۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی + آموزش برطرف کردن

اگر هم اکنون با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی خود مواجه شدید و یا در گذشته تجربه‌ای از آن داشتید، کافیست نگاهی به دلایل و راه حل‌های موجود در محتوای این مطلب بی‌اندازید.
علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا دیگ ماشین لباسشویی ال‌جی نمیچرخد؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که معمولا راه حل‌های سختی دارد و به اصطلاح امکان تعمیر آن در خانه بسیار پایین خواهد بود، نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی ما است. به همین خاطر رعایت کردن مواردی مانند حفظ تعادل بار در لباسشویی الزامیست و یکی از اصول بسیار مهم در روند نگهداری از محفظه دیگ و مخزن دستگاه است. البته ماشین لباسشویی ال جی هم مانند دیگر لوازم برقی، از قطعات مصرفی تشکیل شده است و خرابی بلبرینگ، شفت و … بعد از چند سال استفاده پی‌در‌پی، شاید امری بسیار عادی باشد.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

شاید بسیاری از شما در اولین مرحله قصد تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود را داشته باشید ولی پیشنهاد میکنم ابتدا دلایل و راه حل‌های زیر را بخوانید؛ زیرا در بسیاری از مواقع این مشکل میتواند ناشی از مشکلات بسیار کوچک‌تری مانند باز بودن درب لباسشویی، بروز ارور یا خطا بر روی صفحه نمایش (برای مثال نرسیدن آب به شیر برقی یا فشار کم آب)، نوسان برق و مجدد بروز ارور بر روی صفحه نمایش یا ریست شدن دستگاه که تمامی این مشکلات در نهایت تبدیل به فاجعه‌ای به نام نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خواهد شد.

ولیکن گاهی اوقات مشکلات بسیار وخیمی در مدار دستگاه به وجود می‌آید که برای عیب‌یابی آن، حتما نیاز به یک تعمیرکار متخصص و با‌تجربه دارید؛ برای مثال چند وقت پیش یکی از مشتریان ما که برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در کرج به صورت حضوری به ما مراجعه کرده بود، بعد از روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی ، به صورت مداوم لباسشویی را خاموش روشن کرده است که در نهایت باعث بروز خسارت بسیار بیشتری به ماشین لباسشویی شده است؛ ولی مجموعه فراتیک با تلاش‌های پی‌در‌پی توانست برد الکترونیکی این لباسشویی را از لحاظ سخت افزاری تعمیر و بازسازی کند و به مشتری خود ضمانت گارانتی 6 ماهه اعطا کند.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی

خرابی و فرسودگی بلبرینگ دیگ لباسشویی

بلبرینگ هم یک قطعه تقریبا با سایز متوسط در ابتدای محفظه دیگ است که وظیفه آن روان کردن جریان چرخش دیگ یا مخزن است؛ بلبرینگ در واقع در اکثر لوازمی که چرخش به صورت دوران و در حول 360 درجه میچرخد، وجود دارد. برای مثال چرخ‌ها نمونه بسیار بارزی هستند که بلبرینگ در آن وجود دارد، همچنین شاید بسیاری از شما با بلبرینگ در دوچرخه‌تان آشنا باشید.

اما بلبرینگ هم مانند هر قطعه دیگری در اثر گذر زمان ممکن است خراب شود و مشکلات مکانیکی برای مدار آن به وجود بیاید، به احتمال زیاد شما هم به خاطر دارید که در زمان نوجوانی، هنگامی که لاستیک دوچرخه با جسمی تصادف شدید می‌کرد، بلبرینگ و دیگر قطعات آن کمی خراب میشدند و لاستیک دوچرخه‌مان دچار لغزش می‌شد.

تعمیر بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی کار ساده‌ای نیست که اگر کمی دست به آچار باشید، بتوانید آن را بازسازی یا تعویض نمایید؛ بنابر‌این در اینطور مواقع میتوانید خرابی آن را از طریق ایجاد صدای بم یا سوت در حالت خشک کن، شناسایی کنید و سپس با مجموعه فراتیک برای تعمیر آن تماس بگیرید.

خرابی شفت، سه نظام و پولی لباسشویی

در مقاله علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش به شما توضیح کوچکی از نحوه عملکرد این قطعات دادیم، در واقع سه نظام، شفت و پولی سه قطعه‌ای هستند که در یک مدار به چرخش 360 درجه دیگ لباسشویی ال جی کمک می‌کنند.

این قطعات هم مانند بلبرینگ از فلز تشکیل شده‌اند و معمولا پس از چندین سال نیاز به بازسازی یا تعویض خواهند داشت؛ بنابر‌این خرابی این قطعات در دارز مدت امری بسیار عادی است اما اگر لباسشویی در محیط آب هوایی بد (رطوبت)، قرار داشته باشد، احتمال خرابی آنها بسیار بیشتر خواهد شد.

قرار دادن حجم نامناسبی از لباس‌ها در لباسشویی

در بسیاری از مواقع علت خرابی دیگ ماشین لباسشویی و قطعات آن مانند بلبرینگ، سه نظام و … میتواند به دلیل افزایش بیش از حد حجم لباس‌ها باشد، همینطور اگر حجم بسیار کمی لباس در لباسشویی خود قرار دهیم، ممکن است باعث لرزش ماشین لباسشویی ال جی‌مان شود.

در واقع هنگامی که مشکلاتی مانند تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی یا لرزش آن برای دستگاه ما به وجود بیاید، ممکن است لباسشویی با یک ارور بر روی صفحه نمایش خود متوقف شود و دیگر هیچگونه عملکردی از خود نشان ندهد. به همین خاطر پیشنهاد میکنم اگر نحوه کار با لباسشویی را بلد نیستید، نگاهی به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود بی‌اندازید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی ال جی؛ علت نچرخیدن

جدا شدن تسمه از موتور دستگاه

نسل جدید ماشین لباسشویی‌های ال جی، دایرکت درایو یا گیربکسی شده‌اند ولیکن برخی دیگر از لباسشویی‌ها توسط یک یا چند تسمه از طریق موتور به محور دیگ یا مخزن متصل شده است. در این صورت اگر تسمه‌ها دچار پوسیدگی شده باشند و یا بر اثر عملکرد زیاد پاره شده باشند، باید اقدام به تعویض آن کنید.

اگر سینی پشت لباسشویی را باز کردید و در همین حین احساس کردید که تسمه‌ها هیچ آسیبی ندیده‌اند، میتوانید از طریق رگلاژ کردن تسمه توسط پیچ‌های موتور، اقدام به تنگ یا گشاد کردن کشش تسمه‌ها کنید. همینطور میتوانید با مجموعه فراتیک تماس بگیرید و از ویژگی‌های مانند گارانتی 6 ماهه یا تامین قطعات اورجینال برخوردار شوید.

اشکال در عملکرد موتور لباسشویی ال‌جی

موتور مهمترین قطعه‌ای است که مسئولیت گشتاورد محفظه دیگ را به عهده دارد، بنابر‌این اگر مشکلی برای موتور پیش بیاید که موفق به ادامه عملکرد صحیح خود نشود، دیگ یا مخزن از کار می‌افتد. در اینطور مواقع پیشنهاد میکنم حتما با یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مانند فراتیک تماس بگیرید زیرا فراتیک علاوه بر ارائه خدمات با‌کیفیت، نمایندگی ال جی در کرج و تهران یا نمایندگی در شهر‌های آن مانند نمایندگی ال جی در شهریار را هم بر عهده دارد.

خرابی برد الکترونیکی لباسشویی ال‌جی

در اکثر مقالات وبسایت فراتیک به اهمیت عملکرد برد الکترونیکی در هر دستگاهی اشاره کردیم و اگر کمی آشنایی با ما داشته باشید، حتما با جمله برد الکترونیکی در لباسشویی مانند مغز در انسان عمل میکند، مواجه شده‌اید. در واقع برد الکترونیکی مسئولیت پردازش و ارزیابی تمامی دستورات و تصمیمات را در لباسشویی ال‌جی شما خواهد داشت و اگر مشکلی برای قسمت نرم افزاری یا سخت افزاری آن به وجود بیاید، عملکرد برد الکترونیکی به کلی مختل خواهد شد.

همچنین یکی از علت‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی میتواند به خاطر خرابی برد الکترونیکی دستگاه باشد؛ البته فراموش نکنید که اکثر مشکلات در برد الکترونیکی، قابل تعمیر هستند و میتوانید با اعتماد به مجموعه فراتیک، اقدام به تعمیر آن با کمترین قیمت و ضمانت گارانتی 6 ماهه کنید.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ال جی؛ علت نچرخیدن دیگ

باز بودن درب لباسشویی ال‌جی

شاید برای شما هم عحیب باشد ولی باید بدانید در اکثر لباسشویی‌ها، یک قطعه به نام میکروسوئیچ وجود دارد که وضعیت باز بودن یا بسته درب لباسشویی را به برد ارسال میکند. اگر میکروسوئیچ دچار مشکلی شده باشد و به اشتباه گزارش باز بودن درب را به برد ارسال کند، لباسشویی ناگهان از کار می‌افتد و به صورت کامل خاموش خواهد شد.

همچنین خرابی زبانه درب لباسشویی یا خود درب دستگاه، میتواند باعث بروز این مشکل در عملکرد لباسشویی ما شود؛ ولیکن گاهی اوقات این توقف با ارور‌های مواجه میشود که اگر آن را در گوگل جستجو کنید، حتما به معنای آن خواهید رسید.

خلاصه‌ای در مورد مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی ال‌جی

در محتوای این مطلب به صورت کمال و تمام به دلایل از کار افتادن ماشین لباسشویی یا نچرخیدن دیگ آن اشاره کردیم، هم اکنون شما با توجه به دلایل و راه حل‌های بالا میتوانید اقدام به رفع مشکل دستگاه خود کنید؛ اما اگر کمی به توجه به دلایل کرده باشید، حتما درک کرده‌اید که برطرف کردن اکثر مشکلات نچرخیدن دیگ یا مخزن، نیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص و با‌تجربه دارد.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان است که تا به امروز موفق به ارائه خدمات با کیفیت به بسیاری از مردم ایران زمین شده است. این خدمات نه‌تنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، بلکه شامل ویژگی‌هایی مانند تعمیر در محل، وقت شناسی، تامین قطعات اصل، گارانتی 180 روزه خدمات و … نیز میشوند.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک