۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff + راه حل

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مشکلی رایجی است که گریبان گیر هر فردی، فارق از هر برندی خواهد شد؛ در این مطلب به تمامی دلایل این مشکل + راه حل آن خواهیم پراخت.
علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

آنچه در این مقاله میخوانید

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

اکثر ما با پکیج و نحوه عملکرد آن برای گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز افراد خانواده آشنا هستیم؛ ولی اگر روزی این پکیج با مشکلی روبرو شود، ممکن است آب گرم مصرفی مورد نیاز ما با مشکل روبرو شود و حتی دمای آن پایین بیاید و سرد شود؛ برای مثال فرض کنید در یک روز سرد زمستانی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff ما از کار می‌افتد و سیستم گرمایشی خانه به کل از کار می‌افتد.

روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور معمولا یکی از مشکلات رایج در سری و مدل پکیج‌های m24ff است که گریبان گیر اکثر مصرف کنندگان پکیج‌های ایران رادیاتور و سایر برند‌ها میشود؛ اما در این مطلب میخواهیم به تمامی دلایل و علت‌های این مشکل بپردازیم تا دیگر نیاز به تعمیر پکیج در شهر‌های مختلف مانند تعمیر پکیج در اندیشه یا تعمیر پکیج در شهرقدس نداشته باشید.

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

کاهش فشار آب در پکیج

یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن پکیج میشود، کاهش فشار آب است به طوری که پکیج مدام دچار کمبود فشار آب در پکیج میشود تا در نهایت به علت افت فشار پکیج به کلی خاموش شود و ارور در پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff ایجاد شود.

ابتدا از طریق باز کردن نزدیک‌ترین شیر آب به پکیج خود، از فشار مناسب آب در پکیج مطمعن شوید؛ اگر فشار آب مناسبی در شیر جریان داشت، احتمالا لوله‌های پکیج دچار رسوب و جرم شده شده باشد.

عدم اتصال برق یا گاز به پکیج

به جز آب، پکیج برای عملکرد خود نیاز به فشار پایدار برق و گاز دارد تا بتواند آب گرم مصرفی مورد نیاز ما را تامین کند؛ اگر برق به کلی در پکیج قطع شده باشد، قطعات و سنسور‌هایی مانند برد الکترونیکی یا شیر برقی هم از کار می‌افتند و دیگر هیچ کارکردی در دستگاه ندارند.

گاز هم مانند برق و آب یکی از اصلی ترین مواد اولیه برای گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز ما در پکیج است که اگر با کمبود فشار روبرو شود، عملکرد پکیج به کلی مختل خواهد شد.

هوا گرفتن مدار پکیج ایران رادیاتور

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff ما دچار هوا گرفتگی در مدار یا لوله‌های خود شود؛ معمولا هر وقت که پکیج دچار هوا گرفتگی میشود صدای تق تق پکیج ایران رادیاتور ما هم به صدا در میاید یا به کلی از کار می‌افتد.

برای هواگیری پکیج ایران رادیاتور باید پیچ هواگیری رادیاتور‌ها را باز کنید تا هوای اضافی همراه با آب گرم از طریق آن تخلیه شود.

وجود رسوب در لوله‌ها و مبدل پکیج

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور که شاید جز اصلی‌ترین علت‌های آن باشد، مسدود شدن مسیر آب توسط رسوب و جرم است؛ در اینطور مواقع هیچ راهی جز سرویس سالانه پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff ندارید.

خرابی یون جرقه زن پکیج

یون جرقه زن به زبان ساده وظیفه، جرق زدن و روشن کردن مشعل را دارد؛ دقیقا مانند فندک که با باز شدن مسیر گاز و جرقه زدن آن باعث روشن شدن آتش میشود، یون جرقه زن هم همان وظیفه در پکیج را دارد.

برسی و عیب یابی یون جرقه زن پکیج ایران رادیاتور، حتما باید توسط یک تعمیرکار متخصص چک شود تا از خرابی آن مطمعن شود و سپس آن را تعمیر یا تعویض کند.

خراب شدن پمپ پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

خرابی پمپ پکیج ایران رادیاتور

پمپ پکیج هم مانند مابقی پمپ‌ها وظیفه مکش و گردش آب در مدار دستگاه را دارد که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، عملکرد کلی دستگاه مختل خواهد شد و به احتمال زیادی میتواند از دلایل اصلی روشن نشدن پکیج باشد.

عیب یابی این قطعه هم باید توسط یک تعمیرکار با تجربه انجام شود تا از بروز آسیب‌های مالی بیشتر جلوگیری شود.

افزایش بیش از حد دما در پکیج ایران رادیاتور

حتما میدانید که بسیاری از لوازم برقی هنگامی که با افزایش دمای زیادی روبرو میشوند (داغ میشوند)، یک دستور به برد ارسال میکنند تا از کار بی‌افتد و خاموش شود؛ در پکیج هم سنسور‌هایی برای شناسایی دمای بیش از حد در دستگاه طراحی شده تا در صورتی که دمای پکیج از دمای معمول آن بیشتر شود، با ارسال یک دستور به برد الکترونیکی، پکیج را خاموش کند.

خرابی سنسور NTC

این قطعه همان سنسوری است که در بالاتر به آن در مورد شناسایی افزایش بیش از حد دما در پکیج گفتگو کردیم؛ اگر NTC دچار مشکل یا خرابی شود، به احتمال زیاد نمیتواند افزایش دما را شناسایی کند و در نهایت باعث اختلال در عملکرد پکیج یا بروز ارور در دستگاه خواهد شد.

برای تعمیر یا تعویض این قطعه میبایست با یک مرکز تعمیرات پکیج یا نمایندگی ایران رادیاتور در شهر خودتان مانند نمایندگی ایران رادیاتور در شهریار یا نمایندگی ایران رادیاتور در شهر قدس تماس بگیرید که مجموعه فراتیک تمامی این خدمات را به مشتریان خود ارائه میکند.

انسداد دودکش یا خرابی مشعل پکیج

گاهی اوقات ممکن است دودکش پکیج توسط اشیاء یا اجسام خارجی مسدود شود و یا کبوتری بر روی کلاهک آن آشیانه‌ای ایجاد کرده باشد که در نهایت منجر به مسدود شدن مسیر دودکش شود؛ در اینطور مواقع سنسوری در پکیج وجود دارد که این عمل را شناسایی کرده و سریعا یک دستور به پکیج برای خاموش کردن آن ارسال میکند که باعث نشان دادن یک ارور بر روی صفحه نمایش پکیج ایران رادیاتور میشود.

مشعل پکیج هم وظیفه سوزاندن گاز به آتش و گرم کردن مبدل را دارد که اگر مشکلی برای آن ایجاد شود، پکیج از کار می‌افتد.

علت سرد شدن رادیاتور های پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

خرابی برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff

برد الکترونیکی وظیفه ارسال دستور به تمامی قطعات پکیج را دارد برای مثال هنگامی که مشعل باید توسط یون جرقه زن روشن شود، برد ابتدا دستور ارسال گاز به شیرگاز را میدهد.

برای همین گاهی اوقات ممکن است برد پکیج دچار خرابی یا مشکل سخت افزاری شود که قابل رفع شدن است اما اگر برد سوخته باشد یا مشکل نرم افزاری برای آن پیش بیاید، ممکن است هیج راهی برای تعمیر آن نباشد و مجبور به خرید یک برد جدید شوید.

برای تعمیر و یا تعویض برد خود پیشنهاد میکنم با یک مرکز معتبر مانند فراتیک تماس بگیرید، زیرا فراتیک برای تمامی خدمات خود ضمانت گارانتی 6 ماهه ارائه میکند و مشتری دیگر هیچ دغدغه‌ای برای خرابی مجدد پکیج خود ندارد.

آنچه با هم یاد گرفتیم

در این مطلب به تمامی دلایل و علت‌های روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff پرداختیم تا بتوانیم کمکی حتی اندک به رفع این مشکل توسط خودتان کرده باشیم؛ امیداورم که تا به اینجای کار مشکلتان برطرف شده باشد اما اگر هنوز موفق به حل این مشکل نشدید، پیشنهاد میکنم با مجموعه فراتیک برای برطرف کردن این موضوع در محل شما تماس بگیرید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه درخشان است که با ارائه ضمانت گارانتی + جذب تکنسین و عبور آنها از فیلتر‌های تایید مهارت و تایید هویت، توانسته رضایت مشتریان خود را همواره جلب کند که اگر نیاز به تعمیر پکیج خود در هر شهری مانند تعمیر پکیج در شهریار یا تعمیر پکیج در کرج داشتید، میتوانید با این مرکز تماس بگیرید.

 

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک