۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی + نحوه رفع مشکل

امروزه تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی به یکی از معضلات بزرگ مصرف کنندگان این برند تبدیل شده، اما دلایل و راه حل‌های این مشکل که در ادامه برایتان ارائه شده برای هر برند لباسشویی صدق میکند.
علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا آب ماشین لباسشویی ال جی تخلیه نمیشود؟

قطعا یکی از بد ترین مشکلاتی که میتواند برای هر شخص استفاده کننده از لباسشویی ال جی پیش بی‌آید، ((تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی)) است. در اینجور مواقع اولین کاری که باید انجام دهید، تخلیه فوری آب ماشین لباسشویی از هر طریقی است.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

اگر آب آلوده جمع شده در لباسشویی ال جی را تخلیه نکنید، ممکن است با اضافه شدن آب به آن باعث خرابی قطعات مانند میکروسوئیچ، برد و … شود. برای تخلیه فوری آب لباسشویی ال جی، محفظه مربع شکل که در پایین سمت راست قرار دارد را باز کنید تا آب کثیف لباسشویی تخلیه شود. توجه داشته باشید زمانی که محفظه را باز می‌کنید آب با سرعت زیادی تخلیه میشود، پس فرش یا موکت را جمع کنید.

لباسشویی ال جی از مطرح ترین برند‌های ماشین لباسشویی در سراسر جهان است، پس ارزش تعمیر اقتصادی آن بسیار بصرفه تر از خرید مجدد یک لباسشویی است. با پیدا کردن یک مرکز معتبر و تخصصی تعمیرات لوازم خانگی مانند فراتیک که ضمانت گارانتی 6 ماهه برای خدمات خود ارائه می‌کند؛ لباسشویی خود را در محل تعمیر و سرویس کنید.

در ادامه تمامی دلایل و علت‌های رایج تخلیه نشدن ماشین لباسشویی ال جی را که طبق تجربه تعمیرکار‌های با تجربه مجموعه فراتیک جمع آوری کرده‌ایم را برایتان شرح داده‌ایم، ولی اگر از لباسشویی برند پاکشوما استفاده میکنید از مقاله علت تخلیه نشدن آب لباسشویی پاکشوما استفاده کنید.

تخلیه فیلتر ماشین لباسشویی ال جی؛ باعث به موقع تخلیه شدن آب لباسشویی

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه آب لباسشویی ال جی

گاهی اوقات ممکن است از لباس‌ها اجسام یا اشیاء خارجی جدا شود و به سمت پمپ مکش آب حرکت کند؛ برای مثال ممکن است سوزن یا سکه‌ای در جیب شلوار باشد که با شستشو آن در مخزن از جیب بیرون بی‌آید و به سمت مسیر پمپ حرکن کند.

در این مواقع یک فیلتر برای پمپ تخلیه طراحی شده که از ورود این اجسام به پمپ جلوگیری کند تا آسیب کمتری به ماشین لباسشویی ما وارد شود، برای همین ممکن است فیلتر در صورت جمع شدن آشغال‌ها و پرز بیش از حد، مسدود شود.

در اولین قدم می‌توانید از طریق محفظه یا درب کوچکی که سمت راست طراحی شده و از طریق آن آب لباسشویی را خالی کردید، مقداری از پرز‌ها و آشغال‌ها را از لباسشویی خالی کنید ولی اگر با انجام این کار درست نشد باید با یک مرکز تعمیر لباسشویی ال جی معتبر تماس بگیرید.

اختلال در عملکرد پمپ لباسشویی ال جی

پمپ لباسشویی ال جی، همانطور که از اسمش پیداست وظیفه مکش آب لباس‌ها را در هر مرحله شستشو دارد، اصلی ترین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی (فارق از هر برندی)، خراب شدن پمپ تخلیه آب لباسشویی است.

یکی از دلایلی که بسیار در خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نقش مهمی دارد، ورود اشیاء و اجسام خارجی به ماشین لباسشویی است ولی بسیاری از لباسشویی‌ها بعد از چند سال کار کردن به دلیل رسوب و امحلاح زیاد آب خراب شوند یا به مرور زمان دچار خرابی و پوسیدگی شوند.

تعمیر یا تعویض لباسشویی قطعه تخصص یک تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی است. شما میتوانید از خدمات تعمیر لباسشویی ال جی فراتیک در استان تهران و کرج استفاده کنید و یا از مقاله تعمیر لباسشویی ال جی در کرج استفاده کنید.

گرفتگی فاضلاب؛ علت تخلیه نشدن آب لباسشویی ال جی

لوله یا شیلنگ تخلیه آب خروجی لباسشویی متصل به یک لوله فاضلاب است؛ اگر فاضلاب دچار انسداد و گرفتگی شود آب لباسشویی معمولا خالی نمیشود و به لباسشویی بر‌میگردد یا باعث برگشت آب آلوده به محیط آشپزخانه میشود.

برای باز کردن فاضلاب اگر خودتان موفق به این کار نشدید، با یک شرکت خدمات لوله باز کنی تماس بگیرید تا مشکلتان برطرف شود، همچنین میتوانید علت تخلیه نشدن آب لباسشویی بوش کمک بگیرید.

استفاده نادرست از مواد شوینده؛ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

انسداد شیلنگ تخلیه آب لباسشویی ال جی

معمولا از دیگر دلایل رایج در تخلیه نکردن آب لباسشویی ال جی، گرفتگی و مسدود شدن شیلنگ خروجی آب لباسشویی است. ممکن است شیلنگ تاب خورده باشد یا توسط یک جسم خارجی که از لباس جدا شده مسدود شده باشد.

طبق تجربه ما، به طور معمول شیلنگ‌های تخلیه آبی که طول بیش از 3 متر داشته باشند، در مواقع تخلیه آب دچار مشکل میشوند پس به طول شیلنگ هم توجه داشته باشید.

میتوانید شیلنگ را از پشت لباسشویی جدا کنید و با فشار زیاد آب گرم یا هوا، شیلنگ را آزاد سازی کنید ولی قبل از آن مطمعن شوید که مشکل از شیلنگ تخلیه است.

قرار دادن نا‌مناسب لباس‌ها در لباسشویی ال جی

نکته‌ای که بسیار حایز اهمیت است، قرار دادن لباس‌ها به صورت مناسب در لباسشویی ال جی است. منظور از این حرف یعنی وقتی که لباس‌های کوچک یا جوراب‌ها را در لباسشویی قرار میدهید، آن ها را به هم گره بزنید تا به سمت پمپ تخلیه آب حرکت نکند.

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی؛ علت تخلیه نشدن آب

اگر درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته و چفت نشود، مراحل شستشو دستگاه قطع شده و دیگر کار نمیکند.

میکروسوئیچ یک قطعه در درب ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل باز و بسته شدن درب دستگاه را دارد. اگر این قطعه با اختلال و مشکلی روبرو شود به امکان زیاد در یک مرحله باعث ایستادن شستن لباس و باقی ماندن آب در لباسشویی میشود. میتوانید از مطلب علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی استفاده کنید

اختلال در عملکرد هیدروستات لباسشویی ال جی

هیدروستات به زبان ساده وظیفه کنترل مقدار یا سطح آب مصرفی برای هر مرحله در شستشو را دارد، در صورتی که هیدروستات لباسشویی دچار اختلالی در عملکرد خود شود، حتی اگر مسیر تخلیه آب باز باشد باز هم شاهد پر شدن بیش از حد آب در لباسشویی و سوختن قطعاتی مثل میکروسوئیچ درب میشویم.

در صورتی که سطح آب در لباسشویی به بیش از حد خود رسید، سریعا لباسشویی را خاموش کنید و مراحل تخلیه آب فوری را انجام دهید و سپس به یک مرکز تعمیر لوازم خانگی معتبر خبر بدهید.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

خرابی برد لباسشویی ال جی؛ دلیل تخلیه نشدن آب

در اکثر مقالات ما به نقش مهم برد الکترونیکی لباسشویی در دستگاه اشاره کرده‌ایم ولی به زبان ساده، برد مانند مغز انسان است که تمامی دستورات را به اجزای بدن ارسال میکند. در لباسشویی هم وظیفه هر قطعه توسط برد به آن ارسال میشود.

برد و موتور لباسشویی دو قطعه مهم و اساسی در لباسشویی است که ارزش اقتصادی بسیار زیادی دارند. در صورتی که تعمیر برد الکترونیکی به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی متخصص سپرده نشود، ممکن است برد خراب تر و یا تعویض شود. در این مواقع پیشنهاد ما مجموعه فراتیک است زیرا این مرکز با جذب تعمیرکار متخصص و ارائه گارانتی 6 ماهه مشتریان خود را در بالاترین سطح رضایت باقی نگه میدارد.

مشکل در شیر برقی لباسشویی ال جی

شیر برقی در لباسشویی وظیفه کنترل و ارسال مقدار آب مصرفی به لباسشویی را دارد که اگر گاها دچار مشکل شود آب یا ارسال نمیشود یا بدون کنترل و بیش از حد به دیگ لباسشویی فرستاده میشود.

تعمیر این قطعه از لباسشویی هم نیاز تخصص و تجربه کافی در تعمیرات ماشین لباسشویی را دارد، لطفا در اینجور مواقع با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

آنچه با هم یاد گرفتیم

در این مطلب در مورد دلایل و راه حل مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی از ابتدا و مفصل صحبت کردیم تا به طور صادقانه مشکل شما برطرف شود.

نکته‌ای که بسیار حایز اهمیت است، تعمیر لباسشویی در یک مرکز معتبر است زیرا اگر تعمیرکار به اندازه کافی تخصص نداشته باشد و یا تعمیرگاه از شناخت نا‌کافی برخوردار باشد، امکان آسیب مالی به شما بسیار زیاد است. با فراتیک از طریق شماره 09190335926 تماس بگیرید و نگران هیچگونه مشکل در تعمیر ماشین لباسشویی خود نباشید زیرا تمامی خدمات ارائه شده توسط فراتیک دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه میباشد.

فراتیک همچنین خدمات ویژه‌ای برای تعمیر لباسشویی در کرج ارائه میدهد.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک