا این مشکل را برسی و عیب یابی کند.

آنچه با یکدیگر یاد گرفتیم

در این مطلب سعی کردیم به اکثر دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بپردازیم و برای هر یک از آنها یک راه حل و یک مثال ارائه کنیم. شما با خواندن این مطلب میتوانید دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی در همه برند‌ها برای مثال علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آریستون و … را بفهمید زیرا تفاوتی زیادی در ساختار آنها وجود ندارد.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

اما اگر نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در شهر‌های مختلف استان البرز و تهران را دارید، کافیست از طریق شماره تلفن 65579819-021 با ما تماس بگیرید تا مشکل‌تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همراه گارانتی 6 ماهه برسی و برطرف گردد.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک