۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت صدای پکیج ایران رادیاتور + راهکار

لرزش و صدای مهیب پکیج ایران رادیاتور ممکن است گریبان گیر هر مصرف کننده پکیج‌ای شود زیرا این صدا معمولا از دلایل یکسانی مانند رسوب گیری، وجود هوا و خرابی پمپ پکیج به وجود می‌آید؛ پس خواندن این مطلب برای هر شخصی واحب است.
علت صدای پکیج ایران رادیاتور

آنچه در این مقاله میخوانید

علت صدای زیاد پکیج ایران رادیاتور

صدای ناهنجار پکیج در هر خانه‌ای یک مشکل رایج و پر تکرار است، به صورتی که بیشتر خانواده‌ها آن را جدی نمی‌گیرند و خیلی ساده از آن می‌گذرند، در واقع این مشکل گاهی اوقات میتواند جدی باشد و اگر توجه کافی به آن نشود ممکن است آسیب‌های بیشتر به پکیج ما وارد شود.

سرویس سالانه مهمترین معیار برای نگهداری پکیج ایران رادیاتور ما در دراز مدت است زیرا تعمیرکار هنگام سرویس پکیج این موارد را نیز چک و برسی میکند. برای مثال گاهی اوقات ممکن است صدای زیاد پکیج به دلیل خرابی و لرزش پمپ آب پکیج ایران رادیاتور باشد، در ادامه لیستی از دلایل اصلی صدای پکیج ایران رادیاتور را برایتان به نمایش میگذاریم و سپس هر یک از آنها را توضیح و شرح میدهیم.

علت صدای زیاد آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور

در اینجا همان لیست از دلایل رایج صدای زیاد پکیج دیواری ایران رادیاتور را برایتان به نمایش گذاشته‌ایم و در ادامه مقاله هر یک از آنها را شرح داده‌ایم و راهکار هر یک را به شما پیشنهاد گفتیم.

  • هوا گرفتگی مدار و مسیر پکیج دیواری ایران رادیاتور
  • رسوب و جرم گرفتن مبدل پکیج
  • لوله کشی نامناسب پکیج دیواری
  • نصب در مکان نادرست پکیج دیواری
  • اختلال در سوپاپ پکیج ایران رادیاتور
  • اختلال در فن‌ها
  • خراب شدن پروانه پمپ
  • خرابی قطعات حریق (آتش و شعله)
  • فشار زیاد و نا‌مناسب گاز

علت صدای تق تق پکیج ایران رادیاتور

علت صدای تق تق پکیج ایران رادیاتور

گاهی اوقات صدای پکیج با کمی تق تق همراه است که انگار یک نفر با چکش به پکیج میکوبد یا یک میخ یا پیچ در پکیج تکان میخورد، در این قسمت میخواهیم دلایل این مشکل را با هم بخوانیم.

سرد بودن آب ورودی به پکیج ایران رادیاتور: یکی از اصلی ترین دلایل این مشکل ورود آب سرد به پکیج ایران رادیاتور است، وقتی لوله‌ها و مبدل سرد هستند و ناگهان گرمای زیادی به آنها وارد میشود، ممکن است کمی صدای تق تق از پکیج بشنویم.

لرزش پمپ پکیج ایران رادیاتور: اگر پمپ پکیج ما دچار مشکل یا خرابی شده باشد ممکن است گاها با لرزش‌هایی همراه باشد که به علت برخورد به اجسام دیگر صدای تق تق بدهد. در این صورت پکیج باید توسط یک تعمیرکار معتبر برسی شود و اگر نیاز به تعمیر پکیج در کرج بود با نمایندگی ایران رادیاتور در کرج تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

وجود هوا در مدار پکیج ایران رادیاتور: از دیگر دلایلی که میتوانیم اشاره منحصر به فردی به آن کنیم، هوا گرفتن پکیج است. هر سال باید پکیج‌ها و رادیاتور‌ها هواگیری شوند تا از بروز چنین مشکلاتی در امان باشیم؛ هواگیری پکیج ایران رادیاتور کار سختی نیست و شما میتوانید آن را به راحتی انجام دهید.

رسوب گرفتن مدار حرارتی پکیج ایران رادیاتور: در اکثر مناطق ایران به دلیل وجود درصد بسیار زیادی از املاح در آب ممکن است پکیج دچار رسوب زدگی و مسدود شدن جریان آب شود که نمونه بارز آن را در کتری آب جوش مشاهده کرده‌اید.

رسوب گیری پکیج ایران رادیاتور؛ علت صدای پکیج ایران رادیاتور

علت سوت کشیدن و صدای زوزه پکیج ایران رادیاتور

گاهی اوقات هم ممکن است صدای زوزه یا سوت از پکیج به گوش برسد که بسیار دلخراش است؛ این مورد هم مانند تق تق و … دلایل متفاوتی داشته باشد که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

ایجاد صدا از موتور پکیج ایران رادیاتور: موتور پکیج بعد از چند وقت کار کردن و در اثر گذر زمان ممکن است دچار کمبود روغن و گیریس شود؛ بلبرینگ و بوش موتور در صورت لغزش و ساییدگی ممکن است صدای سوت ناهنجاری تولید کند که در اکثر مواقع باید توسط تعمیرکار برسی و عیب یابی شود.

رسوب گیری مبدل و پروانه پمپ پکیج ایران رادیاتور: همانطور که گفتیم به دلیل وجود درصد بالایی از املاح در آب، ممکن است پکیج رسوب بگیرد و این رسوب به بخش‌های مختلف پکیج مانند پمپ آب وارد شود و پروانه آن را درگیرد کند. در اینطور مواقع فیلتر رسوب گیر پکیج و سرویس سالانه راهکار بسیار خوبی برای این مشکل هستند. اگر پمپ دچار مشکل و خرابی شده بود و همچنین ساکن شهریار یا اندیشه بودید از مقاله‌های تعمیر پکیج در شهریار یا تعمیر پکیج در اندیشه استفاده کنید.

وجود هوا در مدار پکیج ایران رادیاتور: وجود هوا در مدار پکیج میتواند هر صدایی در پکیج تولید کند، معمولا این هوا از رادیاتور‌ها در مواقع سرد شدن یا … به پکیج وارد میشوند. در اینجور مواقع باید با استفاده از دفترچه راهنما پیچ هوا که زیر پکیج ایران رادیاتور قرار دارد را باز کنید تا مقدار زیادی آب گرم و هوا از آن خارج شود.

دمای پایین آب پکیج ایران رادیاتور: ورود ناگهانی آب سرد و داغ بودن مبدل پکیج ایران رادیاتور باعث تولید صدای عجیبی میشود، این مورد ممکن است برعکس هم اتفاق بی‌افتد. توجه کنید این روند عادی است ولی اگر مدام تکرار میشود باید آن را جدی بگیرید و باید به یک تعمیرکار پکیج در فردیس یا شهرتان خبر بدهید.

خرابی پرشر سوئیچ آب پکیج ایران رادیاتور یا حسگر فشار آب: پرشر سوئیچ یا حسگر فشار آب در پکیج ایران رادیاتور وظیفه کنترل جریان آب را دارد؛ وقتی آب به میزان کافی در پکیج در جریان باشد، این قطعه یک دستور به برد برای روشن شدن پکیج ارسال کند که در صورت نبود آب، صدای زوزه یا سوت از پکیج بشنویم.

فشار زیاد گاز در پکیج ایران رادیاتور؛ علت صدای زیاد

علت صدای انفجار پکیج ایران رادیاتور هنگام روشن شدن

صدای انفجار و ترکیدن پکیج ایران رادیاتور از دیگر مسائل صدای ناهنجار در این دستگاه است که معمولا دلایل مشابهی با صدای تق تق پکیج دارد.

تنظیم نبودن الکترود در پکیج ایران رادیاتور: الکترود همان فندک در پکیج است، شاید تجربه کار با فندک را داشته باشید و متوجه باشید که اگر فشار گاز زیاد باشد و فندک دیرتر عمل کند مقدار زیادی گاز به آتش تبدیل میشود؛ دور بودن الکترود از مشعل باعث ایجاد صدای مهیب انفجار در پکیج میشود زیرا حداقل فاصله بین مشعل و الکترود‌ها باید 3.5 میلی متر و حداکثر 9 میلی متر باشد.

خرابی شیر برقی پکیج ایران رادیاتور: شیر برقی که معمولا وظیفه کنترل مجرای آب را دارد، در صورت خرابی ناگهان آب زیادی به پکیج ارسال میکند که با کارکرد نامناسب مشعل روبرو میشویم و صدای انفجار به گوشی میرسیم ولی در بسیاری از مواقع در صورت خرابی شیر برقی پکیج از کار می‌افتد و باید به دنبال علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور بگردیم.

فشار نا‌مناسب آب و گاز: فشار نا‌مناسب آب و گاز باعث ایجاد تداخل عملکرد در بین این دو میشود که به صورت زیر است: زمانی که فشار آب بسیار زیاد باشد، ناگهان آب زیادی به پکیج وارد میشود و از طرف دیگر با روشن شدن ناگهانی مشعل روبرو خواهیم شد که صدای مهیب انفجار به وجود خواهد آمد.

نشت و شل شدن شیر احتراق: شیر احتراق یا همان شیر گاز وظیفه کنترل میزان گاز را دارد، که وقتی گاز از آن به بیرون نشت کند و الکترود جرقه بزند ناگهان مقدار زیادی گاز به آتش تبدیل میشود و صدای انفجار به وجود می‌آید. در صورت نشت گاز از پکیج باید سریعا شیر اصلی را ببندیم و به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر مانند فراتیک زنگ بزنیم تا این مشکل در اسرع وقت برطرف گردد زیرا خطرات جانی به همراه دارد.

سخن پایانی

در این مطلب شاهد تمامی دلایل صدای آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور بودید، اگر تا به اینجا نتوانستید مشکل پکیج خود را حل کنید با فراتیک تماس بگیرید (09190335926) تا در اسرع وقت مشکلتان با ضمانت گارانتی 6 ماهه برطرف گردد.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تعمیرات لوازم خانگی محبوب با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان است که از نمایندگی‌های برتر پکیج بوتان و ایران رادیاتور در استان البرز و تهران مانند نمایندگی ایران رادیاتور در فردیس میباشد، کافیست با ما تماس بگیرید تا در صورت ممکن با دریافت مشاوره اولیه و راهنمایی کارشناسان فراتیک، این مشکل را برطرف کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک