۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو؛ از بلبرینگ تا موتور

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو اکثر اوقات به خاطر طول عمر زیاد دستگاه و یا استفاده نادرست از لباسشویی است که به راحتی قابل تعمیر و عیب یابی است.

آنچه در این مقاله میخوانید

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی دوو

هر دستگاهی پس از یک مدت استفاده طولانی امکان خرابی و بروز مشکل در مدار خود را دارد، ولیکن گاهی این مشکلات ممکن است به قدری بزرگ شوند که باعث از کار افتادن ماشین لباسشویی، یخچال و دیگر لوازم موجود در خانه و محیط کار ما شود. علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی از همان مشکلاتی است که باعث متوقف شدن چرخه شستشو لباس‌ها در دستگاه ما میشود.

اگر در حال حاضر با این مشکل دست و پنجه نرم میکنید و کمی اضطراب بابت خرابی ماشین لباسشویی خود دارید، اصلا نگران نباشید زیرا این مشکل قابل حل شدن است و همین حالا بدون توجه به هیچ دلیل و علتی، از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دوو مجموعه فراتیک با ضمانت گارانتی 6 ماهه بدون قید و شرط استفاده کنید و یا اینکه محتوای این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا دلایل و راه حل‌های مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو خود را دریابید.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی دوو

شکستگی یا خرد شدن بلبرینگ

بلبرینگ یکی از قطعات بسیار حساس و پر‌اهمیت در هنگام چرخش ماشین لباسشویی است که در پشت ناحیه دیگ یا مخزن وجود دارد. اگر بیش از حد مجاز در لباسشویی لباس قرار دهید و باعث سنگین شدن آن شوید، امکان ساییدگی و خراب شدن بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی دوو شما وجود خواهد داشت.

برای تعمیر این قطعه باید مخزن یا دیگ را از لباسشویی جدا کنید و سپس با باز کردن آن، اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه کنید. اما در چنین مواقعی پیشنهاد میکنم با یک مجموعه تخصصی تعمیرات ماشین لباسشویی دوو مانند فراتیک تماس بگیرید تا دارای نمایندگی آن در شهر شما را داشته باشد.

خرابی سه‌نظام یا شفت

سه‌نظام، شفت و پولی جز قطعاتی هستند که کمک به چرخش و دوران 360 درجه دیگ ماشین لباسشویی دوو می‌کنند؛ ولیکن گاهی اوقات شرایط نامناسب آب‌و‌هوایی یا استفاده نادرست از ماشین لباسشویی باعث خرابی و از بین رفتن این قطعات میشود که در نهایت امکان متوقف شدن یا چرخیدن سخت دیگ دستگاه میشود.

بازسازی، تعمیر و یا تعویض سه‌نظام یا شفت باید توسط یک تعمیرکار متخصص و مجرب انجام شود، زیرا این قطعات از ارزش و قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند که اگر به صورت صحیح در جای خود قرار نگیرند، باعث افزایش خسارت در مدار لباسشویی خواهد شد.

قرار دادن بیش از حد لباس در دیگ

استفاده درست از حداکثر و حداقل میزان لباس‌ها در دیگ لباسشویی، یکی از مبانی و اصول اولیه استفاده از این دستگاه است؛ به همین خاطر باید هنگامی که قصد داریم یک دستگاه لباسشویی دوو بخریم، به ظرفیت آن که بر حسب کیلوگرم (8 KG) و یا LBS است، توجه داشته باشیم.

در واقع هنگامی که لباس‌های زیادی را در دیگ ماشین لباسشویی قرار میدهیم، بلبرینگ، شفت، کمک فنر‌ها و دیگر قطعات موجود در محفظه دیگ دچار آسیب‌هایی میشوند که در طولانی مدت باعث شکستن، خرد شدن و از کار افتادن آنها خواهد شد. بنابر‌این سعی کنید از قرار دادن پتو، پرده و لباس‌های سنگین در لباسشویی خودداری کنید و قبل از هر کاری حداقل یکبار دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

شاید اکثر ما با مدار و چرخه عملکرد ماشین لباسشویی‌مان آشنا باشیم و بدانیم که دیگ لباسشویی به کمک موتور به چرخش در می‌آید. اما موتور این دستگاه مانند دیگر قطعات، اگر در شرایط نامناسبی قرار بگیرد، امکان بروز مشکل و خرابی آن در بخش‌های سیم پیچی، ذغال (برای رسانایی الکتریکی)، بلبرینگ و … وجود خواهد داشت.

بنابر‌این اگر موتور دستگاه از کار بی‌افتد، دیگ لباسشویی توسط هیچ نیرویی پشتیبانی نمیشود و در نهایت باعث متوقف شدن چرخه شستشو دستگاه خواهد شد. در اینگونه مواقع کافیست با یک تعمیرکار متخصص و یا یک مرکز معتبر مانند فراتیک تماس بگیرید تا مشکل ماشین لباسشویی شما با ضمانت گارانتی 6 ماهه برسی و برطرف گردد.

خرابی موتور ماشین لباسشویی دوو؛ علت نچرخیدن

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی

برد ماشین لباسشویی دوو مانند مغز آن دستگاه است، زیرا تمامی اطلاعات، دستورات و تصمیمات ابتدا در برد الکترونیکی پردازش و برسی میشوند و سپس به قطعات دیگر ارسال میشود. بنابر‌این اگر مشکلی برای برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو به وجود بیاید و یا اینکه بر اثر خرابی با اروری در صفحه نمایش خود مواجه شود، لباسشویی از چرخه عملکرد خارج خواهد شد.

اگر قصد دارید که خودتان به صورت خود‌سرانه دست به تعمیر برد الکترونیکی بزنید، پیشنهاد میکنم حتما دست از این کار بردارید تا از بروز مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری دیگر در مدار این قطعه جلوگیری کنید؛ زیرا برد الکترونیکی از قیمت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است که اگر آن را به یک مرکز تخصصی تعمیرات برد ماشین لباسشویی دوو مانند فراتیک نسپارید، امکان افزایش خسارت وجود خواهد داشت.

فرسوده شدن تسمه لباسشویی دوو

بسیاری از لباسشویی‌های نسل جدید برند دوو، از فناوری جدید و پیشرفته‌ای به نام دایرکت درایو برخوردار هستند که باعث حذف شدن تسمه از مدار این لباسشویی شده است. اما اگر لباسشویی شما از شرایط ساختاری دیگری برخوردار باشد، حتما تسمه پلاستیکی سیاه رنگ را در مدار لباسشویی خود مشاهده خواهید کرد.

بر اثر گذر زمان امکان پاره شدن، شل شدن و فرسوده شدن تسمه لباسشویی وجود خواهد داشت؛ بنابر‌این اگر لرزشی در پشت دستگاه احساس میکنید، باید اقدام به برسی و عیب یابی قطعاتی مانند تسمه‌ها، کمک فنر‌ها و پایه‌ها کنید؛ زیرا خرابی تسمه یکی از علت لرزش ماشین لباسشویی دوو و نچرخیدن دیگ آن است.

باز ماندن درب لباسشویی دوو

یکی دیگر از علت‌های نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش، دوو، سامسونگ و دیگر برند‌ها، میتواند به خاطر باز شدن درب لباسشویی باشد؛ زیرا قطعه‌ای به نام میکروسوئیچ وظیفه برسی باز یا بسته بودن درب را دارد و هر زمان که احساس کند درب دستگاه باز شده، لباسشویی را متوقف کند.

البته امکان خرابی میکروسوئیچ بر اثر تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو و یا خرابی قطعات دیگری مانند زبانه درب و یا برد الکترونیکی وجود خواهد داشت.

آنچه با همدیگر یاد گرفتیم

در محتوای این مطلب سعی کردیم به دلایل و راه حل‌های موجود در مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی اشاره کنیم تا اگر امکان دارد، خودتان این مشکل را عیب یابی و برطرف کنید. امیدواریم تا به اینجای مطلب موفق به برطرف کردن این مشکل شده باشید، ولیکن به هر حال اگر نیاز به تعمیر لباسشویی دوو خود داشتید، میتوانید با مجموعه فراتیک تماس بگیرید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک در واقع یک مججموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی در شهر‌های مختلف استان تهران و البرز است که با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان در امر دریافت رضایت مشتریان، موفق در خدمت رسانی به مردم شریف ایران با گارانتی 6 ماهه خدمات شده است.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک