۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن

در این مطلب کاملا مشکل شما یعنی علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن را درک کرده‌ایم و به دلایل رایج و راه‌حل های آن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید شاید با خواندن همین مطلب مشکل خود را برطرف کنید و نیاز به هیچگونه تعمیری نباشد.
علت لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن

آنچه در این مقاله میخوانید

دلیل لرزش ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

یکی از مشکلات اعصاب خرد کن هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، لرزش و ایجاد صدای زیاد , ناهنجار آن است. اگر ماشین لباسشویی شما به تازگی دچار لرزش شده است ابتدا پایه‌های آن را چک کنید تا از تراز بودن آنها مطمعن شوید، در قدم بعدی شما باید پایه‌های ماشین لباسشویی را چک کنید تا دچار شکستگی و زنگ زدگی نشده باشند.

اکثر ماشین لباسشویی‌ها بعد از بازه 1 سال تا 6 ماه نیاز به سرویس و عیب یابی توسط یک تعمیرکار دارد، این کار باعث میشود که ماشین لباسشویی از اکثر مشکلاتی که ممکن است در آینده برای آن پیش بیاید در امان باشد و تضمین در صحت عملکرد و عمر بیشتر ماشین لباسشویی مان است.

قرار دادن مناسب لباس در ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم اصلی ترین علت لرزش ماشین لباسشویی که تجربه برایمان ثابت کرده تراز نبودن ماشین لباسشویی یا خرابی و شل بودن پایه‌های آن است.

اگر ماشین لباسشویی شما در هر مرحله‌ای دچار لرزش و ایجاد صدای ناهنجاری شده است، ابتدا مواردی که در بالای مقاله گفته شد را برسی کنید ولی اگر به هر دلیلی مشکلتان رفع نشد ادامه مطلب را مطالعه کنید زیرا دلایل و علت‌های رایج این مشکل + راه حل آن را برایتان ارائه کرده‌ایم.

زیاد-کم بودن حجم لباس‌ها در مخزن لباسشویی

هر ماشین لباسشویی یک ظرفیت محدود برای حجم لباس‌هایی که در آن قرار میدهیم را دارد. برای مثال شما یک ماشین لباسشویی بوش 8 کیلوگرمی دارید که 10 کیلو در آن لباس قرار میدهید، وزنی که به کیلوگرم ذکر شد به معنای آن نیست که شما باید لباس‌ها را با ترازو وزن کنید و سپس در ماشین لباسشویی قرار دهید. این وزن برای زمانیست که لباس‌ها در مخزن خیس شده‌اند و وزن آنها به اضافه آب حساب خواهد شد.

زمانی که شما حجم بسیاری از لباس را در ماشین لباسشویی قرار میدهید ممکن است عملکرد مخزن دچار مشکل شود و به سختی لباس‌ها را جا به جا کند و در نهایت باعث لرزش ماشین لباسشویی شود یا اینکه در اثر وزن زیاد دیگ لباسشویی آسیبی به کمک فنر‌های مخزن وارد شود.

کم بودن حجم لباس‌ها و یا قرار دادن پتو در ماشین لباسشویی یکی از دیگر دلایل لرزش ماشین لباسشویی است. زمانی که شما یک حجم اندک از لباس را در ماشین لباسشویی قرار میدهید ممکن است لباس‌ها در اثر شستشو در یک گوشه از مخزن جمع شوند و با هر بار چرخش مخن ماشین لباسشویی آنها به یک سمت دیگر پرتاب شوند و لرزش ایجاد کنند.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

تراز نبودن (پایه ها) ماشین لباسشویی

هر وقت که میخواهیم یک جسمی را بر روی زمین قرار دهیم ابتدا سطح زیرین آن را صاف میکنیم و اگر آن جسم با لرزش و لق خوردن روبرو شود، اولین کاری که میکنیم چک کردن پایه‌هاست که آیا تراز هستند یا نه.

پس شما هم مطمعن شوید که ماشین لباسشویی‌تان صاف و تراز است. تراز کردن ماشین لباسشویی توسط پایه‌ها انجام میشود.

معمولا پایه‌های ماشین لباسشویی به صورت پیچی باز و بسته میشوند یعنی شما میتوانید به صورت دستی آن را باز و بسته کنید ولی توجه کنید که تراز کردن دقیق ماشین لباسشویی نیاز به یک تراز دارد. در مقاله علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی به این موضوع اشاره منحصر به فردی شسته است.

اختلال در عملکرد کمک فنر ماشین لباسشویی

کمک فنر ماشین لباسشویی

در تمامی ماشین لباسشویی‌ها کمک فنر‌هایی برای جلوگیری از لرزش و حرکت ماشین لباسشویی ناشی از لرزش بعضی از قطعات خود ماشین لباسشویی طراحی شده است. شاید برای شما هم جالب باشد که مگر ماشین لباسشویی هم کمک فنر دارد؟ اگر کمک فنر دارد چرا ما نمیتوانیم ببینیمش؟ بله ماشین لباسشویی هم مانند دیگر ماشین آلات دارای کمک فنر‌هایی است که داخل آن وجود دارد.

برای تعویض و تعمیر این قطعه باید پوسته بالایی ماشین لباسشویی را باز کنید، پس این کار نیاز به یک تعمیرکار ماهر و با تجربه دارد که این کار را به راحتی برای شما انجام دهد.

قرار دادن نا‌مناسب لباس‌ها در لباسشویی

یکی دیگر از دلایل رایج در هر ماشین لباسشویی قرار دادن نادرست لباس‌ها در ماشین لباسشویی است. این مشکل اغلب توسط خود کاربران ایجاد میشود.

هنگامی که میخواهید لباس‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید پیشنهاد میکنم که آنها را مرتب کنید و در ماشین لباسشویی دانه دانه قرار دهید. زمانی که شما تمامی لباس‌ها را یکجا در ماشین لباسشویی قرار میدهید ممکن است لباس‌ها به یکدیگر گره بخورند یا اینکه یک شکل توپی به خود بگیرند.

مطمعن شوید که لباس‌ها را به طور منظم در ماشین لباسشویی قرار دهید و از شستن پتو و پرده‌های بزرگ در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

اگر ساکن استان البرز هستید و مشکلی برای ماشین لباسشویی شما پیش آمده است پیشنهاد میکنم تا سری به مقالات تعمیر لباسشویی در فردیس و تعمیر لباسشویی در کرج بیندازید.

ترک خوردن وزنه بتنی ماشین لباسشویی

در اکثر ماشین لباسشویی‌های پیشرفته یک وزنه بتنی سنگین وزن برای جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی طراحی شده و وجود دارد. در اثر جابجایی نادرست ماشین لباسشویی و ضربه خوردن شدید آن با جایی ممکن است وزنه آن بشکند یا ترک بخورد یا اینکه در اثر لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی و توجه نکردن به آن، وزنه ماشین لباسشویی ترک خورده باشد.

یکی از دلایل وزن سنگین ماشین لباسشویی هنگام جابجایی وجود همین وزنه بتنی در ماشین لباسشویی است، اگر ماشین لباسشویی شما دچار مشکلی شده است که فکر میکنید یکی از دلایلش ترک خوردن وزنه بتنی است با یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و مشکلتان را برایشان بازگو کنید. اگر در حومه شهریار زندگی میکنید حتما مقاله تعمیر لباسشویی در اندیشه یا تعمیر لباسشویی در پرند از وبسایت ما را مطالعه کنید.

خرابی کمک فنر‌های مخزن ماشین لباسشویی

فنر مخزن ماشین لباسشویی

بالاتر اهمیت و وظیفه کمک فنر‌ها در ماشین لباسشویی را برایتان بیان کردیم، کمک فنر‌های مخزن ماشین لباسشویی هم همان نقش را درمهزن ایفا میکنند و مانع از لرزش و حرکت دستگاه میشوند.

کمک فنز‌های مخزن به مرور زمان به دلیل عدم وجود روغن، زنگ زدگی، شکستگی و … دچار فرسودگی و عملکرد آن‌ها مختل میشود. شاید تعویض کمک فنر‌ها برایتان ساده و پیش پا افتاده باشد ولی قبل از آن باید از ساختار پیچیده لباسشویی اطلاعاتی داشته باشید. اگر از دستگاه سامسونگ استفاده میکنید مطلب علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ را مطالعه کنید.

وجود پیچ حمل و نقل در ماشین لباسشویی

در اکثر لباسشویی‌های برند بوش، الجی و سامسونگ یک پیچ برای جلوگیری از تکان خوردن دیگ ماشین لباسشویی و آسیب وارد شدن به آن طراحی شده است.

نصاب لباسشویی شما باید قبل از هر کاری این پیچ را برای شما باز کند و سپس مراحل دیگر را انجام دهد، اگر صدایی از داخل ماشین لباسشویی یا لرزشی از داخل آن احساس کردید به معنای آن است که پیچ در دستگاه شما هنوز هم وجود دارد.

خلاصه‌ای از آنچه که گفتیم

در این محتوا به صورت کامل به دلایل رایج و راه‌حل های لرزش ماشین لباسشویی موقع خشک کن اشاره کردیم، امیدواریم مشکلتان برطرف شده باشد ولی اگر این مضوع برایتان یک مشکل شده است و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید با فراتیک – یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید..

پیشنهاد ما در هنگام تعمیر ماشین لباسشویی، تنها استفاده از خدمات مجموعه فراتیک با ضمانت گارانتی 6 ماهه است، زیرا در صورتی که طی این مدت از خدمات راضی نباشید، فراتیک آن را به رایگان تعمیر خواهد کرد تا بتواند رضایت شما را جلب کند.

البته اگر ساکن البرز هستید، میتوانید از مقالات نمایندگی بوش در کرج یا نمایندگی ال جی در کرج استفاده کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک