۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش + راه حل استثنایی

در این مقاله تلاش کردیم تا به دلایل و راه حل‌های مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش بپردازیم و دید گسترده‌ای از تعمیر لباسشویی بوش به شما ارائه کرده باشیم.
علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا دیگ ماشین لباسشویی بوش نمی‌چرخد؟

یکی از مشکلات بسیار بزرگ که باعث از کار افتادن روند و چرخه شستشو لباس‌ها در لباسشویی بوش میشود، نچرخیدن دیگ آن است؛ زیرا دیگ یا مخزن ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قطعات روند شستشو در این دستگاه است، بنابر‌این قیمت و هزینه تعمیر این قطعه شاید نسبتا به دیگر قطعات بیشتر و افزایشی‌تر باشد، به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی با دلایل و راه حل‌های برطرف کردن این مشکل آشنا شوید و سپس با توجه به معیار‌ها و شاخص‌هایی که مجموعه فراتیک دارد، یک مجموعه را برای تعمیر لباسشویی بوش‌تان انتخاب کنید.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

در بسیاری از اوقات نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی میتواند به خاطر خرابی دیگر قطعات یا روشن نشدن آنها باشد، برای مثال زمانی که برد الکترونیکی خراب میشود، نمیتواند دستوری به موتور برای چرخاندن دیگ ارسال کند؛ به همین خاطر بهتر است قبل از هر اقدامی لباسشویی خود را برسی کنید و یا عیب یابی آن را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید یا از بروز خسارات و هزینه‌های اضافی ناشی از کار‌های خود سرانه و بی‌تجربه جلوگیری کنید.

همینطور تجربه نشان داده که تعمیرکار بی‌تجربه و تازه کار در بسیاری از اوقات نه تنها باعث درست نشدن این مشکل میشود بلکه باعث افزایش شدت تخریب و ایجاد خسارت‌های مالی در لباسشویی ما خواهد شد. برای مثال چند وقت پیش یکی از مشتریان ما برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش به ما مراجعه کرد که در اولین مرحله متوجه شدیم تعمیرکار بی‌تجربه به دلیل تعمیر اشتباه برد بر اثر نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی، خسارت بیشتری به برد وارد کرده بود.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی بوش

خرابی بلبرینگ دیگ لباسشویی بوش

بلبرینگ یک قطعه بسیار مهم در روند چرخش دیگ ماشین لباسشویی است که معمولا در هر لباسشویی که دیگ یا مخزن داشته باشد، وجود خواهد دارد. از سویی که این قطعه مصرفی و دارای طول عمر است، احتمال خراب شدن آن پس از چندین سال استفاده، بیشتر و بیشتر خواهد شد.

هنگامی که بلبرینگ لباسشویی ما دچار مشکل جزئی یا به اصطلاح نیمه خراب شده باشد، در حالت خشک کن یا دور تند لباسشویی، با صدای بم یا شبیه به سوت کشیدن مواجه خواهیم شد. اما اگر بلبرینگ دیگ خرد شده باشد و به اصطلاح شکسته باشد، دیگ به سختی خواهد چرخید و اگر نگاهی به مقاله علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی نگاهی بی‌اندازید، ویدیویی از شکسته شدن بلبرینگ و نچرخیدن مخزن را مشاهده خواهید کرد.

بنابر‌این هنگامی که اهمیت و ارزش این قطعه را در لباسشویی بوش خود می‌فهمید، برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در کرج، تهران و دیگر استان‌ها میبایست یک مرکز معتبر مانند فراتیک را انتخاب کنید تا مشکل شما به صورت دقیق توسط یک تعمیرکار متخصص به همراه ضمانت گارانتی 6 ماهه برسی و رفع شود.

تنظیم نا‌متعادل بار در لباسشویی

یکی از دلایلی که گاهی اوقات باعث توقف مراحل شستشو یا باعث آسیب رسیدن به دیگ ماشین لباسشویی ما میشود، تنظیم نا‌معتادل بار در مخزن دستگاه است یعنی به احتمال زیاد شما گاهی اوقات به اشتباه، میزان کم یا بسیار زیادی لباس در محفظه دیگ قرار میدهید و همین امر باعث لرزش، جابجایی در نهایت آسیب رسیدن به دیگ لباسشویی خواهد شد.

معمولا بر روی پنل لباسشویی حداکثر میزان وزن لباس‌ها (لباس‌های خیس) نوشته شده است، ولیکن شما با نگاهی به دفترچه راهنمای لباسشویی بوش یا دانلود کردن و مطالعه آن، میتوانید از نحوه قرار دادن حداقل و حداکثر میزان و جرم لباس‌ها آگاه شوید.

خرابی موتور ماشین لباسشویی بوش؛ علت نچرخیدن

فرسوده شدن تسمه‌های لباسشویی

به احتمال زیاد اکثر کسانی که از لباسشویی‌های بوش استفاده میکنند، اطلاعی از روش چرخش دیگ توسط موتور دارند، در واقع لباسشویی‌هایی که از نوع گیربکسی (Direct Drive) نیستند، موتور به کمک تسمه، دیگ لباسشویی را به چرخش در می‌آورد.

بنابر‌این اگر تسمه موتور لباسشویی‌ما فرسوده شده باشد و یا به دلیل جابجایی‌های غیر طبیعی دچار شل شدگی (عدم رگلاژ بودن) شود، موتور توانایی چرخش دیگ یا محفظه مخزن را نخواهد داشت. به همین خاطر تنظیم بودن یا پاره نشدن تسمه‌های لباسشویی، یکی از موارد بسیار ساده‌ای است که اگر کمی دست به آچار باشید، میتوانید از طریق باز کردن سینی پشت دستگاه، این مورد را برسی کنید.

عدم عملکرد موتور لباسشویی بوش

موتور هواره یکی از مهمترین اصول چرخش دیگ لباسشویی ما است به طوری که اگر موتور در دستگاه نباشد، تقریبا لباسشویی ما با هر برندی بی‌ارزش و بدون عملکرد خواهد بود. در واقع مدار موتور دارای یک بخش سیم پیچی بسیار منظم است که وظیفه آن دریافت انرژی الکتریسیته و تبدیل آن به انرژی جنبشی است که گاهی اوقات نوسان برق یا تمام شدن برخی از منابع آن مانند ذغال، باعث توقف عملکرد این دستگاه خواهد شد.

تعمیر یا تعویض موتور ماشین لباسشویی بوش کار بسیار مهمی است که نیاز به تخصص و تجربه کافی در این حوزه را دارد، زیرا برد الکترونیکی و موتور این دستگاه از قیمت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است و در صورت تعمیر نادرست و آسیب رسیدن به یکی از آنها، ممکن است هزینه بسیار زیادی را بابت خسارت ناشی از تعمیر نادرست بپردازیم. بنابر‌این در اینطور اوقات پیشنهاد میکنم تعمیر موتور ماشین لباسشویی خود را به فراتیک با ضمانت گارانتی 6 ماهه بسپارید.

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی هم مانند موتور یکی از قطعات بسیار مهم در مدار لباسشویی است به طوری که تمامی تصمیمات و دستورات، ابتدا در برد الکترونیکی پردازش و برسی میشوند و سپس به قطعات مکانیکی دستگاه ارسال میشوند؛ بنابر‌این اگر برد الکترونیکی دچار مشکلی شده باشد، کار نکردن و نچرخیدن دیگ دستگاه یک امر بسیار عادی خواهد بود.

اما تعمیر برد الکترونیکی بوش در هر تعمیرگاهی باعث میشود برنامه نرم افزاری برد از بین برود و عملا برد دیگر بی‌ارزش شود؛ زیرا برنامه نرم افزاری اصلی برد که در IC وجود دارد، یک برنامه قفل شده و انحصاری است که تنها توسط شرکت بوش ارائه میشود.

البته خرابی برد در بسیاری از مواقع با یک ارور که به احتمال زیاد باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش شما میشود، روبرو خواهد شد.

شکستن یا پوسیدگی شفت، سه نظام و پولی

3 قطعه بسیار مهم که کمک به روند چرخش دیگ ماشین لباسشویی می‌کند، سه نظام، پولی و شفت نام دارد که اگر مشکلی برای آنها به وجود بیاید، عملکرد و چرخش محفظه دیگ ماشین لباسشویی با اختلال روبرو خواهد شد.

تعویض این قطعات معمولا هزینه بیشتری نسبت به دیگر قطعات خواهد داشت، زیرا این کار زمان بسیار زیادی خواهد برد. اما در مجموعه فراتیک تکنسین ما موفق شده است تا در مواردی این موارد را با تراشکاری و دیگر راه حل‌ها تعمیر و باز سازی کند.

نچرخیدن ماشین لباسشویی بوش

باز بودن درب لباسشویی بوش

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث متوقف شدن روند شستشو میشود، باز شدن درب لباسشویی بوش ما است؛ بدین ترتیب یعنی گاهی اوقات ممکن است زبانه درب لباسشویی ما خراب شده باشد و در به اشتباه باز شود یا میکروسوئیچ دستگاه توانایی بسته شدن درب را نداشته باشد که در نهایت برد الکترونیکی ما آن را شناسایی کرده و باعث متوقف شدن چرخه شستشو شود.

برای برسی و عیب یابی این مشکل هم با توجه به ارور‌های ماشین لباسشویی بوش، ارور را پیدا کرده و با توجه به آن جواب مشکل را بیابید و یا از تکنسین متخصص مجموعه فراتیک برای برطرف کردن این مشکل کمک بگیرید.

همچنین زبانه، میکروسوئیچ درب لباسشویی میتواند بر اثر مشکلاتی مانند لرزش ماشین لباسشویی بوش یا تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش آسیب ببینند.

آنچه در این مقاله یاد گرفتیم

در محتوای این مطلب تلاش کردیم تا مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش شما را برطرف کرده باشیم و برای آن دلایل و راه حل‌های موجود را ارائه کرده باشیم؛ امیدواریم که تا به اینجای مطلب مشکل‌تان برطرف شده باشد ولی اگر هم‌اکنون هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، کافیست برطرف کردن آن را به مجموعه فراتیک بسپارید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک در واقع یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان است که تا با امروز با ارائه خدمات با‌کیفیت به همراه ضمانت گارانتی 6 ماهه، موفق به جلب رضایت مشتریان خود شده است و با دیگر ویژگی‌ها مانند تعمیر در محل، وقت شناسی و اهمیت به مشتری، تامین قطعات اصیل و اورجینال، گارانتی، نمایندگی در شهر‌های مختلف مانند نمایندگی بوش در کرج و تهران، نمایندگی بوش در شهریار و …، همواره تلاش به ارائه خدمات با‌کیفیت به مردم ایران کرده است.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک