۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ + راه حل

ماشین لباسسشویی سامسونگ هم مانند دیگر برند‌ها مشکلات رایجی دارد، در این مطلب از وبسایت فراتیک در مورد تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و راه حل های آن و همچنین در مورد دلایل رایج این مشکل گفتگو کرده‌ایم.
علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا ماشین لباسشویی سامسونگ میلرزد؟

معمولا زمانی که ماشین لباسشویی در مرحله خشک کن قرار دارد لرزش ماشین لباسشویی نسبت به سایر مراحل بیشتر است ولی لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد و به طور کامل درباره دلایل رایج و راه کار‌های رفع آن گفتگو میکنیم.

اما در بسیاری از مواقع از مواقع علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ، میتواند به خاطر تراز نبودن ماشین لباسشویی، خرابی کمک فنر‌ها، وجود پیچ ترنسفر در دستگاه، فرسوده شدن تسمه‌های ماشین لباسشویی (البته در صورتی که دستگاه دایرکت درایو نباشد) و … باشد.

لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ نمیتواند مشکل اساسی در عملکرد آن ایجاد کند ولی در مواقعی علاوه بر تولید آلودگی صوتی، دلایل فنی داشته باشد که اگر به موقع تعمیر و سرویس نشود خسارت‌های جبران ناپذیری به ما وارد کند و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.

لطفا قبل از استفاده ماشین لباسشویی حتما دفترچه راهنمای آن را بخوانید زیرا این عمل باعث جلوگیری از اشتباهات عادی و پیش پا افتاده میشود، قرار دادن صحیح لباس‌ها در ماشین لباسشویی (لوله نکردن، گرد نکردن و …) میتواند از دلایل رایج این اتفاق باشد.

چرا ماشین لباسشویی سامسونگ میلرزد؟

توجه نکردن به ظرفیت ماشین لباسشویی (حداقل و حداکثر)

بالاتر گفتیم که خواندن دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از الزامات است، برای مثال در دفترچه راهنمای دستگاه حداقل و حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی به کیلوگرم و اندازه استاندارد آن ذکر شده است و با مطالعه آن میتوان مقدار دقیق ظرفیت ماشین لباسشویی را فهمید.

هیچ وقت از وزنی که روی ماشین لباسشویی سامسونگ درج شده است بیشتر لباس در دستگاه وارد نکنید، شاید بعضی از کاربران این حرف را اشتباه متوجه شوند و بگویند چگونه لباس‌ها را وزن کنم؟ وزنی که بر روی دستگاه درج شده است، وزن لباس‌ها هنگامی که خیس و آغشته به آب شده‌اند است.

زمانی که درب ماشین لباسشویی را میبندید حجم لباس‌ها باید تا نصف شیشه یا درب ماشین لباسشویی پر شود، همانطور که حجم بالا از لباس‌‎ها میتواند به ماشین لباسشویی سامسونگ آسیب وارد کند، حجم کم لباس‌ها هم میتواند آسیب جدی به دستگاه وارد کند.

خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی هم مانند ماشین‌های سواری دارای کمک فنر هستند، در اثر گذر زمان این کمک فنر‌ها شروع به فرسودگی و خرابی میکنند که در نهایت میتواند منجر به خرابی برخی دیگر از قطعات و علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا، سامسونگ و هر برند دیگری شود.

معمولا این کمک فنر‌ها باید بین 4 تا 6 سال تعویض شوند و تعویض این قطعه از ماشین لباسشویی سامسونگ نیاز به یک نیروی متخصص که در این کار تجربه داشته باشد دارد، مجموعه تخصصی فراتیک با بیش از 10 سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات لوازم خانگی و ارائه گارانتی 6 ماهه خدمات، آماده خدمت رسانی به مردم شریف ایران میباشد.

خرابی فنر‌های دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

دیگ ماشین لباسشویی هم دارای فنر‌هایی است که از لرزش ماشین لباسشویی جلوگیری کند، اگر این قطعه دچار مشکل شود ممکن است ماشین لباسشویی دچار لرزش و تولید آلودگی صوتی زیادی شود.

تعمیر فنر‌های دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ باید توسط تعمیرکار با تجربه این کار انجام شود، زیرا تعمیر و تعویض نادرست این قطعه میتواند خسارت‌های جبران ناپذیری به صاحب دستگاه وارد کند.

توجه نکردن به حجم لباس‌ها در ماشین لباسشویی

خرابی تسمه‌های ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما از نسل پیشرفته و جدید دستگاه‌های لباسشویی نباشد، امکان وجود تسمه برای چرخاندن مخزن توسط موتور بسیار بالاست؛ در واقع این تسمه‌ها به دلیل جنس پلاستیکی که دارند، ممکن است در اثر گذر زمان دچار مشکلاتی مانند لرزش و تکان خورد دستگاه شود که اگر سریعا اقدام به تعمیر آن نکنید، میتواند مشکلات دیگری را در دستگاه ما به وجود بیاورد.

معمولا این لرزش در مرحله خشک کن بیشتر و بیشتر میشود، به همین خاطر اگر در حال حاضر با این مشکل مواجه شده‌اید، کافیست مقاله علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن را مطالعه کنید.

تراز نبودن یا خرابی پایه‌های ماشین لباسشویی

در زندگی عادی هزاران بار شاهد آن بودید که وقتی پایه‌های یک جسم تراز نباشد، لق لق یا تکان میخورد، نه تنها در ماشین لباسشویی سامسونگ بلکه در تمامی ماشین لباسشویی‌ها دیگر شاهد این دلیل رایج از لرزش ماشین لباسشویی بوده‌ایم.

ماشین لباسشویی دارای چهار پایه برای ایستادگی دستگاه میباشد، این پایه‌ها دلایل اصلی تراز نبودن و لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ است. پس سریعا پایه‌های ماشین لباسشویی خود را چک کنید که دچار شکستگی و خوردگی نباشد و اگر تراز نبود با باز و بسته کردن آن، دستگاه را تراز کنید.

وجود پیچ ترنسفر در ماشین لباسشویی

پیچ ترنسفر – همانطور که از اسمش پیداست، پیچ ترنسفر به معنای پیچ حمل و نقل و جابجایی است یعنی اینکه در زمان جابجایی این پیچ به در ماشین لباسشویی است.

این پیچ معمولا در ماشین لباسشویی‌های سامسونگ، بوش، ال جی میباشد و نصاب ماشین لباسشویی باید هنگام نصب آن را از دستگاه جدا کند، زیرا وجود پیچ ترنسفر میتواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ و ایجاد لرزش در دستگاه شود.

تراز نبودن ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی بلبرینگ مخزن لباسشویی

جالب است که بدانید مخزن‌های اکثر ماشین لباسشویی‌ها دارای یک بلبرینگ برای چرخش مناسب مدار دیگ هستند، اگر مشکلی حتی بسیار کوچک برای این بخش در دستگاه پیش بیاید، به احتمال زیاد لرزش بسیار زیادی در محوطه دیگ ما به وجود خواهد آمد.

نصب پد ضد لرزش در ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر مشکل فنی نباشد، یکی از راه حل‌هایی که میتوان در لرزش ماشین لباسشویی اثر داشته باشد نصب پد ضد لرزش در پایه‌های ماشین لباسشویی سامسونگ است.

بعد از خرید این پد‌ها مکان دقیق پایه‌ها را با یک خودکار یا ماژیک مشخص کنید، سپس پد‌ها را در آنجا بچسبانید و پایه‌های ماشین لباسشویی را در وسط پد‌ها قرار دهید، این کار میتواند کمی در لرزش ماشین لباسشویی تاثیر گذار باشد.

خلاصه‌ای از آنچه که گفتیم

در این مطلب به طور کلی به علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ پرداختیم و راه حل‌هایی که از تجربه‌های ما بود را به شما ارائه کردیم، هیچوقت تضمین نمیدهیم که این مشکل توسط یک مطلب حل شود و برسی و تعمیر لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ باید توسط تعمیرکار ماهر و با تجربه انجام شود

مجموعه ما به سراسر ایران خدمات تعمیر میدهد برای مثال اگر ساکن فردیس هستید، تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس را مطالعه و برسی کنید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

در نهایت پیشنهاد میکنم اگر نیاز به تعمیر دستگاه خود دارید، کافیست از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی مجموعه فراتیک در سراسر استان تهران و البرز با ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات استفاده کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک