۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت لرزش ماشین لباسشویی بوش + راه حل آموزشی

لرزش لباسشویی بوش گاهی اوقات به بزرگترین نگرانی ما تبدیل میشود، زیرا نگرانی از قیمت زیاد این دستگاه و خراب شدن آن باعث بزرگ کردن این مشکل در ذهنمان میشود؛ با ما همراه باشید تا تمامی دلایل و علت‌های این مشکل را با همدیگر مرور کنیم.
علت لرزش ماشین لباسشویی بوش

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا لباسشویی بوش میلرزد؟

ممکن است گاهی صدای عجیب یا لرزشی از آشپزخانه احساس کنید که در نهایت با دنبال کردن آن به لباسشویی بوش‌تان برسید و متوجه شوید که این صدا و لرزش از لباسشویی ایجاد میشود. در این صورت میبایست ابتدا تراز بودن پایه‌ها را برسی کنید و سپس ببینید لباسشویی در کدام مرحله شستشو است؟

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

به مرور زمان بعضی از قطعات لباسشویی مانند کمک فنر، دچار خرابی و فرسودگی میشود که منجر به ایجاد لرزش در دستگاه ما میشود. البته لرزش در مرحله خشک کن بسیار بیشتر از دیگر مراحل شستشو است؛ ولی تمامی دلایل و راه حل‌های این مشکل را برای شما عزیزان در این مطلب آماده کرده‌ایم.

توجه نکردن به مقدار لباس‌ها در لباسشویی بوش

حجم نامناسب لباس‌ها در لباسشویی

همانطور که می‌دانید تمامی ماشین لباسشویی‌ها دارای یک ظرفیت حداقل و حداکثر برای لباس‌ها دارد که معمولا به صورت کیلوگرم در یک قسمت از لباسشویی درج میشود. اگر حجم بیشتری از این مقدار لباس را در لباسشویی قرار بدهیم، باعث نامتعادل شدن مخزن لباسشویی و در نهایت لرزش دستگاه شود.

همینطور اگر حجم بسیار کمی در لباسشویی بوش یا هر برندی قرار بدهیم، در نهایت منجر به لرزش میشود؛ گزینه‌های دیگری مانند لوله کردن لباس‌ها یا گره زدن آنها باعث ایجاد این مشکل میشود.

ایراد در کمک فنر لباسشویی

شاید برای شما هم سوال شده باشد که مگر لباسشویی بوش هم کمک فنر دارد؟ بله تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی دارای کمک فنر است، کمک فنر همانطور که میدانید باعث جلوگیری از لرزش و ایجاد صدای تکان خوردن و ضربه خوردن لباسشویی میشود.

به مرور زمان تمامی قطعات ماشین لباسشویی ممکن است دچار خرابی و فرسودگی شود که کمک فنر نیز یکی از آنهاست؛ اگر کمک فنر به موقع تعویض یا تعمیر نشود ممکن است مشکلات جدی به دیگر قطعات لباسشویی بوش‌ما وارد کند.

خرابی بلبرینگ کمک فنر لباسشویی

حتی کمک فنر‌های لباسشویی هم دارای بلبرینگ هستند تا میله‌ای که به آن متصل شده در تمامی جهت‌ها به راحتی بچرخد و چیزی جلوی آن را نگیرد؛ اگر بلبرینگ‌های کمک فنر دچار مشکل یا اختلالی در عملکرد خود شود، میتواند باعث بروز لرزش در کمک فنر و به مرور زمان باعث خراب شدن این قطعه شود.

کمک فنر‌های ماشین لباسشویی بوش

خرابی کمک فنر دیگ لباسشویی

حتی دیگ ماشین لباسشویی هم دارای فنر‌هایی است که باعث جلوگیری از لرزش دیگ و لباسشویی میشود که اگر خراب شود و یا ایرادی پیدا کند، ممکن است باعث پیدایش این مشکل در دستگاه‌مان شود.

برای تعمیر کمک فنر‌های لباسشویی بوش پیشنهاد میکنم تا یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی را انتخاب کنید که برای خدماتش ضمانت گارانتی ارائه کند و خودتان به صورت خودرو دست به تعمیر ماشین لباسشویی بوش نزنید.

تراز نبودن | تنظیم نبودن پایه‌های لباسشویی

یکی دیگر از دلایل مهم و معمولا اصلی در انواع لباسشویی، تراز نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی است که دلیل اصلی آن تظیم نبودن پایه‌های دستگاه است. تقریبا همه ما میدانیم که لباسشویی بوش دارای 4 پایه پیچی میباشد که میتوانیم آن را سفت یا شل کنیم.

برای حل این مشکل میتوانید یک لیوان آب را پر کنید و روی لباسشویی قرار دهید، با این روش شاید تراز نبودن لباسشویی خود را متوجه شود؛ سپس پایه‌ها را باز و بسته کنید تا ماشین لباسشویی به طور کامل تراز شود.

وجود پیچ ترنسفر در لباسشویی (پیچ جابجایی)

در اکثر برند‌های لباسشویی مانند بوش، یک پیچ وجود دارد که مانع از لرزش و جابجایی دیگ ماشین لباسشویی میشود، معمولا در هنگام نصب این پیچ باید از پشت دستگاه باز شود.

این قطعه معمولا در پشت ماشین لباسشویی بوش وجود دارد که اگر از دستگاه باز نشده باشد، باعث ایجاد صدا و لرزش کمی در دستگاه شود.

خرابی بلبرینگ موتور لباسشویی بوش

معمولا تمامی موتور‌های موجود در اکثر برند‌های لباسشویی، دارای بلبرینگ برای چرخش مناسب اهرم داخلی آن دارند که به مرور زمان به دلایل متفاوت مانند کمبور روغن و لغزندگی، دچار مشکلی در عملکرد خود شود که در نهایت باعث لرزش لباسشویی مان شود.

تقریبا اکثر تعمیرکار‌های بی‌تجربه در هنگام خرابی و لرزش بلبرینگ موتور، مشکل را از کل موتور لباسشویی میدانند و میگویند که این قطعه باید سریعا تعویض شود؛ در صورتی که اینطور نیست و فقط باید بلبرینگ موتور تعمیر شود.

تخلیه نشدن آب مخزن لباسشویی به صورت کامل

اگر آب لباسشویی به صورت کامل تخلیه نشود و مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی برای دستگاه ما پیش آمده باشد، ممکن است که مخزن در هنگام چرخش وزن زیادی را تحمل کند و باعث خرابی و آسیب رسیدن به قطعاتی مانند کمک فنر شود.

پیشنهاد میکنم در این صورت مقاله علت تخلیه نشدن آب لباسشویی بوش را مطالعه کنید و سپس اگر نیاز به تعمیر لباسشویی در کرج یا تهران داشتید، با ما تماس بگیرید.

چرا لباسشویی بوش میلرزد؟

ایراد در بلبرینگ دیگ لباسشویی بوش

همانطور که موتور لباسشویی بلبرینگ دارد، دیگ یا مخزن ماشین لباسشویی هم یک بلبرینگ دارد که وظیفه آن چرخاندن تسمه‌ای است که به دیگ ماشین لباسشویی متصل شده است.

اگر بلبرینگ در اثر گذر زمان دچار خرابی شده باشد، در عملکرد خود دچار لرزش تسمه و در نهایت لرزش تمامی ماشین لباسشویی بوش میشود.

فرسوده شدن تسمه‌های لباسشویی

همانطور که میدانید لباسشویی برای چرخش دیگ و دیگر قطعات از تسمه لاستیکی شکل استفاده میکند که اکثر ما با عملکرد یک تسمه در هر دستگاهی آشنا هستیم.

اگر گوشه‌ای از این تسمه دچار پوسیدگی شده باشد ممکن است باعث لرزش زیادی در عملکرد لباسشویی ما شود، پس برسی کردن صحت تسمه‌های ماشین لباسشویی، یکی از مراحل مهم در عیب یابی لرزش یک لباسشویی بوش است.

خرابی تسمه کاهش سرعت

همانطور که میدانید لباسشویی در بعضی از مراحل خود مانند مرحله خشک کن، با سرعت بسیار زیادی دیگ را میچرخاند برای همین یک تسمه در لباسشویی وجود دارد که وظیفه آن کنترل و مهار کردن سرعت زیادی دیگ لباسشویی است.

ممکن است این قطعه به دلیل گذر زمان مانند دیگر قطعات دچار مشکل شود، پس برسی کردن این تسمه توسط تعمیرکار از دیگر مسائل مهم و ضروری در تعمیر لباسشویی است.

وجود پیچ ترنسفر یا شکستن وزنه تعادل در لباسشویی

پیچ ترنسفر یا جابجایی در اکثر ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد که وظیفه آن قفل کردن مخزن در جای اصلی‌اش است، زیرا در حین جابجایی ممکن است مخزن در مواجهه با ضربه‌هایی روبرو شود که در نهایت منجر به خرابی دیگ ماشین لباسشویی ما شود.

اگر نصاب دستگاه در حین نصب این پیچ‌ها را از روی ماشین لبابسشویی باز نکند، ممکن است لباسشویی دچار خرابی شود و همچنین یکی از دلایل اصلی برای لرزش مدار دستگاه باشد.

البته یک وزنه بتنی در ماشین لباسشویی‌ها وجود دارد که وظیفه آن سنگین کردن جرم دستگاه، به دلیل جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی است.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

آنچه با همدیگر یاد گرفتیم

در این مطلب به تمامی دلایل مهم و اساسی لرزش لباسشویی بوش پرداختیم تا ابتدا از این دلایل آگاه شود و سپس اقدام به تعمیر آن کنید.

فراتیک یک مرکز معتبر و مهم در حوزه تعمیرات لوازم خانگی و نمایندگی بوش در کرج و تهران است که اگر مشکل لباسشویی بوش‌تان برطرف نشد؛ میتوانید با این مرکز با شماره تلفن 09190335926 تماس بگیرید تا مشکلتان در اسرع وقت در محل+ ضمانت گارانتی 6 ماهه برسی و رفع گردد.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک