۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ + راه حل

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ، بزرگترین معضیلی که ممکن است برای یک ماشین لباسشویی اتفاق بی‌افتد؛ و اما در هنگام روبرو شدن با این مشکل چه کار هایی انجام دهیم و چگونه بفهمیم کدام قسمت از ماشین لباسشویی ما مشکل دارد؟
علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا آب ماشین لباسشویی آاگ تخلیه نمیشود؟

شاید بزرگترین مشکلی که در استفاده از ماشین لباسشویی آاگ ممکن است برای هر کسی پیش بی‌آید، تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. فرض کنید کلی لباس را در ماشین لباسشویی قرار دادید برای شستن و فردا قرار است تا به یک جلسه مهم بروید؛ ولی در آخر ببینید که آب ماشین لباسشویی تخلیه نشده و شما ماندید با کلی لباس و آب آلوده.

به احتمال زیاد شاید اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، لباس‌ها در لباسشویی با کلی آب کثیف باقی مانده است. پس ابتدا به آموزش تخلیه فوری آب ماشین لباسشویی آاگ خواهیم پرداخت.

در اکثر ماشین لباسشویی‌ها از جمله آاگ، یگ دریچه مربع شکل در پایین-سمت راست قرار دارد که با بازکردن آن با یک اهرم پیچ مانند روبرو میشوید. توجه داشته باشید که با بازکردن اهرم مقدار زیادی آب آلوده که در ماشین لباسشویی باقی مانده خالی خواهد شد.

حالا که توانستید آب ماشین لباسشویی آاگ را خالی کنید نوبت به شناخت علت‌ها و دلایل اصلی این مشکل رسیده، پیشنهاد میکنم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید و دلایل را مطالعه کنید زیرا با برسی کردن ساده هم نکات شاید بتوانید مشکل خود را حل کنید.

تخلیه فیلتر ماشین لباسشویی آاگ؛ باعث به موقع تخلیه شدن آب لباسشویی

انسداد فیلتر پمپ یا اختلال در عملکرد پمپ لباسشویی آاگ

بهتر است در همین ابتدا بگویم که فراتیک یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی است که با تجربه تکنسین خود توانسته این مطلب را برای شما فراهم سازد، اگر از لباسشویی دیگری مانند اسنوا استفاده می‌کنید، میتوانید علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا را مطالعه کنید و یا علت تخلیه نکردن آب لباسشویی ال جی؛ به هر حال فراتیک در قسمت مقالات خود در تمامی مشکلات لباسشویی محتوا تولید میکند.

فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یک قطعه در مسیر تخلیه آب تا پمپ مکش است که وظیفه اصلی آن جلوگیری از ورود انواع اجسام و اشیاء خارجی است که از طریق لباس‌ها به ماشین لباسشویی وارد شده است.

هنگامی که وسیله‌ای مانند سوزن دستمال کاغذی و یا … با لباس‌ها وارد ماشین لباسشویی شود، باعث مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی آاگ میشوند.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی مهمترین نقش را در بین تخلیه آب ماشین لباسشویی دارد زیرا با مکش آب باعث میشود آبی که در دستگاه باقی مانده تخلیه و به سمت فاضلاب حرکت کند. اگر اجسام و اشیاء از فیلتر عبور کنند و به پمپ مکش برسند باعث مشکل در عملکرد پمپ میشوند و پمپ از کار می‌افتد.

برای تعمیر و تعویض پمپ لباسشویی آاگ حتما با یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید، پیشنهاد میکنم مرکزی که با آن تماس میگیرید حتما مانند فراتیک دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه تعمیرات باشد.

گرفتگی فاضلاب؛ علت تخلیه نشدن آب لباسشویی آاگ

همه ما میدانیم که آب تخلیه شده توسط شیلنگ پشت ماشین لباسشویی به لوله فاضلاب متصل شده است، در این صورت ممکن است گاهی اوقات لوله خروجی فاضلاب دچار گرفتگی توسط جرم و رسوب شود، که باعث تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود.

در اینطور مواقع ابتدا ماشین لباسشویی را به جلو بکشید و مطمعن شوید که لوله فاضلاب باز است، سپس با یک شرکت لوله باز کنی تماس بگیرید تا مشکلتان را برطرف کند.

قرار دادن نا‌مناسب لباس‌ها در لباسشویی آاگ

وقتی لباس‌ها بسیار کوچک و ریز باشند، ممکن است آن از مخزن لباسشویی عبور کند و به سمت پمپ تخلیه حرکت کند و در نهایت به فیلتر پمپ تخلیه گیر کند و باعث گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه شود.

معمولا این اتفاق ممکن است برای جوراب‌ها بی‌افتد زیرا جثه بسیار کوچکی دارند، با گرده زدن لباس‌های کوچک میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید.

استفاده نادرست از مواد شوینده؛ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ

استفاده نا‌مناسب از مواد شوینده؛ دلیل تخلیه نشدن آاگ

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مگر مواد شوینده هم باعث تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی میشود؟ بله مواد شوینده متفرقه و نا‌معتبر باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی آاگ و آسیب رسیدن به دیگر قطعات نیز میشود.

بهترین گزینه ممکن برای نوع شوینده‌ها، استفاده از مایع لباسشویی است.

بسته شدن مسیر شیلنگ تخلیه آب لباسشویی آاگ

قطعا تمامی مصرف کنندگان ماشین لباسشویی آاگ میدانند که این دستگاه دارای یک شیلنگ تخلیه میباشد که وظیفه آن تخلیه آب آلوده‌ای است که توسط پمپ مکش شده تا به لوله فاضلاب تخلیه شود.

گاهی اوقات ممکن است این شیلنگ توسط جرم و رسوب مسدود شود، که در نهایت منجر به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ شود.

در اولین قدم ابتدا شیلنگ را از پشت ماشین لباسشویی جدا کنید و مطمعن شوید که شیلنگ مسدود شده است، سپس آن را با هر چیزی که میتوانید آزاد سازی کنید.

باز ماندن درب لباسشویی آاگ

مهمترین اصل در شروع شستشو لباس‌ها، بسته شدن درب ماشین لباسشویی است؛ وقتی که درب ماشین لباسشویی باز باشد دستگاه شروع به مراحل شستشو نمیکند.

ممکن است قطعه‌ای به نام میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی خراب شده باشد و به همین دلیل بسته شدن درب لباسشویی را به برد خبر ندهد یا به اشتباه در وسط مراحل شستشو این خبر را به برد ارسال کند؛ با ارسال این دستور لباسشویی فکر میکند که مراحل شستشو به اتمام رسیده و آب تخلیه شده است.

علت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی میتواند کمک بزرگی به شما در این موضوع کند.

برای تعمیر این قطعه با یک مرکز معتبر مانند فراتیک تماس بگیرید.

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی آاگ

قطعه‌ای به نام هیدروستات در ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد که وظیفه آن کنترل سطح آب مصرفی لباسشویی را دارد که اگر دچار خرابی یا اختلالی در عملکرد آن شود، آب بیش از حد به ماشین لباسشویی ارسال میشود و باعث تخلیه نشدن آب دستگاه میشود.

برای تعمیر و تعویض این قطعه پیشنهاد میکنم با یک مرکز معتبر تماس بگیرید.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی آاگ

خرابی برد الکترونیکی؛ علت تخلیه نشدن آب لباسشویی آاگ

یکی از دلایل برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی که بسیار مهم است، خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی است؛ برد در اصل مانند مغز دستگاه است بدین معنا که تمامی دستورات ابتدا در برد الکترونیکی پردازش و تهیه میشوند و سپس به قطعات ارسال میشوند.

پیشنهاد میکنم برای تعمیر برد ماشین لباسشویی آاگ با فراتیک تماس بگیرید زیرا مجموعه فراتیک با پیشرفته ترین لوازم به تعمیر تخصصی برد لباسشویی شما میپردازند و تضمین گارانتی 6 ماهه برای آن ارائه میکنند.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

آنچه با هم یاد گرفتیم

در این مطلب تمامی دلایل و علت‌های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را با هم مرور کردیم و راه حل آنها را به شما گفتیم، در اولین قدم ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید ولی اگر تا به اینجای کار مشکلتان برطرف نشد، با فراتیک تماس (09190335926) بگیرید.

فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه درخشان است که با ارائه ضمانت گارانتی 6 ماهه توانسته تمامی مشتریان خود را در بالاترین سطح رضایت باقی نگه دارد که اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی داشتید با خیال راحت میتوانید با این مجموعه تماس بگیرید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک