۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون + راهکار

بد‌ترین مشکلی که ممکن است برای هر شخصی پیش بی‌آید، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است؛ فرض کنید ساعت‌ها منتظر شستن لباس‌ها باشید ولی در آخر با تخلیه نشدن آب لباسشویی و کثیف ماندن لباس‌ها روبرو شوید.
علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا آب ماشین لباسشویی آریستون تخلیه نمیشود؟

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون شاید از مشکلاتی باشد که اگر به آن بی‌توجه باشید، در نهایت باید به فکر تعمیر ماشین لباسشویی آریستون خود باشید، منظور از این حرف یعنی وقتی آب آلوده از ماشین لباسشویی خارج نشود و در دستگاه باقی بماند، لباس‌ها هنوز کثیف است و انگار عملا هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

ماشین لباسشویی یک ساختار پیچیده و متصل به یکدیگر دارد که اگر یکی از آنها (قطعات) دچار مشکل و اختلال در عملکرد خود شود، باعث خرابی کارکرد این روند و مدار میشوند. برای مثال اگر برد ماشین لباسشویی آریستون در اثر نوسان برق، یکی از قطعات آن مانند خازن سوخته باشد؛ میتواند از دلایل اصلی باشد که ماشین لباسشویی آریستون آب جمع شده در مخزن را تخلیه نکند.

خواندن دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی آریستون باعث میشود از بروز بسیاری از اشتباهات ساده و رایج مانند استفاده از محافظ برق، جلوگیری کنید. اما اگر برند ماشین لباسشویی شما اسنوا یا آریستون است از مقاله‌های علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ یا علت تخلیه نشدن آب لباسشویی اسنوا استفاده کنید.

اگر هم اکنون ماشین لباسشویی شما دچار این مشکل شده و نمیدانید چه کاری باید انجام دهید؛ ابتدا باید آب ماشین لباسشویی آریستون را به صورت فوری تخلیه کنید. محفظه سمت چپ-پایین ماشین لباسشویی را باز کنید، وقتی درب آن را باز میکنید با یک اهرم پیچ شکل روبرو میشود در صورتی که آن را باز کنید، آب کثیف زیادی از محفظه خارج میشود پس ظرفی در زیر آن قرار دهید و فرش یا موکت را جمع کنید.

تخلیه فیلتر ماشین لباسشویی آریستون؛ باعث به موقع تخلیه شدن آب لباسشویی

انسداد فیلتر یا بروز مشکل در پمپ تخلیه لباسشویی آریستون

در تمامی ماشین لباسشویی‌ها فارق از هر برندی، یک پمپ تخلیه آب وجود دارد که وظیفه آن مکش آب اضافه ماشین لباسشویی در مراحل شستشو لباس‌ها است.

قبل از اینکه آب پمپ تخلیه برسد، موانعی بر سر راه آن وجود دارد که به فیلتر پمپ تخلیه معروف است؛ اگر ما آشغال یا اشیاء‌ای در جیب خود قرار دهیم، از مخزن عبور کرده و با آب به مسیر فیلتر پمپ تخلیه میرسد و آنجا گیر میکند. همین امر باعث مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آریستون میشود.

خرابی و بروز مشکل در عملکرد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آریستون از دیگر دلایلی است که باعث تخلیه نشدن آب دستگاه میشود، اگر این اجسام از فیلتر عبور کنند و به سمت پمپ تخلیه حرکت کنند، در آنجا گیر خواهند کرد و باعث آسیب رسیدن به پمپ تخلیه ماشین لباسشویی میشود.

مسدود شدن خروجی فاضلاب؛ علت تخلیه نشدن لباسشویی آریستون

همه ما میدانیم که آبی که از طریق پمپ تخلیه مکش میشود، وارد شیلنگ پشت ماشین لباسشویی میشود و از طریق آن به لوله فاضلاب راه پیدا میکند.

گاهی اوقات ممکن است این اشیاء حتی از پمپ عبور کنند و یا فاضلاب جرم بگیرد و بر اثر رسوب و دیگر دلایل مسدود شود، در این شرایط لوله فاضلاب مسدود میشود و هیچ آبی از آن عبور نمی‌کند که در نهایت منجر به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی میشود.

برای باز کردن لوله فاضلاب ابتدا مطمعن شوید که مشکل از لوله فاضلاب است، سپس با یک مرکز لوله بازکنی در شهر خودتان تماس بگیرید.

استفاده نادرست از مواد شوینده در لباسشوی آریستون

یکی از دلایل دیگر که تاثیر کم ولی بسزایی در تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون دارد، استفاده نادرست از مواد شوینده است؛ وقتی از مواد شوینده متفرقه مانند تاید با برند‌های نامعتبر استفاده کنیم، در نهایت باعث بسته شدن بعضی از مجاری تخلیه آب میشود.

بهترین پیشنهاد برای مصرف شوینده ماشین لباسشویی، مایع لباسشویی است. همچنین فراموش نکنید هر چند ماه یکبار از جرم گیر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

استفاده نادرست از مواد شوینده؛ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون

گرفتگی شیلنگ تخلیه آب لباسشویی آریستون

شیلنگ نسبتا درازی در پشت ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد که مسیری منعطف برای رسیدن آب لباسشویی به چاه فاضلاب را دارد، گاهی اوقات ممکن است لوله بر اثر جرم، رسوب یا وسیله‌ای مسدود شود تا بسیار زیاد به هم تاب بخورد.

گاهی اوقات به دلیل طول زیاد شیلنگ ممکن است، شیلنگ تاب بخورد ولی ابتدا مطمعن شوید که این مشکل به دلیل شیلنگ به وجود آمده است، سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید.

باز ماندن درب لباسشویی آریستون

هنگامی که درب ماشین لباسشویی در حین مراحل شستشو لباس‌ها باز شود، ماشین لباسشویی متوقف میشود و ناگهان از کار می‌افتد؛ قطعه در ماشین لباسشویی به نام میکروسوئیچ وجود دارد که وظیفه آن اخطار دادن به برد ماشین لباسشویی است.

اگر میکروسوئیچ ماشین لباسشویی دچار مشکل و اختلال در عملکرد خود شود، به اشتباه به ماشین لباسشویی خبر باز شدن درب را ارسال میکند، در صورتی که درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته شده است.

برای تعمیر و تعویض این قطعه با یک مرکز معتبر ماشین لباسشویی تماس بگیرید که تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج یا تهران انجام دهد.

خراب شدن هیدروستات لباسشویی آریستون

قطعه‌ای به نام هیدروستات در تمامی ماشین لباسشویی‌های نسل جدید وجود دارد که وظیفه آن کنترل سطح و میزان مقدار آب مصرفی در ماشین لباسشویی را دارد؛ یعنی وقتی سطح آب به یک اندازه استاندارد رسید، هیدروستات یک درستور به برد برای متوقف کردن جریان آب ارسال میکند.

اگر هیدروستات دچار خرابی یا مشکلی شود، نمیتوانید به برد دستور متوقف شدن آب را ارسال کند. این کار در نهایت منجر به بالا آمدن بیش از حد در لباسشویی و در آخر آسیب رسیدن به دیگر قطعات میشود.

تعمیر یا تعویض هیدروستات در ماشین لباسشویی نیاز به تخصص و تجربه کافی در تعمیرات ماشین لباسشویی آریستون دارد؛ پیشنهاد میکنم با یک شرکت معتبر در حوزه تعمیرات لوازم خانگی که مانند فراتیک، خدماتشان دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه باشد.

فراتیک در استان تهران و البرز خدمات شایانی در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی ارائه میکند که تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در کرج و تعمیرات ماشین لباسشویی بوش از اندک خدمات این مجموعه است.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون

سوختن برد الکترونیکی، دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی آریستون

برد الکترونیکی و موتور ماشین لباسشویی آریستون، ارزشمند ترین و مهمترین اجزای اصلی این دستگاه میباشند که اگر یکی از آنها در لباسشویی وجود نداشته باشد، ارزش ماشین لباسشویی به پایین ترین سطح ممکن خواهد رسید.

برد ماشین لباسشویی آریستون ممکن است به دلایلی متفاوت زیادی دچار مشکل شده باشد که نوسان برق یکی از مهمترین آنهاست، برد نقش مغز دستگاه را دارد زیرا تمامی دستورات در برد الکترونیکی پردازش و هندل میشوند. معمولا رنگ برد ماشین لباسشویی‌ها به دو دسته سبز و قرمز تبدیل میشوند.

همانطور که گفتیم ارزش برد ماشین لباسشویی آریستون بسیار زیاد است؛ پس سپردن آن به دست تعمیرگاه و افراد متفرقه فقط یک ریسک مالی بسیار بزرگ است، فراتیک یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی است که تعمیر برد ماشین لباسشویی بسیار تخصصی در آن انجام میشود. کافیست با ما تماس بگیرید تا تعمیرکار ما مشکل دستگاه شما را در کمترین زمان ممکن عیب یابی کند.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

آنچه یاد گرفتیم

به طور کلی در مورد علت‌های اصلی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آریستون گفتگو کردیم و توانستیم یک دید و تجربه متفاوت از این مشکل به شما ارائه کنیم. امیدوارم که تا به اینجای کار مشکل‌تان برطرف شده باشد ولی اگر احیانا نیاز به یک تکنسین متخصص برای عیب یابی ماشین لباسشویی‌تان داشتید، با فراتیک (09190335926) تماس بگیرید.

فراتیک یک مجموعه تخصصی تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه درخشان است که با ارائه خدمات با کیفیت و ارائه ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات، موفق به جلب رضایت مشتریان خود شده، همچنین فراتیک با پشتیبانی دائم آنها دیگر هیچ جای نگرانی برای مشتریان خود باقی نگذاشته است.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک