۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ + راهکار

اگر شما هم با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شدید، کافیست ابتدا نگاهی به دلایل و راه حل‌های مقاله بی‌اندازید و سپس اقدام به تعمیر یا بازسازی لباسشویی خود کنید.
علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ نمیچرخد؟

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ یکی دیگر از معضلات خراب شدن این دستگاه است که معمولا در هنگام استفاده نا‌درست از لباسشویی، فرسایش قطعات مکانیکی و مصرفی و یا بروز مشکل در دیگر بخش‌های دستگاه به وجود می‌آید؛ زیرا وقتی یک مشکل فنی مانند تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ برای دستگاه ما به وجود می‌آید، برد الکترونیکی به احتمال زیاد با یک کد ارور (E01) آن را خاموش خواهد کرد و لباسشویی دیگر هیچ عملکردی نخواهد داشت.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

اما قبل از هر اقدامی برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ، بهتر است دلایل و راه حل‌های زیر را مطالعه کنید و سپس اگر مشکلات پیش آمده به قدری وخیم بودند که موفق به برطرف کردن آن نشدید، با مجموعه فراتیک که یک مرکز تخصصی برای تعمیرات لوازم خانگی است تماس بگیرید تا مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی‌تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همراه گارانتی 6 ماهه و در بالا‌ترین سطح کیفیت، تعمیر و بازسازی شود.

اما اگر خیلی سریع بخواهیم به دلایل ایجاد این مشکل در لباسشویی سامسونگ اشاره کنیم، باید بگوییم که در بسیاری از مواقع نچرخیدن دیگ به خاطر خرابی قطعات مکانیکی هستند که همواره کمک به چرخش 360 درجه دیگ یا مخزن لباسشویی می‌کنند. برای مثال هنگامی که یکی از قطعات شفت، بلبرینگ، سه نظام و پولی خراب شود، دیگر امکان چرخش دیگ وحود نخواهد داشت و یا دیگر مانند قبل به عملکرد خود ادامه نمی‌دهد. در چنین مواقعی برای پیشگیری از افزایش خسارت، بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

خراب شدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی بلبرینگ لباسشویی سامسونگ

همانطور که در بالا‌تر گفتیم، بلبرینگ یک قطعه مکانیکی در وسایلی است که نیاز به چرخش 360 درجه دارد، بنابر‌این شاید در خردسالی هم با بلبرینگ در دوچرخه‌تان آشنا شده باشید؛ بلبرینگ در ماشین لباسشویی سامسونگ هم همان نقش را ایفا می‌کند و در واقع کمک بسیار زیادی به محور چرخش دیگ یا مخزن دستگاه ما خواهد کرد.

ولیکن این قطعه هم مانند دیگر قطعات موجود در لوازم برقی، ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یا فرسودگی شود و به همین خاطر عملکرد آن به کلی مختل شود. تعمیر یا تعویض بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ هم یکی از سخت‌ترین بخش‌های بازسازی یک لباسشویی است که نیاز به وقت و هزینه بیشتری نسبت به دیگر بخش‌ها دارد.

در اینگونه مواقع که به دنبال علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ میگردید، بهترین کار تماس با مجموعه فراتیک برای ارسال تکنسین متخصص و با تجربه است، زیرا توانایی و تخصص تمامی تعمیرکار‌های مجموعه فراتیک توسط گارانتی 6 ماهه برای شما تضمین خواهد شد.

فرسودگی شفت، پولی و سه نظام

شفت، پولی و سه نظام هم در ماشین لباسشویی وظیفه‌ای تقریبا نزدیک به بلبرینگ دارند زیرا هر 3 دست به دست هم داده‌اند تا چرخش دیگ ماشین لباسشویی را ساده‌تر و آسان‌تر کنند. این قطعات هم ممکن است پس از چند سال استفاده پوسیده شوند و در همین حین دچار شکستگی، فرسودگی و … شوند.

متاسفانه تعویض این قطعات هم نیاز به تخصص و تجربه دارد، یعنی اگر فنی و دست به آچار هستید ولی تا به حال تجربه تعمیر این قطعات را ندارید، بهترین راه حل ممکن تماس با یک تعمیرکار متخصص یا یک مجموعه تعمیرات لوازم خانگی معتبر مانند فراتیک است که بتواند خدمات نمایندگی سامسونگ در کرج یا تهران و یا در شهر‌های این استان‌ها مانند خدمات نمایندگی سامسونگ در فردیس، به مشتریان خود اعطا کند.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ

قرار دادن حجم زیادی از لباس‌ها در دستگاه

هر ماشین لباسشویی با هر برندی دارای یک ظرفیت محدود برای لباس‌ها است، این ظرفیت معمولا بر حسب کیلوگرم بر روی لباسشویی شما چاپ شده است. ولیکن این وزن به این معنا نیست که لباس‌ها را بر روی ترازو قرار دهید زیرا 8 کیلوگرم برای زمانیست که حجم آب دیگ به همراه لباس‌های خیس شده در دیگ قرار داشته باشند.

بنابر‌این اگر این وزن از 8 کیلوگرم بیشتر باشد و یا حجم لباس‌ها شما بسیار زیاد باشد (پتو، رو‌فرشی)، به احتمال زیاد به بسیاری از قطعات لباسشویی مانند دیگ فشار می‌آید و به احتمال زیاد، در آینده باید خسارت‌های بسیار هنگفتی بابت تعمیر آن بپردازید. همچنین در اکثر مواقع حجم زیادی از لباسشویی میتواند علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.

پارگی و فرسودگی تسمه‌های موتور

اگر ماشین لباسشویی شما از نسل جدید لباسشویی‌ها نباشد، به احتمال زیاد از یک ویژگی جدید در لباسشویی یعنی دایرکت درایور (Direct Drive)، برخوردار نیستید؛ هنگامی که لباسشویی سامسونگ شما دایرکت درایو نباشد، موتور به وسیله تسمه‌ها دیگ را به حرکت در می‌آورد.

اما تسمه هم مانند دیگر قطعات موجود در لباسشویی ممکن است در اثر گذر زمان فرسوده شود و کیفیت خود را از دست بدهد و یا اینکه در مواردی حتی شل یا پاره شود؛ به همین خاطر میتوانید این موضوع را برسی کنید و یا با یک مرکز معتبر تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در کرج یا تهران تماس بگیرید.

خرابی موتور لباسشویی سامسونگ

اکثر ما با وظیفه موتور در لباسشویی آشنا هستیم و حتی در بالا اشاره به عملکرد آن و چرخش تسمه‌ها کردیم؛ در واقع موتور یک قطعه بسیار مهم در لباسشویی است که وظیفه آن تبدیل انرژی الکتریسیته به انرژی چرخش دیگ خواهد است.

هنگامی که موتور دستگاه توانایی عملکرد صحیح خود را نداشته باشد، ماشین لباسشویی ما به کلی از کار می‌افتد و امکان چرخش دیگ به هیچ وجه وجود نخواهد داشت. در اینطور مواقع پیشنهاد میکنم با یک مرکز معتبر در حوزه تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ مانند فراتیک تماس بگیرید تا تمامی خدماتشان از بالا‌ترین کیفیت موجود به همراه گارانتی 6 ماهه برخوردار باشد.

بروز خطا در عملکرد برد الکترونیکی

برد الکترونیکی هم مانند موتور شامل یکی از مهمریت قطعات ماشین لباسشویی سامسونگ میشود؛ اما برخی از ماشین لباسشویی‌های سامسونگ که از ویژگی اینورتر برخوردار هستند، زمانی که حجم زیادی از لباس را درون آن بریزید، ممکن است برد آلکترونیکی آن دچار مشکلات سخت افزاری یا به اصطلاح خرابی شود.

به نظر ما بهترین مرکز موجود برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی سامسونگ در ایران، مجموعه فراتیک است، زیرا فراتیک با بیش از یک دهه سابقه و تجربه، امروزه توانسته یک تعمیرگاه تخصصی برد در تهران ایجاد کند تا در این مرکز برد به صورت تخصصی و با پیشرفته‌ترین ابزار‌های موجود، بازیابی و ترمیم شود.

خرابی موتور ماشین لباسشویی سامسونگ

باز ماندن درب لباسشویی سامسونگ

هنگامی که درب لباسشویی در هر مرحله‌ای از شستشو باز شود، دستگاه برای جلوگیری از ورود آب به خانه، دارای یک قطعه در مدار خود به نام میکروسوئیچ است. این قطعه در هنگامی که مشکلی برای آن به وجود بیاید، ممکن است به اشتباه درب را باز کند و همین امر باعث توقف کامل دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ شود.

همینطور به خاطر داشته باشید که خرابی زبانه درب هم میتواند یکی از همین دلایل باشد اما تشخیص و عیب یابی آن تقریبا کار یک تعمیرکار متخصص است.

خلاصه نهایی مطلب

در این مطلب سعی کردیم به اکثر دلایل شایع و رایج نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ بپردازیم تا بتوانیم کمکی به شما در مورد حل این مشکل کرده باشیم؛ امیدواریم تا به اینجای مطلب مشکل شما به کلی برطرف شده باشد ولی اگر هم اکنون موفق به برطرف کردن این مشکل نشدید، کافیست با فراتیک برای رفع آن در سریع‌ترین زمان ممکن، تماس بگیرید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه درخشان است که تا به امروز توانسته تمامی مشتریان خود را با کیفیت بالای سطح خدمات به همراه ضمانت گارانتی 6 ماهه، راضی نگه دارد و همواره با ارائه شاخص‌ها و ویژگی‌هایی از جمله وقت شناسی، تامین قطعات اصل، تعمیر در محل، گارانتی 180 روزه و …، تلاش در رفع مشکلات مردمان ایران زمین کند.

 

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک