۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه + راه حل

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه از مشکلاتی است که اگر دلایل اصلی و راه حل‌های آن را نفهمید، ممکن است آسیب‌های مالی بسیار شدیدی به پکیج‌تان وارد شود؛ پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه

آنچه در این مقاله میخوانید

علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه

حتما میدانید که فرق پکیج با آبگرمکن چیست؟ پکیج علاوه بر گرمایش ساده آب، وظیفه گرمایش خانه یا محیطی که در آن فعالیت داریم را نیز بر عهده دارد؛ اگر پکیج ایران رادیاتور شما هم مدام در حالت زمستانه خاموش میشود، حتما مشکلی برای آن پیش آمده است ولیکن یکی از دلایل این مشکل میتواند عدم اتصال پکیج به برق و آب باشد.

از مشکلات رایجی که میتواند آسیب‌های مالی و جانی به ما وارد کند، همین روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه است؛ فرض کنید اواسط فصل پاییز یا زمستان است و شما نیاز به گرم کردن خانه دارید، ناگهان در نیمه شب میتوجه میشود که پکیج شما از کار افتاده و صرفا توانایی گرم کردن هیچ یک از رادیاتور‌ها یا گرمایش از کف خانه را ندارد.

اما اگر نیاز بسیار شدیدی به گرمایش پکیج خود دارید و پس از اتمام این مراحل موفق به درست کردن آن نشدید، از نمایندگی‌های ایران رادیاتور مجموعه فراتیک مانند نمایندگی ایران رادیاتور در کرج یا نمایندگی ایران رادیاتور در شهریار (غرب استان تهران) کمک بگیرید، قابل ذکر است که بگوییم فراتیک به تمامی مناطق 22 گانه استان تهران خدمات تعمیر پکیج ارائه می‌کند.

علت از کار افتادن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه

عدم اتصال برق یا گاز

برق از اصلی ترین دلایل روشن شدن یک پکیج فارق از هر برندی است، قطعاتی برای روشن کردن آتش و گاز در پکیج وجود دارد که اگر برق کافی در پکیج وجود نداشته باشد، این قطعات شروع به کار نمیکنند تا جرقه‌ای برای روشن شدن گاز در مشعل اتفاق بی‌افتد.

از طرفی دیگر گاز هم مانند برق از مهمترین مواد اولیه برای راه افتادن یک پکیج ایران رادیاتور است زیرا گاز است که در مشعل روشن میشود و در نهایت باعث گرم شدن مبدل‌های یک پکیج میشود. اگر گاز با افت فشار زیادی روبرو باشد ممکن است پکیج مدام روشن و خاموش شود تا اینکه یکی از قطعات آن بسوزد.

انسداد مسیر آب توسط رسوب و جرم

آب مصرفی لوله کشی که روزانه استفاده میکنیم دارای درصد بالایی از املاح است که به مرور زمان باعث مسدود شدن مسیر آب در پکیج ما میشود؛ اما برای جلوگیری از رسوب در پکیج میتوانید از فیلتر‌های آبی که قبل از شیر آب پکیج بسته میشود، استفاده کنید.

اگر احساس میکنید مدت زمان زیادی است که پکیج خود را سرویس نکرده‌اید و نیاز به سرویس دارد، ابتدا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید تا پکیج شما را توسط یک تعمیرکار مجرب از نزدیک مورد عیب یابی قرار دهد، سپس تصمیم به تعمیر پکیج در شهر خودتان (مانند تعمیر پکیج در اندیشه) بگیرید.

هوا گرفتن پکیج ایران رادیاتور

بعد از چند وقت استفاده ممکن است خواسته یا نا خواسته پکیج ما دچار هواگیری شود، در اینجور مواقع باید به کمک پیچ هواگیری که در زیر دستگاه وجود دارد، پکیج را هواگیری کنیم.

فقط توجه داشته باشد در صورت باز کردن پیچ هواگیری، مقدار زیادی آب و هوا از پکیج خارج خواهد شد.

فشار پایین آب در پکیج

از دلایل مهمی که ممکن است برای هر پکیجی پیش بیاید، فشار نامناسب و پایین آب در ساختمان یا محل سکونت ما است؛ ممکن است پمپ مکش کل ساختمان به دلایل قابل توجهی آسیب دیده باشد و دیگر امکان افزایش فشار آب را نداشته باشد و به همین دلیل پکیج مدام خاموش و روشن شود.

برای اینکه مطمعن شویم فشار آب کافی در محل سکونت خود داریم، ابتدا نزدیک‌ترین شیر آب به پکیج خود را پیدا کنید و سپس با باز کردن آن از فشار آب در پکیج مطمعن شوید.

اختلال در عملکرد ترموستات تشخیص دما

برخی از پکیج‌های پیشرفته برای گرمایش محیط از ترموستات‌های پیشرفته‌ای استفاده میکنند که در هنگام تغییر دما، به صورت هوشمند کاهش دما را متوجه میشوند و سریعا یک دستور برای شروع کار (گرم کردن) به پکیج ارسال میکنند.

همینطور اگر دما به حد معمول خود برسد، این ترموستات‌ها یک دستور برای خاموش کردن پکیج به برد الکترونیکی ارسال میکنند.

برای تعمیر پکیج خود در هر شهری مانند تعمیر پکیج در شهریار، پیشنهاد میکنم با یک مرکز معتبر که ضمانت گارانتی 6 ماهه برای خدمات خود ارائه میکند تماس بگیرید.

داغ شدن بیش از حد پکیج ایران رادیاتور

تنظیم نادرست درجه گرمایش

یک درجه ماکسیموم (حداکثر) برای گرمایش در هر پکیجی وجود دارد که با تنظیم آن میتوانیم به پکیج بگوییم وقتی دمای پکیج به این درجه رسید، آن را خاموش کن.

ممکن است گاهی اوقات این دما کمتر از حد معمول خود یعنی بین 80 تا 85 درجه باشد، پس در تنظیم این مقدار درجه حتما توجه کافی داشته باشید.

مسدود شدن تمامی ورودی‌های هوا

همانطور که میدانید پکیج هم مانند دیگر وسایل نیاز به هوا و اکسیژن دارد، زیرا اگر قطعاتی مانند فن‌ها و یا … دور از دسترس هوا باشند، پکیج دچار خفگی و افزایش دمای بسیار زیادی میشود.

اگر دما در پکیج به بیش از اندازه معمول خود برسد، دستگاه به صورت خودکار خاموش خواهد شد که این مشکل میتواند از دلایل اساسی برای خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور در حالت زمستانه و یا علت سرد گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور باشد.

تخلیه نشدن دود و گاز سمی از دودکش

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مسدود شدن دودکش ما چه ربطی به خاموش شدن پکیج ما در حالت زمستانه دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که تمامی پکیج‌های نسل جدید ایران رادیاتور از هوش مصنوعی برخوردار هستند که اگر دود و گاز پسماند حاصل از سوختن گاز، در پکیج باقی بماند آن را شناسایی کرده و سریعا یک دستور برای متوقف کردن پکیج به برد ارسال میکند.

لطفا مطمعن شوید که کبوتر یا پرنده‌ای مسیر تخلیه دود از دودکش را مسدود نکرده باشد، زیرا این مشکل از دلایل اصلی روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور شما است.

خرابی فن‌های پکیج

فن‌های پکیج 2 وظیفه اصلی در این دستگاه دارند که گزینه اول خنک کردن دستگاه و گزینه دوم خارج کرده دود و پسماند گاز‌های پکیج است.

اگر فن‌های پکیج به هر دلیل از کار بی‌افتند، به احتمال زیاد پکیج با افزایش دمای بسیار زیادی روبرو خواهد شد که در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج میشود.

همینطور اگر فن‌ها دچار اختلالی در عملکرد خود شوند، شاهد تخلیه نشدن دود و گاز‌ها از پکیج و در آخر، خاموش شدن دستگاه میشویم.

اختلال در عملکرد پمپ مکش

در بالاتر در مورد فشار مناسب آب در پکیج با همدیگر صحبت کردیم که طبق گفته هایمان، اگر فشار آب پایین باشد در نهایت منجر به خاموش شدن مداوم پکیج ما خواهد شد.

پمپ مکش نیز وظیفه افزایش فشار آب در مدار پکیج را به عهده دارد که اگر با مشکلی روبرو شود، ممکن است دستگاه مجدد با کمبود فشار آب روبرو شود.

تعمیر، برسی و عیب یابی پکیج برای هرگونه مشکلی اعم از خرابی فن‌ها یا پمپ مکش، ابتدا باید توسط یک تعمیرکار با تجربه انجام شود.

ایجاد مشکل برای شیر بای پس

شیر بای پس در پکیج نقش جلوگیری از گردش بیش از اندازه آب گرم در مدار دستگاه را دارد، در واقع اگر مشکلی برای این قطعه به وجود بیاید آب داغ در تمامی مدار‌های پکیج به گردش می‌افتد و باعث افزایش بیش از حد دما در دستگاه میشود.

برسی این قطعه نباید توسط هر فرد بی‌تجربه و تازه کاری انجام شود؛ زیرا باعث ایجاد اختلال در سیستم مرکزی و پیچیده یک پکیج خواهد شد.

سرد شدن رادیاتور‌ها در اثر خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور

خرابی برد الکترونیکی پکیج

از شایع ترین و پر تکرار‌ترین دلایلی که امروزه بسیار توسط تعمیرکار‌های مجموعه ما دیده میشود، خرابی برد الکترونیکی یک پکیج است زیرا همانطور که میدانید تمامی دستورات و تصمیمات برای عملکرد قطعات ابتدا در برد الکترونیکی پردازش و برسی میشود و سپس به اجزای یک پکیج ارسال میشود.

برد یک پکیج، با ارزش‌ترین و گران قیمت ترین قطعه آن است؛ پس در انتخاب یک مجموعه معتبر برای تعمیرات آن دقت بالایی به خرج بدهید، برای مثال فراتیک یک مجموعه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه است که تمامی خدماتشان دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه است.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

خلاصه مطلب

به تمامی دلایل و راه حل‌هایی که قابلیت حل شدن توسط شما را داشت اشاره کردیم و تمامی تلاش خود را میکنیم تا هر روز محتوای با کیفیت‌تری در مجلات آموزشی فراتیک قرار بدهیم؛ امیدواریم که مشکل شما به کمک مطالب ما برطرف شده باشد اما اگر نیاز به هرگونه تعمیرات لوازم خانگی داشتید، پیشنهاد ما فراتیک است.

فراتیک در تمامی شهر‌های پر جمعیت استان تهران و البرز مانند تعمیر پکیج در شهریار (غرب استان تهران) یا تعمیر پکیج در فردیس (قلب استان البرز) ارائه میدهد، اما نکته حایز اهمیت اینجاست که تمامی خدمات فراتیک دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه میباشد.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک