۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آریستون + آموزش راه حل

اگر به تازگی با مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی آریستون مواجه شدید و به دنبال دلایل آن هستید، کافیست نگاهی به محتوای این مطلب بی‌اندازید تا راه حل‌های موجود در این مقاله را دریابید.
علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی اریستون

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا دیگ لباسشویی آریستون نمیچرخد؟

اکنون که این مطلب را میخوانید، به احتمال زیاد با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آریستون مواجه شده‌اید و یا در گذشته تجربه تلخی از این موضوع داشتید؛ به همین سبب قصد داریم در این مطلب به دلایل رایج این مشکل بپردازیم و راه حل هر یک را توضیح دهیم. همچنین توجه داشته باشید در صورتی که علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را نفهمید و به صورت مداوم از آن استفاده کنید، ممکن است دیگ به کلی از کار بی‌افتد و عملا چرخه عملکرد آن مختل شود.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

برای مثال چند وقت پیش یکی از کسانی که مجموعه فراتیک را از طریق سوشال مدیا پیدا کرده بود، برای تعمیر ماشین لباسشویی آریستون با ما تماس گرفت، هنگامی که تعمیرکار مجموعه فراتیک در محل حاضر شد، متوجه خرابی بلبرینگ دیگ لباسشویی شد اما متاسفانه صاحب لباسشویی اقدام به تعمیر آن نکرد. در نهایت همین مشتری بعد از 2 هفته با ما تماس گرفت و گفت که دیگ ماشین لباسشویی دیگ هیچ چرخش و عملکردی ندارد زیرا همانطور که گفتیم بلبرینگ به کلی نابود شده بود.

معمولا خرابی دیگ لباسشویی در انواع برند‌ها یکسان است و هیچ فرقی نمیکند که با مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما یا نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ دست و پنجه نرم می‌کنید. در ادامه لیستی از دلایل رایج این مشکل را برایتان به نمایش خواهیم گذاشت و علت هر یک را ادامه به همراه راه حل، شرح خواهیم داد.

خرابی بلبرینگ لباسشویی آریستون

بلبرینگ یکی از قطعات بسیار مهم برای چرخش 360 درجه دیگ لباسشویی است که امکان فرسودگی و خرابی آن پس از یک مدت مصرف طولانی وجود خواهد داشت. اما اگر این مشکل پس از 2 یا 3 سال برای لباسشویی شما به وجود آمده است، به احتمال زیاد با نحوه مصرف اشتباه مانند شستن پتو و پرده در لباسشویی، به آن آسیب وارد کردید و خودتان متوجه نشدید.

برای تعمیر بلبرینگ یا تعویض آن، باید از یک مرکز معتبر تعمیرات لباسشویی در تهران یا استان خودتان کمک بگیرید؛ به همین خاطر ما در اینطور مواقع، فراتیک را پیشنهاد میکنیم زیرا فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان است.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی اریستون

تنظیم حجم نامتعادل لباس‌ها در لباسشویی

همانطور که گفتیم افزایش بیش از حد حجم لباس‌ها در لباسشویی نه تنها باعث آسیب رسیدن به بلبرینگ و منافظ دیگ میشود، بلکه امکان خرابی برد الکترونیکی و موتور هم وجود خواهد داشت. البته برخی از لباسشویی‌های مدرن آریستون امکان شناسایی این موضوع را دارند و این مشکل را سریعا توسط یک ارور در لباسشویی نشان میدهند.

برای رفع این مشکل پیشنهاد میکنم ابتدا دفترجه راهنمای ماشین لباسشویی آریستون را مطالعه کنید تا با نحوه صحیح استفاده از لباسشویی آشنا شوید. اما اگر نمیتوانید این کار را انجام دهید، حداقل از ریختن پتو، پرده و لباس‌های سنگین در لباسشویی بپرهیزید.

از کار افتادن موتور

موتور ماشین لباسشویی آریستون یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در این دستگاه است که وظیفه آن به حرکت در آوردن دیگ لباسشویی است. اگر موتور لباسشویی به هر دلیلی نتواند مانند قبل به عملکرد صحیح خود ادامه دهد، دیگ امکان چرخش را نخواهد داشت. معمولا مشکلات پیش آمده در موتور یا به دلیل خرابی بلبرینگ یا از بین رفتن جریان الکتریکی در مدار آن است.

فراتیک یک مجموعه بسیار تخصصی در حوزه تعمیرات لباسشویی و با ارائه بیش از چندین هزار خدمات به مردم شریف ایران، آماده تعمیر تخصصی موتور لباسشویی شماست. به همین سبب اگر احساس میکنید مشکلی برای قسمت موتور یا دیگر بخش‌ها پیش آمده، با فراتیک تماس بگیرید.

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی هم مانند موتور از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است، زیرا مانند مغز انسان، ابتدا تمامی دستورات و تصمیمات در برد الکترونیکی لباسشویی آریستون پردازش میشود و سپس به دیگر قطعات ارسال میشود. حالا فرض کنید مشکلی سخت افزاری یا نرم افزاری برای برد دستگاه به وجود آمده و امکان ارسال دستور به موتور برای روشن شدن وجود ندارد.

پیشنهاد میکنم حساسیت بسیار بالایی برای تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی آریستون در نظر بگیرید، زیرا برد این لباسشویی‌ها به دلیل کمیاب بودن، از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و انتخاب یک مرکز متفرقه و نامعتبر میتواند باعث بروز مشکلات و خسارت‌های دیگری شود. برد الکترونیکی همچنین باعث لرزش ماشین لباسشویی آریستون و یکی از علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون است.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی آریستون

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی آریستون و یا از کار افتادن آن میشود، بسته نشدن درب آن است؛ زیرا در تمامی لباسشویی‌ها یک سنسور به نام میکروسوئیچ وجود دارد که وظیفه آن ارسال وضعیت باز یا بسته بودن درب دستگاه است.

اگر این قطعه با آب تماسی داشته باشد و یا عملکرد آن دچار اختلال شده باشد، به احتمال زیاد خراب میشود و عملا دیگر هیچگونه کارکردی نخواهد داشت. همچنین زبانه درب یا برد الکترونیکی هم میتوانند باعث بروز این مشکل در لباسشویی ما شود.

پوسیده شدن تسمه‌ها

اگر ماشین لباسشویی شما از نسل جدید لباسشویی‌های آریستون نباشد، به احتمال زیاد از ویژگی دایرکت درایو (Direct Drive) برخوردار نیست و از تکنولوژی تسمه برای چرخش دیگ لباسشویی استفاده میکند. اما هر تسمه‌ای طول عمری دارد و ممکن است پس از یک مصرف طولانی دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی، پارگی و یا شل‌شدگی شود.

اگر دست به آچار هستید و توانایی باز کردن سینی پشت لباسشویی را دارید، با یک آچار یا پیچ گوشتی (با توجه به نوع لباسشویی)، سینی پشت دستگاه را باز کنید تا از سلامت تسمه‌های لباسشویی خود مطمعن شوید.

پوسیدگی شفت، سه نظام و پولی

شفت، سه نظام و پولی جزء دیگر قطعات موجود در لباسشویی هستند که کمک به چرخش 360 درجه دیگ لباسشویی می‌کنند؛ این قطعات هم مانند بلبرینگ و دیگر قطعات، اگر در شرایط نا مناسبی قرار بگیرند، امکان پوسیدگی، زنگ زدگی و خرد شدن‌شان وجود دارد.

آنچه با همدیگر یاد گرفتیم

در این مطلب سعی کردیم به دلایل و راه حل‌های رایج نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آریستون بپردازیم و همچنین شما را از ارزش و اهمیت تعمیر این نوع لباسشویی، با خبر سازیم. امیدواریم تا به اینجای مطلب مشکل‌تان با توجه به توضیحات موجود در محتوای این مطلب برطرف شده باشد.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

ولی اگر احیانا نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود داشتید، کافیست با شماره تلفن 65579819-021 تماس بگیرید و یا درخواست خود را از طریق فرم درخواست تعمیر ثبت کنید تا کارشناسان مجموعه فراتیک در اسرع وقت و با کمترین هزینه + گارانتی 6 ماهه خدمات، مشکل شما را برسی و رفع کنند.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک