۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا + راه حل

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی از بزرگترین مشکلات هر ماشین لباسشویی فارق از برند آن است، گاهی اوقات این مشکل ممکن است برای مصرف کنندگان لباسشویی اسنوا پیش بی‌آید که در این مطلب کامل به آن پرداخته‌ایم.
علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا آب ماشین لباسشویی اسنوا تخلیه نمیشود؟

معضلی به نام علت تخلیه نشدن آب لباسشویی تقریبا دلایل متساوی برای همه برند‌های لباسشویی دارد که قصد داریم در این مطلب به آنها بپردازیم. لباسشویی اسنوا یکی از بهترین لباسشویی‌های برند ایرانی است که در ایران فروش بسیار بالایی دارد بنابر‌این تعمیر لباسشویی اسنوا بسیار بصرفه تر از خرید یک لباسشویی اسنوا جدید است.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

شاید اکنون که این مقاله را میخوانید ماشین لباسشویی‌تان دچار مشکل تخلیه نکردن آب شده است و آب آلوده از مراحل شستشو در ماشین لباسشویی باقی مانده است و شما نمیدانید که چگونه آن را تخلیه کنید. پس ابتدا آموزش تخلیه فوری آب در ماشین لباسشویی اسنوا را با هم مرور کنیم.

در اکثر ماشین لباسشویی‌ها یک محفظه مربع شکل در قسمت پایین، سمت راست قرار دارد که اگر آن را باز کنید با یک اهرم پیچ مانند روبرو میشوید؛ اهرم را بچرخانید تا درب آن باز شود ولی توجه داشته باشید وقتی درب آن باز شود، آب کثیف به سرعت خالی میشود. اگر لباسشویی در محیط آشپزخانه قرار دارد فرش یا موکت را جمع کنید و یک تشت یا ظرف در زیر محفظه قرار دهید.

در ادامه علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا را به همراه راه حل آن برایتان شرح میدهیم اما اگر موفق به درست کردن آن نشدید، پیشنهاد ما مرکز تعمیرات لوازم خانگی فراتیک است زیرا تمامی خدمات آنها دارای ضمانت گارانتی میباشد و در تمامی مناطق تهران و کرج خدمات تعمیر لباسشویی در کرج را ارائه میدهند.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا

انسداد فیلتر پمپ یا خرابی پمپ تخلیه لباسشویی اسنوا

در تمامی ماشین لباسشویی‌ها یک قطعه به نام پمپ مکش آب برای تخلیه لباسشویی قرار دارد تا آب آلوده در هر مرحله از طریق پمپ مکش و به فاضلاب راه پیدا کند که در مقاله علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ال جی توضیحات بیشتری ارائه کرده‌ایم.

اصلی ترین دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا معمولا گرفتگی فیلتر یا خرابی پمپ است؛ در مسیر تخلیه آب تا پمپ، یک قطعه به نام فیلتر وجود دارد که از ورود اجسام و اشیاء خارجی مانند سوزن و میخ که از طریق لباس‌ها (جیب) به ماشین لباسشویی راه پیدا کرده است، جلوگیری کند.

به مرور زمان اگر مقدار زیادی پرز یا اشیاء به فیلتر برسد، باعث مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه آب میشود که مشکل تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی اسنوا را به وجود می‌آورد.

رسیدیم به قسمت مهم از دلایل تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی اسنوا که به خرابی پمپ معروف است. اگر این اشیاء و اجسام از فیلتر عبور کنند و به پمپ برسند، در اولین مرحله باعث شکستن پروانه پمپ میشوند ولی اگر به پروانه گیر بکنند و مانع از چرخش آن شوند، در نهایت باعث سوختن پمپ میشوند.

تعمیر پمپ پکیج باید توسط یک تعمیرکار متخصص که از مدار پیچیده لباسشویی اسنوا آگاه است، انجام شود.

مسدود شدن خروجی فاضلاب

همانطور که میدانید لوله خروج آب لباسشویی اسنوا به فاضلاب متصل است ولی در مواقعی ممکن است لوله فاضلاب جرم بگیرد و بر اثر رسوب گیری یا اشیاء خارجی مسدود شود.

برای آزاد سازی مسیر فاضلاب ابتدا با یک شیلنگ و فشار زیاد آب اقدام کنید ولی اگر موفق نشدید، با یک مرکز خدمات لوله بازکنی در شهرتان تماس بگیرید.

استفاده نادرست از مواد شوینده؛ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا

قرار دادن نا‌مناسب لباس‌ها در لباسشویی اسنوا

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مگر لباس‌ها هم در تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا نقش دارند؟ بله زمانی که شما یک جوراب ساق کوتاه یا کوچک را در ماشین لباسشویی اسنوا قرار میدهید، آنها از مخزن عبور کرده و به سمت فیلتر پمپ تخلیه حرکت میکنند و باعث مسدود شدن آن قسمت میشوند که نقش بسزایی در این مشکل دارند.

بهترین راه حل برای این مشکل گره زدن لباس‌های کوچک یا جوراب‌ها به یکدیگر هستند.

گرفتگی شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی اسنوا

در پشت تمامی ماشین لباسشویی‌ها یک شیلنگ برای تخلیه آب آلوده به فاضلاب وجود دارد که در صورت گرفتگی یا مسدود شدن آن، شاهد گرفتگی و مسدود شدن مسیر تخلیه آب و این مشکل هستیم.

یکی از دلایل گرفتگی شیلنگ در ماشین لباسشویی‌ها، طول بیش از حد آن است. به طور معمول اگر طول شیلنگ تخلیه بیش از 3 متر باشید احتمال گرفتگی در آن بسیار زیاد است.

خرابی میکروسوئیچ، علت تخلیه نشدن آب لباسشویی اسنوا

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه است، وظیفه میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی برسی بسته یا باز بودن درب لباسشویی است و وقتی این دستگاه دچار خرابی و مشکل شود، ناگهان امکان باز بودن درب را به برد ارسال میکند تا لباسشویی خاموش شود.

برای تعمیر یا تعویض این قطعه با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر تماس بگیرید.

اختلال در هیدروستات؛ دلیل تخلیه نکردن آب لباسشویی اسنوا

قطعه در همه ماشین لباسشویی‌ها به نام هیدروستات وجود دارد که وظیفه این قطعه کنترل مقدار آب مصرفی و سطح آن است ولی اگر این قطعه خراب شده باشد، هیچ آبی به ماشین لباسشویی فرستاده نمیشود یا آب بسیار زیادی ارسال میشود و قطع نمیشود. همچنین میتوانید از مطلب دلیل باز نشدن درب ماشین لباسشویی استفاده کنید.

یعنی اگر مسیر تخلیه هم باز باشد، آب بیشتر و بیشتر میشود تا به قطعات دیگر برسد و باعث خرابی آنها نیز شود؛ در اینطور مواقع بسیار سریع با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی با سابقه مانند فراتیک تماس بگیرید.

تخلیه فیلتر ماشین لباسشویی اسنوا؛ باعث به موقع تخلیه شدن آب لباسشویی

خرابی برد الکترونیکی بدلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی اسنوا

همانطور که گفتیم اگر سطح آب بسیار بالا بی‌آید باعث آسیب رسیدن به قطعاتی مانند برد و یا … میشود که در بسیاری از مواقع برد الکترونیکی بدلیل نوسان برق خراب میشود.

برد از اجزای اصلی و ارزشمند یک ماشین لباسشویی است که اگر به فرد بی‌تجربه‌ای سپرده شود، باعث خرابی و آسیب مالی زیادی به شما میشود؛ پیشنهاد ما برای تعمیر برد ماشین لباسشویی اسنوا، فراتیک است.

فراتیک یک مجموعه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه درخشان است که تمامی خدماتش دارای 6 ماه ضمانت گارانتی هستند. به این دلیل خیال تمامی مشتریان مجموعه فراتیک از این بابت راحت است.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

آنچه یاد گرفتیم

در این مطلب به تمامی علت‌های اصلی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا پرداختیم تا تمامی سوالات و ابهامات شما را برطرف کنیم.

امیدواریم که مشکلتان حل شده باشد ولی اگر هنوز مشکل لباسشویی‌تان برطرف نشده با فراتیک تماس بگیرید. فراتیک با تعمیر لوازم خانگی شما در محل و پشتیبانی 24 ساعته باعث شده تا هیچ جای نگرانی برای تعمیر لباسشویی وجود نداشته باشد، همچنین شایان ذکر است که بگوییم تمامی خدمات فراتیک دارای 6 ماه گارانتی است. اگر از لباسشویی برند بوش استفاده میکنید، پیشنهاد میکنم دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش را مطالعه کند.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک