۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی + راه حل

لرزش و ایجاد صدای ناهنجار از مشکلات رایجیست که معمولا در تمامی ماشین لباسشویی‌ها دیده میشوند پس این مشکل تنها وابسته به ماشین لباسشویی ال جی نیست، در این مقاله مفصل در مورد این مشکل گفتگو کرده‌ایم.
علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا ماشین لباسشویی ال جی میلرزد؟

یکی از اعصاب خرد کن‌ترین و رایج ترین مشکلاتی که ممکن است هر از گاهی برای ماشین لباسشویی ما پیش بیاید لرزش ماشین لباسشویی ال جی است، فرض کنید دستگاه روشن است ولی در یک مرحله مانند (خشک کن)، ماشین لباسشویی شروع به لرزیدن و تولید آلودگی صوتی میکند. همین امر باعث از بین رفتن آرامش اعضای خانواده و بی خوابی آنها میشود.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

زمانی که این مشکل چند بار برای شما ایجاد شود حتما از خود سوال میکنید که آیا ماشین لباسشویی ال جی من خراب شده است؟

لرزش ماشین لباسشویی ال جی میتواند ناشی از دلایل ساده و مشکلات پیچیده‌ای مانند: تنظیم نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی، خرابی فنر‌های مخزن یا کمک‌ها، وجود پیچ حمل و نقل، خرابی یا شکستن وزنه بتنی و … باشد.

توجه نکردن به حجم لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی

حالا در این قسمت کافیست با ما همراه باشید تا دلایل کلی و رایج این مشکل را به همراه آموزش برطرف کردن این مشکل را به شما آموزش دهیم.

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که گفتیم خواندن حداقل یکبار دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی باعث جلوگیری از مشکلات ساده و رفع آنها میشود.

ماشین لباسشویی‌ها دارای یک ظرفیت محدود هستند و باید به وزن و حجم لباس‌ها توجه کرد، برای مثال ما یک ماشین لباسشویی الجی 8 کیلوگرمی داریم. توجه کنید که وزن 8 کیلوگرم برای دیگ ماشین لباسشویی هنگامی که لباس‌ها خیس شده‌اند میباشد.

لباس ها نباید تمامی حجم مخزن یا دیگ ماشین لباسشویی را پر کنند، بهتر است کمی از آن خالی باشد یا حداقل نصف مخزن با لباس‌ها پر شده باشد زیرا یکی از دلیل لرزش ماشین لباسشویی پر کردن بیش از حد آن و قرار دادن نادرست لباس‌ها درون دستگاه است.

توجه: ماشین لباسشویی‌های خانگی تنها برای شستشو لباس‌ها ایجاد شده‌اند و شستن پرده، پتو، کتونی و … در آن تنها باعث خرابی و بروز مشکل در دستگاه میشود.

خالی بودن ماشین لباسشویی الجی = دلیل لرزش

از دیگر دلایل لرزش ماشین لباسشویی که توسط کاربران ایجاد میشود، خالی بودن ماشین لباسشویی است.

اکثر ماشین لباسشویی‌ها توانایی درک اینکه ماشین لباسشویی خالی است را ندارند و مانند زمانی کار میکنند که لباس در آن پر شده، این یعنی مخزن خالی یا کم لباس و قدرت چرخش زیاد مخزن که منجر به لرزش دستگاه میشود.

تنها راه حل آن قرار دادن حجم مناسبی از لباس درون ماشین لباسشویی است، لوله‌ای و توپی کردن لباس‌ها تنها باعث لرزش بیشتر در دستگاه میشود.

خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی هم مانند تمامی دستگاه‌های دارای لرزش، کمک فنر دارد. یعنی برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به به قطعات خارجی و جابجایی ماشین لباسشویی فنر‌هایی طراحی شده‌اند که این مشکل را به راحتی رفع میکند.

کمک فنر ماشین لباسشویی به مرور زمان دچار فرسودگی و از بین رفتگی میشود و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد و گاهی اوقات هم با یک روغن کاری ساده مثل روز اول شروع به کار میکنند.

فرسودگی یا خرابی کمک فنر‌های ماشین لباسشویی باید توسط یک تعمیرکار مجرب و با تخصص برسی شود، شرکت فراتیک با تامین قطعات اورجینال و ارائه گارانتی برای تمامی خدمات خود سال هاست مشتریان خود را راضی نگه داشته و این مایه افتخار ماست؛ بنابر‌این اگر نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در کرج یا تهران دارید، کافیست با ما تماس بگیرید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی ال جی

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، برسی تراز بودن پایه‌های ماشین لباسشویی شماست، زیرا پایه‌های دستگاه در صورت ناترازی و نابرابر بودن، میتواند باعث بروز لرزش بسیار هنگفتی در مدار ماشین لباسشویی ما شود.

بسیاری از پایه‌های ماشین لباسشویی‌ها اکثرا به حالت پیچ شکل هستند، یعنی میتواند دستگاه را بلند کنید و به راحی پایه‌های آن را باز یا بسته کنید.

این لرزش ممکن است در مرحله خشک کن یا آبکشی بیشتر شود و شما فکر کنید که علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن چیست؟

خرابی فنر‌های مخزن ماشین لباسشویی

اگر توجه کرده باشید زمانی که در ماشین لباسشویی، لباس قرار میدهید کمی بالا و پایین میشود. بالا و پایین شده مخزن ماشین لباسشویی به دلیل وجود فنر‌های آن است.

اگر فنر‌های مخزن ماشین لباسشویی دچار مشکل و اختلال شوند ممکن است کمی دستگاه با لرزش روبرو شود. زیرا لباس‌ها به شدت به دیگ برخورد میکنند و فنر‌های خراب شده دیگر نمیتوانند جلوی این حجم از ضربه را بگیرند و همین امر باعث لرزش دستگاه الجی شما شود.

تراز نبودن ماشین لباسشویی ال جی

شکستن وزنه بتنی (وزنه تعادل) در لباسشویی

اکثر ماشین لباسشویی‌ها برای حفظ تعادل و جلوگیری از لرزش‌های کوچک، دارای یک وزنه بتنی شکل هستند که تقریبا جرم سنگینی دارد.

اگر مشکلی برای این وزنه به وجود بیاید یا در حین جابجایی دچار ترک یا شکستگی شود، به احتمال زیادی لباسشویی با لرزش‌های پی در پی و بیشتری مواجه شد که در این صورت اگر ساکن استان البرز هستید، میتوانید از خدمات نمایندگی ال جی در کرج استفاده کنید.

وجود پیچ ترنسفر در دستگاه

در اکثر ماشین لباسشویی‌های بوش، ال جی و سامسونگ یک پیچ برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی هنگام جابجایی طراحی شده است که باید هنگام نصب باز شود.

بسیاری از تعمیرکاران بی تجربه از این موضوع بی خبر هستند و باز کردن پیچ ترنسفر را فراموش میکنند که همین پیچ باعث تولید صدا و لرزش زیادی در ماشین لباسشویی میشود.

خرابی بلبرینگ دیگ لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی هم دارای یک ساختار پیچیده و پیشرفته‌ای است که بلبرینگ جزء همین مدار است، جالب است بدانید که اگر بلبرینگ دچار خرابی یا مشکلی شود، چرخش دیگ (مخزن) با اختلال مواجه میشود که در نهایت میتواند باعث لرزش یا صدای گوش خراشی از دیگ ماشین لباسشویی ما شود.

خلاصه‌ای از آنچه که گفتیم

در محتوای این مطلب به طور کمال و تمام به مشکلات رایج در لرزش ماشین لباسشویی ال جی و علت‌های آن پرداخته شد، با خواندن دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی و محتوای این میتوانید بسیاری از مشکلات خود را برطرف کنید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

در آخر پیشنهاد میکنم اگر نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی دارید، میتوانید با انتخاب مجموعه فراتیک با بیش از 10 سال سابقه درخشان، از یک ویژگی دیگر به نام ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات برخوردار شوید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک