۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا + آموزش راه حل

لرزش ماشین لباسشویی اسنوا جزء مشکلاتی است که ممکن است هر از گاهی برای هر یک از استفاده کنندگان دستگاه لباسشویی پیش بیاید، که بی‌توجهی به آن میتواند مشکلات دیگری را برای لباسشویی ما پیش بیاورد.
علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا ماشین لباسشویی اسنوا میلرزد؟

لرزش یا تکان خوردن ماشین لباسشویی اسنوا یکی از مشکلاتی است طاقت فرسا و اعصاب خرد کنی است که نه تنها باعث بهم خوردن آرامش ما و اعضای خانواده میشود، بلکه ممکن است در طولانی مدت باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری در مدار دستگاه ما شود که در نهایت به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا پیدا کنیم؛ فرض کنید مادر خانواده صبح جمعه لباس‌ها را در ماشین لباسشویی قرار داده تا برای شروع روز شنبه با لباس‌های مرتبط و آراسته، روز خود را آغاز کنید؛ اما ناگهان با صدای مهیب و عجیب لرزش ماشین لباسشویی اسنوا روبرو میشوید و ممکن است خواب دلنشین روز جمعه شما (آرامش) از بین برود و بیدار شوید.

لرزش لباسشویی اسنوا هم مانند تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا، میتواند در طولانی مدت باعث بروز مشکلات دیگری در قطعات و مدار ماشین لباسشویی ما شود؛ به همین خاطر قصد داریم در محتوای این مطلب به دلایل و علت‌های این مشکل به همراه راه حل آن بپردازیم تا در صورت امکان بتوانید آن را برطرف کنید.

در اکثر اوقات لرزش یا جابجایی خود محور ماشین لباسشویی اسنوا میتواند از تراز نبودن لباسشویی، نامتعادل بودن بار یا وزن دستگاه، خرابی بلبرینگ، خرابی کمک فنر‌های دستگاه، وجود پیچ ترنسفر در مدار ماشین لباسشویی، خرابی تسمه‌های دیگ ماشین لباسشویی و … میشود که در ادامه این مطلب به تمامی این دلایل به صورت کامل میپردازیم و راه حل آن را هم برایتان بازگو میکنیم.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی اسنوا

تراز نبودن پایه‌های لباسشویی

یکی از دلایلی که در لرزش لباسشویی اسنوا بسیار رایج و پر تکرار است، تراز نبودن کلی دستگاه است زیرا وقتی یکی از پایه‌های کمتر باز شده باشد و یکی از پایه‌ها بیش از حد باز شده باشد، ممکن است لباسشویی دچار لرزش زیادی قرار بگیرد و در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به دیگ دستگاه شود.

شما به راحتی میتوانید از طریق باز کردن پایه‌های دستگاه و قرار دادن یک تراز بر روی لباسشویی، دستگاه خود را تراز کنید؛ ولی اگر تراز همراه شما نبود، میتوانید حداقل از یک لیوان آب (صاف شدن سطح آب)، برای تراز ماشین لباسشویی اسنوا خود استفاده کنید تا بتوانید از این لرزش جلو گیری کنید.

نامتعال سازی بار لباس‌ها در لباسشویی

همچنین اگر مقدار بسیار زیاد یا کمی از لباس‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهیم، ممکن است باعث نامعتادل سازی باز دستگاه شود و در نهایت منجر به تبدیل یکی از دلایل لرزش ماشین لباسشویی اسنوا شود؛ همانطور که میدانید هر لباسشویی دارای حداقل و حداکثر وزن لباس‌ها + آب را دارد که اگر از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد، ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شود.

برای استفاده درست و به میزان لباس‌ها در ماشین لباسشویی اسنوا، میتوانید یکبار دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا بتوانید از این مشکل پیش پا افتاده و ساده جلوگیری کنید.

خرابی یا فرسوده شدن کمک فنر‌های لباسشویی اسنوا

جالب است بدانید که لباسشویی هم مانند ماشین‌ها (خودرو)، دارای کمک فنر‌هایی است که در هنگام لرزش یا جابجایی عمل میکنند و باعث کاهش نرخ فشار وارد شده به قطعات و جلوگیری از لرزش تمامی قطعات موجود در مدار ماشین لباسشویی شود.

کمک فنر ماشین لباسشویی اسنوا

کمک فنر لباسشویی یکی از قطعه‌های بسیار درگیر در عملکرد این دستگاه است که احتمال به وجود آمدن مشکل در طولانی مدت برای آن وجود دارد و خراب شدن آن در لباسشویی یک امر بسیار عادی و منطقی است؛ اما تعمیر یا تعویض آن نیاز به یک تعمیرکار با تجربه دارد که اگر ساکن استان البرز یا تهران هستید میتوانید از خدمات مجموعه فراتیک مانند تعمیر لباسشویی در عظیمیه یا تعمیر لباسشویی در گوهردشت استفاده کنید.

ایجاد اختلال در فنر‌های مخزن (دیگ)

همانطور که مدار کلی لباسشویی دارای کمک فنر است، مخزن یا دیگ دستگاه نیز دارای فنر‌هایی است که در هنگام شستشوی لباس‌ها بتوانید از بروز تکان خوردن‌های شدید جلوگیری کند؛ خرابی این قطعه در لباسشویی هم معمولا به ندرت پیش خواهد آمد و احتمالی بسیار کمی در خرابی فنر‌های مخزن وجود دارد.

بنابر این ابتدا باید به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی یا لباسشویی در شهر خودتان زنگ بزنید، که اگر ساکن شهریار هستید، میتوانید از نمایندگی اسنوا در شهریار استفاده کنید تا ابتدا لباسشویی مورد عیب یابی و برسی قرار بگیرد و سپس شروع به تعمیر آن کند.

خرابی یکی از تسمه‌های لباسشویی

معمولا اکثر لباسشویی‌ها دارای 2 یا 3 تسمه هستند که وظیفه آنها کاهش یا افزایش سرعت حرکت مخزن را دارند، در برخی از ماشین لباسشویی‌های خارجی ممکن است این تسمه‌ها وجود نداشته باشد ولی در لباسشویی‌های اسنوا به احتمال زیاد، تسمه یکی از قطعات مهم در عملکرد دستگاه است.

اگر تسمه‌ها دچار فرسودگی یا پوسیدگی شده باشند، به احتمال زیاد باعث به وجود آمدن لرزش در مدار دستگاه میشوند که علت آن هم برای اکثر شما پیداست زیرا تسمه‌ها با سرعت زیادی به حرکت در می‌آیند تا یک انرژی جنبشی میان قطعات دستگاه ایجاد کنند.

باز نکردن پیچ حمل و نقل یا Transfer در لباسشویی

دیگ لباسشویی یکی از حساس ترین قطعات موجود در این دستگاه است که اگر در هنگام حمل و نقل دچار ضربه یا جابجایی شدیدی قرار بگیرد، به احتمال زیاد دچار خرابی‌های در مدار خود میشود که در طولانی مدت باعث خراب شدن دیگر قطعات مخزن لباسشویی میشود؛ به همین خاطر یک پیچ ترنسفر یا جابجایی در ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد که اگر نصاب دستگاه، موفق به باز کردن آن نشود باعث لرزش یا صدای تق تق در ماشین لباسشویی اسنوا ما میشود.

باز کردن پیچ ترنسفر کار بسیار ساده و آسانی است که میتوانید با جستجوی آموزش باز کردن پیج ترنسفر در گوگل، به جواب آن برسید.

خرابی دیگ ماشین لباسشویی؛ علت لرزش لباسشویی

خرابی بلبرینگ مخزن لباسشویی اسنوا

همانطور که در بالا گفتیم، مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی اسنوا یکی از حساس‌ترین قطعه‌های موجود در دستگاه است که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، دچار هزینه‌های زیادی خواهیم شد؛ بلبرینگ لباسشویی هم جز مدار مخزن ماشین لباسشویی است که در صورت بروز مشکلی در مدار آن، شاهد لرزش کلی ماشین لباسشویی خواهیم بود.

در این صورت میتوانید از خدمات مجموعه فراتیک با ضمانت گارانتی 6 ماهه استفاده کنید یا اگر از لباسشویی بوش استفاده میکنید و ساکن کرج هستید، میتوانید از مقالات علت لرزش ماشین لباسشویی بوش یا تعمیرات لباسشویی در کرج استفاده کنید.

آنچه با یکدیگر آموختیم

در این مطلب سعی کردیم به دلایل مشکل لرزش ماشین لباسشویی اسنوا بپردازیم تا در صورت امکان خودتان بتوانید آن را برسی و رفع کنید، اما اگر به هر صورتی موفق به عیب یابی و برطرف کردن این مشکل نشدید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات مجموعه فراتیک است.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی است که با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان و ارائه خدمات با کیفیت، همراه با ضمانت گارانتی 6 ماهه و پشتیبانی 24 ساعته در طول هر روز هفته، توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند و همواره تلاش در خدمت رسانی با کیفیت به مردم شریف ایران دارد.

اگر از برند‌های دیگر ماشین لباسشویی مانند ال جی استفاده میکنید، میتوانید مقاله علت لرزش لباسشویی ال جی را مطالعه کنید و یا از مقاله‌های موجود در مجله لوازم خانگی فراتیک استفاده کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک