۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت سرد گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور + نحوه برطرف کردن

سرد گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور، مشکلی که گریبان گیر هر کسی خواهد شد زیرا هر دستگاه در اثر کارکرد و عملکرد مداوم برای بقای خود نیاز به سرویس و رسیدگی دارد؛ با ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کنید.
علت سرد گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور

آنچه در این مقاله میخوانید

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

هر فردی در هر جهای ایران حداقل یکبار خاطره بد سرد و گرم شدن آب پکیج را در زندگی خود تجربه کرده است، شاید در حال حمام کردن بودیم یا در حال شستن ظرف‌ها و … ؛ به هر حال امروز میخواهیم درباره مشکل سرد گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور با همدیگر گفتگو کنیم و تا جایی که بتوانیم در مورد راه حل این دلایل توسط خودتان صحبت کنیم.

در واقع هنگامی این مشکل برای ما پیش می‌آید که گاز یا برق دچار نوسان شده باشند و مدام قطع و وصل شوند؛ حتما خود شما هم میدانید که فشار پایین آب باعث میشود که پکیج برای راه اندازی مجدد دچار وقفه شود و همین امر از دلایل اصلی و مهمی باشد که یک پکیج آب را به درستی گرم نکند. پکیج هم مانند دیگر لوازم خانگی پس از یک بازه زمانی، برخی از قطعات آن دچار مشکلاتی میشود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

خرابی قطعات احتراق پکیج ایران رادیاتور

فشار پایین آب محل سکونت

مهمترین مشکلی که باعث سرد گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور ما میشود، فشار نامناسب آب محل سکونت ما است زیرا اگر آب به اندازه کافی به پکیج نرسد، در مرحله اول ممکن است که پکیج با روشن خاموش شدن مداوم روبرو شود که همین امر باعث آسیب رسیدن به بسیاری از قطعات پکیج ایران رادیاتور ما میشود.

اگر آب کافی و نامناسب به پکیج ما برسد، در قدم دوم ممکن است پمپ پکیج با یک آسیب جدی روبرو شود زیرا اگر پمپ آب به اندازه‌ای را مکش نکند، به مرور زمان از کار می‌افتد یا اختلالی در عملکرد آن ایجاد میشود.

البته در پکیج‌های ایران رادیاتور نسل جدید، سنسور‌هایی وجود دارد که در صورت کمبود فشار آب یک دستور به برد الکترونیکی برای از کار افتادن پکیج ارسال خواهد کرد.

انسداد مبدل‌های پکیج ایران رادیاتور

حتما شما هم میدانید که مبدل‌های یک پکیج وظیفه گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز ما را دارد، برای همین اگر مبدل‌ها دچار رسوب و جرم شود، ممکن است فشار آب کاهش یابد و در نهایت باعث کمبود فشار آب در تمامی قسمت‌های یک پکیج شود.

آب مصرفی ما دارای درصد بالایی از املاح است که اگر از سرویس سالانه پکیج ایران رادیاتور کمک نگیریم، ممکن است در دراز مدت پکیج ما با مشکلات زیادی مانند سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان و یا علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور روبرو شویم.

سرویس سالانه پکیج ایران رادیاتور نه تنها باعث از بین رفتن رسوب و جرم در دستگاه ما میشود، بلکه باعث تضمین افزایش عمر پکیج ما میشود.

لوله کشی نامناسب برای پکیج

نکته دیگری که بسیار حایز اهمیت است و معمولا باید در هنگام نصب پکیج به آن توجه شود، لوله کشی مناسب و بجای پکیج ایران رادیاتور است.

منظور از لوله کشی همان لوله سفید پلاستیکی آب است که از پکیج به مکان‌های مختلف مانند دوش و دستشویی متصل شده است. لوله پکیج باید طوری کشیده شده باشد که پکیج حداقل بین 120 تا 125 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد و سایز آن حداقل 20 تا 25 باشد.

لوله کشی نامناسب پکیج ایران رادیاتور

مشکل در قطعات احتراق پکیج ایران رادیاتور

اصلی‌ترین وظیفه یک پکیج چیست؟ بله، مهمترین وظیفه یک پکیج گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز ما در مواقع مشخص است؛ یعنی در زمان قدیم باید یک آبگرمکن قدی را از قبل روشن میکردیم تا آب گرم شود اما امروزه پکیج کار ما را آسان کرده و در هر لحظه که بخواهیم آب را گرم می‌کند.

اما گرم کردن آب به این سرعت توسط لوازم گرمایشی پیشرفته‌ای انجام میشود که در پکیج ایران رادیاتور ما وجود دارد، یعنی اگر این قطعات که وظیفه آنها سوختن گاز و درست کردن آتش در زیر مخزن و مبدل‌ها است، خراب شود ممکن است مشکل سرد و گرم شدن آب در پکیج ما ایجاد شود.

ممکن است گاهی گاز از مشعل ما نشت کند و سنسور تشخیص گاز سمی آن را شناسایی کند و سریعا پکیج را خاموش کند یا الکترود‌ها یا فندک دچار مشکلی شده باشند که نتوانند به موقع جرقه بزنند و گاز را تبدیل به آتش بکنند.

تشخیص اینکه این قطعات دچار مشکل شده‌اند یا خیر باید توسط نمایندگی ایران رادیاتور در شهرتان مانند نمایندگی ایران رادیاتور در کرج، نمایندگی ایران رادیاتور در شهریار برسی و رفع شود زیرا اگر تعمیر آنها به درستی انجام نشود ممکن است خسارت‌های انسانی و مالی به وجود بیاورد.

خرابی فلوسوئیچ و یا فلومتر پکیج

دو قطعه و حساس در پکیج وجود دارد که در سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور نقش بسزایی دارند، فلوسوئیچ نام یکی از قطعات پکیج است که وظیفه آن خبر رساندن به دیگر قطعات در هنگام درخواست آب گرم است.

فلومتر هم وظیفه‌ای مشابه به فلوسوئیچ دارد که نه تنها خبر درخواست آب گرم را به پکیج اعلام می‌کند بلکه مقدار مورد نیاز آب گرم را هم اندازه گیری می‌کند.

برسی و عیب یابی این قطعه کار یک فرد ساده نیست و برای تعمیر یا تعویض آن باید از یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر کمک بگیرید.

مشکل هواگرفتن پکیج ایران رادیاتور

جالب است بدانید که پکیج هم گاهی اوقات هوا میگیرد اما وقتی پکیج دچار هوا گرفتگی شود، از کار می‌افتد و عملا دیگر هیچ کاری انجام نمیدهد. پکیج گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته هوا میگیرید اما در اینطور مواقع باید چه کاری کنیم؟

در مطالب زیادی مانند علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور، آموزش هواگیری پکیج را به شما ارائه کردیم.

سوختن سنسور تشخیص دما (NTC)

از دیگر دلایلی که میتواند باعث بروز این مشکل در پکیج ما شود، افزایش گرمای بیش از حد در دستگاه است؛ اگر پکیج بیش از حد معمول خود داغ شود، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دیگر قطعات به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

اما این خاموش شدن خودکار توسط یک سنسور به نام NTC انجام خواهد شد در واقع این سنسور وظیفه برسی و تشخیص دما در پکیج را دارد تا اگر دما به بیش از اندازه خود رسید، پکیج به صورت خودکار خاموش شود.

اگر سنسور NTC سوخته باشد، به احتمال زیاد بسیاری از قطعات دیگر پکیج شما به دلیل افزایش دمای بیش از حد آسیب دیده باشد پس با یک مرکز تعمیر پکیج در شهر مورد نظرتان تماس بگیرید؛ برای مثال اگر ساکن غرب استان تهران هستید از مطلب تعمیر پکیج در شهریار و اگر ساکن کرج هستید از تعمیر پکیج در فردیس استفاده کنید.

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور

در تمامی لوازم برقی هوشمند، برد الکترونیکی وظیفه رهبری تمامی قطعات را به عهده دارد؛ یعنی هر دستور و تصمیمی ابتدا در برد پردازش و برسی میشود و سپس به قطعه فرستاده میشود.

به زبان کلی برد و موتور یک دستگاه جز مهمترین قطعات آن هستند، ممکن است گاهی اوقات بعضی از مخازن یا قطعات برد دچار مشکل شده باشد که به راحتی قابل رفع باشند اما پیدا کردن یک مرکز معتبر برای تعمیر آن کار آسانی نیست.

اگر یک مرکز معتبر یا نمایندگی برای تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور خود پیدا نکنید، ممکن است خطر مالی و جانی دستگاه شما را تهدید کند.

علت سرد شدن آب پکیج ایران رادیاتور

علت سرد شدن آب پکیج ایران رادیاتور

سرد شدن آب پکیج ایران رادیاتور هم دلایل مختلفی دارد که در محتوای این مقاله به تمامی آنها پرداختیم ولی اگر بخواهیم خیلی سریع به دلایل مهم آن اشاره کنیم: در اولین مرحله فشار گاز و آب را برسی کنیم، میتوانیم با باز کردن نزدیک‌ترین شیر آب به پکیج این مورد را برسی کنیم.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

آنچه با همدیگر یاد گرفتیم

سرد و گرم شدن آب پکیج ایران رادیاتور رایج ترین و شایع ترین مشکلی بود که با خواندن این مقاله به راحتی میتوانستیم آن را رفع کنیم؛ امیدوارم که تا به اینجای مطلب این مشکل برای همیشه از پکیج شما خداحافظی کرده باشد اما اگر هنوز هم با این مشکل روبرو هستید، پیشنهاد ما مجموعه فراتیک با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه ضمانت گارانتی 6 ماهه برای خدماتش است.

کافیست درخواست خود را از طریق فرم ثبت درخواست تعمیر یا تماس با شماره تلفن 09190335926، ثبت کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

5 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر ,برای من هچین مشکلی پیش اومده هی اب گرم و سرد میشه ,یکبار هم اومده سرویسکار ولی گفته باید لوله دوجداره دودکش تهیه کنم در صورتی که من از شخص دیگه پرسیدم گفتن اصلا اینطور نیس ,اگه میشه راهنماییم کنید من تازه یکسال و نیمه این پکیج رو خریدم

    1. درود جناب پهلوانی، این مورد باید توسط یک تعمیرکار متخصص برسی بشه تا همه شاخص‌های به وجود اومدن این مشکل برسی بشه.

  2. باسلام
    از زماني كه آب گرم پكيج خاموش كردم آب گرم مصرفي حمام سرويس دائما گرم و سرد ميشه،ميخواستم علتش بدونم راهنماييم كنينن ممنون

    1. درود جناب مجتبی عزیز
      علت‌ها در محتوای همین مطلب ذکر شده ولیکن اگر نتونستید مشکل رو پیدا کنید، لطفا با یک مرکز معتبر تعمیرات پکیج تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک