۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو + آموزش راه حل

لباسشویی دوو جز بهترین لوازم ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار ایران است که تعمیر آن ارزش بسیار بالایی دارد، پس پیشنهاد میکنم با دقت متن این مقاله را بخوانید تا علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو را بفهمید.
علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا آب ماشین لباسشویی دوو تخلیه نمیشود؟

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، یکی از مشکلات رایج و پر تکراری که ممکن است برای هر کسی که از ماشین لباسشویی استفاده میکند پیش بیاید، البته هیچ فرقی نمیکند که این ماشین لباسشویی جز کدام یک از برند‌های موجود در ایران یا جهان باشد، به هر حال ممکن است این مشکل گریبان گیر هر کسی شود و او را دچار این مشکل کند. در این مطلب قصد داریم که به تمامی دلایل رایج آن بپردازیم و یک راه حل به همراه آموزش آن به شما ارائه کنیم تا دیگر هیچ دغدغه‌ای برای رفع این مشکل نداشته باشید.

امکان دارد در حال حاضر این مشکل برای شما یا برخی دیگر از کسانی که این مطلب را میخوانند پیش آمده باشد، پس ابتدا به آموزش تخلیه فوری آب ماشین لباسشویی دوو میپردازیم زیرا اول باید آب را تخلیه کنید و سپس راه حلی برای آن بی‌اندیشید.

ابتدا به محفظه مربع شکلی که در پایین ماشین لباسشویی سمت راست قرار دارد، مراجعه کنید و آن را باز کنید؛ هنگامی درب این محفظه که به درب فیلتر ماشین لباسشویی معروف است را باز کردید، با یک اهرم پیچ شکل روبرو میشوید که وقتی آن را باز کنید، آب آلوده زیادی که از مراحل شستشو در دیگ دستگاه باقی مانده است به سرعت تخلیه خواهد شد.

بعد از اینکه موفق به تخلیه فوری آب از قسمت فیلتر ماشین لباسشویی شدید، ابتدا فیلتر را چک کنید تا مطمعن شوید چیزی بر سر راه آن نیست ولی اگر با این روش هم موفق به برطرف کردن مشکل نشدید، پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با ما باشید زیرا در ادامه شروع به ذکر دلایل این مشکل به همراه راه حل آنها خواهیم کرد. (اگر از برند‌های دیگر ماشین لباسشویی مانند ال جی یا سامسونگ استفاده می‌کنید، پیشنهاد میکنم از مطالب علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ یا علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنید.)

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه آب

در تمامی ماشین لباسشویی‌های پیشرفته یک پمپ تخلیه آب وجود دارد که وظیفه آن مکش آب آلوده‌ای است که در هر مرحله از شستشو در مخزن دستگاه باقی مانده است؛ هنگامی که این قطعه شروع به تخلیه آب میکند، آب در مسیر لوله‌ها به راه می‌افتد تا تخلیه شود ولی قبل از اینکه آب به پمپ برسد بر سر راهش موانعی قرار دارد تا از ورود آشغال‌هایی مانند دستمال کاغذی و … جلوگیری کند.

نام مانعی که بر سر اشیاء و اجسام خارجی دارد و مانع از ورود آنها به پمپ تخلیه آب میشود، فیلتر پمپ تخلیه است که وظیفه آن را در بالا توضیح دادیم؛ گاهی اوقات این فیلتر ممکن است بر اثر گرفتگی بیش از حد مسدود شود و مانع از خروج آب شود که باید در محفظه فیلتر را باز کنیم تا این آشغال‌ها را تخلیه کنیم.

خرابی پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

بالاتر در مورد وظایف پمپ تخلیه آب به شما گفتیم تا بتوانید کمی با این قطعه آشنایی داشته باشید و وظیفه آن را بدانید، گاهی اوقات این قطعه هم دچار اختلال‌هایی در عملکرد خود میشود که دیگر توانایی مکش آب را ندارد و نمیتواند وظیفه اصلی خود را انجام دهد، برای مثال ممکن است بعضی از این قطعات از فیلتر آن عبور کنند و به پمپ برسند که در نهایت باعث خرد شدن پروانه آن میشوند.

تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی دوو نیاز به یک نیروی متخصص و با تجربه دارد زیرا این قطعه در دستگاه از ارزش بالایی برخوردار است، پس پیشنهاد میکنم این مشکل را به فراتیک بسپارید و از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی آنها در شهر‌های مختلف مانند تعمیر لباسشویی در گوهردشت یا تعمیر لباسشویی در کرج یا تهران استفاده کنید.

انسداد دریچه خروجی فاضلاب

همه ما با اینکه آب تخلیه شده در هر یک از مراحل شستشو به فاضلاب راه پیدا میکند آشنا هستیم و میدانیم که اگر دریچه خروجی فاضلاب ما دچار گرفتگی یا انسداد شود، ممکن است آب به کلی در آن راکت شود و دیگر هیچ آبی تخلیه نشود.

ابتدا مطمعن شوید که این مشکل از سوی فاضلاب است و سپس چک کنید که در مجاری فاضلاب، جوراب یا پرزی قرار نگرفته که باعث مسدود شدن آن شود، سپس با یک مرکز تخلیه فاضلاب تماس بگیرید تا این مشکل را برای شما برطرف کنند.

استفاده از مواد شوینده متفرقه

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هر کسی میتواند برای نگهداری نادرست از ماشین لباسشویی دوو خود انجام دهد، استفاده از مواد شوینده نامعتبر و ارزان قیمت است که در بسیاری از مواقع پودر ماشین لباسشویی میتواند جزء آنها باشد؛ پودر ماشین لباسشویی بر اثر گذر زمان ممکن است باعث ایجاد جرم و رسوب در مدار لباسشویی شود که در نهایت منجر به تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو شود.

استفاده از مواد شوینده متفرقه در ماشین لباسشویی دوو

سرویس سالیانه ماشین لباسشویی میتواند یکی از راه حل‌های بسیار مفید برای از بین برند جرم و رسوب در دستگاه باشد، پس پیشنهاد میکنم بیشتر از مایع ماشین لباسشویی استفاده کنید.

انسداد شیلنگ تخلیه آب لباسشویی

به احتمال زیاد همه ما میدانیم که آب تخلیه شده توسط پمپ باید توسط یک لوله یا مسیر به چاه فاضلاب راه پیدا کند، شیلنگ تخلیه وظیفه این کار را به عهده دارد ولی ممکن است گاهی اوقات جرم یا رسوب باعث بسته شدن این شیلنگ شود.

ابتدا مطمعن شوید که مشکل از شیلنگ تخلیه آب است، سپس میتوانید آن را از پشت دستگاه جدا کنید و با فشار آب از انسداد آن اطمینان پیدا کنید.

باز شدن درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیار کمتر برای دستگاه ما پیش میاید و از دلایل اصلی در تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو است، هنگامی که درب ماشین لباسشویی (فارق از هر برندی) باز شود، مراحل شستشو به کلی مختل خواهد شد که در نتیجه باعث از کار افتادن و خاموش شدن دستگاه میشود.

این مشکل ممکن است گاهی اوقات به خاطر خرابی میکروسوئیچ یا خرابی زبانه درب ماشین لباسشویی باشد که برای تعمیر آن نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارید؛ همچنین میتوانید از مقاله علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی استفاده کنید.

اختلال در عملکرد هیدروستات لباسشویی

قطعه‌ای در ماشین لباسشویی دوو وجود دارد که وظیفه آن کنترل سطح آب مصرفی را دارد، یعنی زمانی که آب به مقدار کافی در دستگاه وجود دارد، جریان آب متوقف شود و دیگر هیچ آبی به دیگ ارسال نشود؛ اما زمانی که این قطعه دچار مشکلی در عملکرد خود شود، ممکن است سطح آب را شناسایی نکند و در نهایت منجر به تخلیه نشدن کامل آب ماشین لباسشویی بوش و یا … شود.

برای تعمیر یا تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی دوو، باید از یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی مانند فراتیک کمک بگیرید، زیرا این قطعه یکی از حساس ترین قطعات موجود در این دستگاه است.

خالی کردن فیلتر ماشین لباسشویی دوو

ایجاد مشکل در برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی مانند مغز انسان است زیرا تمامی دستورات و اطلاعاتی که به قطعات ماشین لباسشویی ارسال میشود، ابتدا در برد الکترونیکی پردازش میشوند و سپس به قطعات فرستاده میشوند؛ پس اگر جزء‌ای از برد ما دچار مشکلی شده باشد، ممکن است این مشکل یعنی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی هم برایش پیش بیاید.

تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دوو شاید مهمترین تصمیمی باشد که میتوانید برای تعمیر آن بگیرید زیرا برد الکترونیکی مهمترین و ارزشمند ترین قطعه در یک ماشین لباسشویی است، پیشنهاد میکنم در چنین مواقعی از خدمات شایسته و ممتاز مجموعه فراتیک که دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه است، استفاده کنید.

آنچه با همدیگر آموختیم

در این مطلب به اکثر دلایل شایع و رایج در مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوو پرداختیم تا شما بتوانید در صورت ممکن آن را برسی و رفع کنید؛ ولی گاهی اوقات شاید این مشکل به قدری جدی باشد که عیب یابی آن نیازمند یک تعمیرکار متخصص و با تجربه در این کار باشد.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

مجموعه فراتیک با بیش از 10 سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات و خدمات پس از فروش اکثر برند‌های جهان، امروزه به یکی از بهترین مراکز تعمیرات لوازم خانگی تبدیل شده است که شما میتوانید با خیال راحت، تعمیر ماشین لباسشویی دوو خود را به آن بسپارید و دیگر هیچگونه نگرانی برای تعمیر آن نداشته باشید زیرا تمامی خدمات این مرکز دارای ضمانت 6 ماهه گارانتی میباشد.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک