۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما + راه حل

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما یکی از مشکلات رایج و اعصاب خرد کن برای استفاده کنندگان آن است، در این مطلب به تمامی سوالات، دلایل و راه حل‌های این مشکل پرداختیم و در مورد آنها با هم گفتگو کردیم.
علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

آنچه در این مقاله میخوانید

پاکشوما یک شرکت تولید لوازم خانگی ایرانی است که در سال ۱۳۵۴ تاسیس و بنیانگذاری شد. ماشین لباسشویی‌های شرکت پاکشوما، ماشین لباسشویی‌های تقریبا قابل و با ارزشی هستند.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما معمولا یکی از مشکلات رایج در تمامی برند‌های ماشین لباسشویی است که تقریبا دلایل یکسانی دارند. در ماشین لباسشویی‌های قدیمی این مشکل بسیار کمتر دیده می‌شد زیرا پس از اتمام مراحل شستشو، تخلیه آب توسط خود کاربر با یک دکمه انجام می‌شد.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

این مشکل دلایل مختلفی دارد که بعضی از آنها به راحتی قابل حل توسط کاربر است ولی بعضی دیگر از آنها حتما باید توسط یک تعمیرکار متخصص تعمیر ماشین لباسشویی انجام شود که برای خدمات خود یک تضمین گارانتی چند ماهه ارائه کند.

برای مثال چند وقت پیش یکی از مشتریان با ما تماس گرفته بود و درباره مشکل ماشین لباسشویی‌اش اینگونه میگفت: ((سلام، حدود نیم ساعت میشه که مراحل شستشو ماشین لباسشویی‌ام تموم شده ولی آب کثیف داخل ماشین لباسشویی تخلیه نمیشه و لباس‌ها دوباره کثیف شدن.))

اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده و یا قبلا اتفاق افتاده است، ما در مقاله علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی راهکار تخلیه آب بعد از این مشکل را توضیح داده‌ایم که میتوانید به راحتی آب را تخلیه کنید و بعد مراحل زیر را انجام دهید.

انسداد شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی پاکشوما

همه کسانی که از ماشین لباسشویی استفاده میکنند میدانند که برای تخلیه آب از ماشین لباسشویی به چاه فاضلاب باید لوله یا شیلنگی وجود داشته باشد، پس وظیفه شیلنگ تخلیه آب در ماشین لباسشویی پاکشوما تخلیه آب باقی مانده پس از شستشو است.

گاهی اوقات به دلیل رسوب و جرم گیری در مسیر لوله تخلیه آب ماشین لباسوشویی پاکشوما، لوله دچار گرفتگی میشود و آب ماشین لباسشویی نمیتواند تخلیه شود.

لوله را از پشت ماشین لباسشویی جدا کنید و با فشار باد قوی و یا فشار آب گرم مسیر آن را باز کنید.

انسداد و خرابی فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی پاکشوما

خالی کردن فیلتر ماشین لباسشویی پاکشوما

در تمامی ماشین لباسشویی‌ها یک پمپ مکش برای برای تخلیه آب های اضافه وجود دارد. قبل از رسیدن آب به پمپ تخلیه یک فیلتر طراحی شده که وظیفه آن جلوگیری از ورود اشیا خارجی به پمپ و خراب شدن آن است.

فیلتر پمپ تخلیه باید هر از گاهی باز و تخلیه شود و اگر مدت زیادی از تخلیه کردن آن بگذرد ممکن است که فیلتر به کلی مسدود و مانع از خروج آب شود که ممکن است حتی به پمپ تخلیه آب هم آسیب برساند.

خرابی پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی پاکشوما

همانطور که در بالاتر گفتیم پمپ تخلیه آبی در ماشین لباسشویی پاکشوما وجود دارد که وظیفه آن تخلیه آب ماشین لباسشویی پس از شستشو است.

اگر فیلتر آب به مدت زیادی مسدود شود و یا جسم خارجی مانند سکه یا سنجاق از آن عبور کند و به پمپ تخلیه آب برسد، پمپ خراب و نیاز به تعمیر پیدا میکند.

تعمیر و یا تعویض پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارد که از مدار پیچیده ماشین لباسشویی پاکشوما سر در بیاورد و تجربه تعمیر آن را داشته باشد که اگر ساکن منطقه پرند هستید میتوانید از تعمیر ماشین لباسشویی در پرند استفاده کنید.

خرابی برد ماشین لباسشویی پاکشوما

همانطور که تمامی مقاله‌ها گفتیم برد از اجزای اصلی تشکیل دهنده یک دستگاه تقریبا خودکار و پیشرفته است، کار این قطعه در تمامی لوازم برقی ارسال دستور به قطعات دیگر است.

پس اگر ماشین لباسشویی پاکشوما شما آب را تخلیه نمیکند میتواند مشکل از برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باشد زیرا تمامی قطعات دستورات خود را از همین برد میگیرند.

برد در ماشین لباسشویی معمولا به رنگ سبز یا قرمز میباشد. برای تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما باید با یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی مانند فراتیک تماس بگیرید، زیرا تمامی تکنسین آن با تجربه است و خدماتی که به شما مّیدهند دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه میباشد.

خرابی سوئیچ درب ماشین لباسشویی پاکشوما

در درب ماشین لباسشویی پاکشوما و مابقی برند‌های جهان میکروسوئیچی طراحی شده که از وضعیت باز و بسته شدن درب ماشین لباسشویی با خبر شود.

زمانی که مشکلی در میکروسوئیچ پیش بی‌آید یا اختلالی در عملکرد آن وجود داشته باشد، میکروسوئیچ دچار اشتباه میشود و به اشتباه به ماشین لباسشویی اعلام می‌کند که درب ماشین لباسشویی باز است وبرای همین مراحل شستشو به اتمام میرسد و آب هم تخلیه نمیشود.

نحوه تست از درستی عملکرد میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی پاکشوما باید توسط تکنسین با تجربه و متخصص انجام شود.

استفاده نادرست از مواد شوینده

استفاده نادرست از شوینده در ماشین لباسشویی پاکشوما

استفاده از مواد شوینده با تاریخ انقضا گذشته و یا مواد شوینده‌ای مانند تاید که آب خورده باشد را اصلا توصیه نمیکنیم زیرا همین امر باعث مسدود شدن مسیر تخلیه آب است.

سعی کنید از برند‌های مواد شوینده معتبر استفاده کنید، همچنین پیشنهاد میکنم نوع شوینده‌تان مایع باشد-مایع شستشو لباسشویی.

خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی پاکشوما

شیر برقی یک قطعه کوچک در ماشین لباسشویی است که وظیفه اصلی آن آبرسانی در ماشین لباسشویی است، اگر شیر الکتریکی ماشین لباسشویی پاکشوما دچار مشکل شود ممکن است تخلیه آب هم در این دستگاه به مشکل بخورد.

خرابی شیر برقی معمولا به دلیل نوسان برق یا رسوب و جرم گیری بیش از حدی است که دلیل اصلی آن سرویس نکردن ماشین لباسشویی است.

تعمیر و یا تعویض شیر برقی را به شوخی نگیرید و این مورد را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید زیرا تعمیر آن توسط شما یا یک تعمیرکار بی‌تجربه میتواند خسارت‌های جبران ناپذیری به شما وارد کند فراتیک به سراسر تهران خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ارائه میکند ولی اگر ساکن حومه کرج هستید از مطالب تعمیر ماشین لباسشویی در کرج و تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس استفاده کنید.

شیر برقی در ماشین لباسشویی پاکشوما

خلاصه‌ای از آنچه گفتیم

در این مطلب از فراتیک به دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما پرداختیم که در مورد دلایل اصلی آن به همراه راه حل‌هایش گفتگو کردیم. با مطالعه این موراد و دلایل تا 90% میتوانید به حل این مشکل کمک کنید ولی در اکثر مواقع این مشکل باید توسط یک تعمیرکار برسی و عیب یابی شود.

تعمیر لباسشویی پاکشوما نیاز به یک نیروی متخصص و با تجربه دارد زیرا تعمیر نادرست دستگاه میتواند خسارت های جبران ناپذیری را وارد کند در صورت مشکل در عملکرد دستگاه میتوانید با شماره 09190335926 تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن مشکل خود را با گارانتی 6 ماهه خدمات و ارائه فاکتور رسمی با فراتیک حل کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک