۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما + راهکار تضمینی

مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که اگر نسبت به آن بی توجهی کنید، احتمال افزایش خرابی و متوقف شدن کامل لباسشویی وجود خواهد داشت، بنابر‌این بهترین کار قبل از هر کاری، برسی کردن دلایل و راه حل‌های این مطلب است.
علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما

آنچه در این مقاله میخوانید

چرا ماشین لباسشویی پاکشوما نمیچرخد؟

شاید هم اکنون که این مقاله را می‌خوانید، با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما مواجه شده‌اید و یا در گذشته تجربه تلخی از این مشکل را به یاد دارید. معمولا علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که دلایل زیادی را به همراه دارد و باعث از بین رفتن چرخه و روند شستشو لباس‌ها در این دستگاه میشود. زیرا هنگامی که این مشکل برای لباسشویی ما به وجود می‌آید، دیگ یا مخزن که باعث چرخش لباس‌ها در لباسشویی میشود، از کار می‌افتد.

شماره تلفن نمایندگیخارج از ساعت کاری
۰۲۱-۶۵۵۷۹۸۱۹۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی معمولا به خاطر خرابی بلبرینگ یا قطعاتی که کمک به چرخش آن در محور 360 درجه میکند است. البته این مشکل تنها به خاطر خرابی این قطعات نیست و شاخص‌های زیادی مانند خرابی برد الکترونیک، خرابی موتور، پاره شدن تسمه‌ها و … نیز میتواند در ایجاد این مشکل اثر بخش باشند. نچرخیدن دیگ لباسشویی پاکشوما معمولا به خاطر قرار دادن حجم زیادی از لباس و آسیب رسیدن به مدار لباسشویی به وجود می‌آید، اما گذر زمان و مصرف بیش از حد از دستگاه هم میتواند بخشی از این مشکل باشد.

اما اگر قصد تعمیر مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خود را دارید، پیشنهاد میکنم ابتدا این مقاله را بخوانید تا مقداری از دلایل و راه حل‌های آن را بفهمید و سپس با توجه به میزان شدت مشکل پیش آمده، اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما خود کنید. اما سپردن لباسشویی به هر تعمیرگاه متفرقه و بی‌تجربه نه تنها باعث تعمیر نا‌درست لباسشویی میشود، بلکه باعث افزایش خسارت مالی دستگاه ما خواهد شد.

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی پاکشوما

خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

بلبرینگ یکی از قطعات بسیار مهم در چرخش دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما است که اگر به خاطر داشته باشید در لاستیک دوچرخه ما هم بلبرینگ، برای چرخش مناسب لباسشویی وجود داشت. این قطعه معمولا به خاطر قرار گرفتن در شرایط نا‌مناسب یا فرسایش بر اثر گذر زمان، دچار خرابی و مشکل خواهد شد.

تعمیر بلبرینگ ماشین لباسشویی معمولا یک کار طاقت فرسا و زمان بر است که نیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص و با تجربه دارد، به همین خاطر اگر قصد انتخاب یک مرکز مناسب برای رفع این مشکل در مدار دستگاه خود را دارید، کافیست با فراتیک تماس بگیرید تا لباسشویی شما به همراه ضمانت گارانتی 6 ماهه برسی و تعمیر گردد.

قرار دادن حجم انبوهی از لباس در دیگ

اگر حجم بسیار زیادی از لباس‌ها یا پتو و رو فرشی را در لباسشویی خود قرار دهیم، باعث ایست دیگ ماشین لباسشویی ما نخواهد شد؛ بلکه باعث آسیب رسیدن به قطعاتی همچون موتور، برد الکترونیکی و بلبرینگ خواهد شد. برای مثال ما در مقاله علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، اشاره‌ای به خرابی برد الکترونیکی هنگام قرار دادن لباس زیاد در دیگ دستگاه کردیم.

البته برخی از لباس‌های پاکشوما شاید در این هنگام به شما یک ارور بابت حجم نامناسب لباس‌ها به نمایش بگذارند در این صورت، امکان توقف و ایست کامل لباسشویی وجود دارد. برای رفع این مشکل هم پیشنهاد میکنم حداقل یکبار هم که شده، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی پاکشوما را مطالعه کنید تا از بروز چنین مشکلاتی در نحوه استفاده از لباسشویی خود جلوگیری کنید.

خرابی موتور لباسشویی پاکشوما

موتور ماشین لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهمی است که انرژی الکتریسیته را به انرژی جنبشی در دیگ دستگاه تبدیل میکند؛ هنگامی که موتور لباسشویی ما بر اثر بروز مشکل خراب میشود و از کار می‌افتد، تسمه‌های لباسشویی امکان چرخش را نخواهند داشت و در نهایت باید با مشکل نچرخیدن دیگ در لباسشویی مواجه شویم.

همانطور که گفتیم، موتور ماشین لباسشویی پاکشوما از ارزش بسیار بالایی برخوردار است که اگر تعمیر آن را به فرد یا تعمیرگاه اشتباهی بسپارید، امکان از بین رفتن ارزش آن بسیار بالاست. در چنین مواقعی پیشنهاد ما استفاده از خدمات تخصصی و در محل مجموعه فراتیک با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان است. به همین خاطر اگر قصد تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس یا تهران یا دیگر استان‌ها را دارید، کافیست از طریق تماس با ما یا ثبت درخواست تعمیر، با ما در ارتباط باشید.

خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی پاکشوما

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی لباسشویی

برد الکترونیکی هم مانند موتور لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، عملکرد لباسشویی به کلی مختل خواهد شد؛ زیرا تمامی دستورات و تصمیمات موجود در دستگاه، ابتدا در آن قسمت پردازش و ارزیابی میشوند و سپس به قطعات ارسال میشوند. حالا فرض کنید مشکل سخت افزاری برای برد به وجود آمده است و توانایی ارسال دستور برای چرخش دیگ ماشین لباسشویی را ندارد.

تعمیر برد الکترونیکی شاید سخت‌ترین مرحله تعمیر یک لباسشویی است، زیرا ارزیابی خرابی نرم افزاری یا سخت افزاری برد دستگاه، نیاز به یک تعمیرکار متخصص برد و ابزار‌های پیشرفته دارد؛ بنابر‌این میتوانید تصمیم بگیرید که تعمیر برد دستگاه خود را به فراتیک با داشتن یک کارگاه تخصصی برد الکترونیکی مجزا با گارانتی 6 ماهه بسپارید، یا یک تعمیرکار بی‌تجربه و نامعتبر که شناخت درستی از آن ندارید.

پوسیده شدن تسمه‌های لباسشویی پاکشوما

اگر ماشین لباسشویی شما از نوع دایرکت درایو (Direct Drive) یا گیربکسی باشد، مطمعنا تسمه‌ای برای چرخش دیگ وجود ندارد زیرا تکنولوژی دایرکت درایو جایگزین آن شده است. اما اگر موتور لباسشویی شما توسط تسمه، دیگ دستگاه را به چرخش در می‌آورد، باید خرابی، پوسیدگی و شل شدن تسمه را در نظر داشته باشید.

برای برسی کردن عملکرد صحیح تسمه‌ها در ماشین لباسشویی پاکشوما میتوانید سینی پشت دستگاه را باز کنید تا اگر در حین برسی کردن تسمه با پارگی مواجه شدید، آن را تعویض یا رگلاژ کنید. اما بهترین راه حل ممکن این است که با یک مرکز تعمیرات معتبر مانند فراتیک تماس بگیرید تا از بروز مشکلات دیگر مانند لرزش ماشین لباسشویی پاکشوما جلوگیری کنید.

باز بودن درب لباسشویی پاکشوما

بسیاری از اوقات علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی یا خاموش شدن آن میتواند به خاطر باز بودن درب دستگاه باشد، زیرا یک قطعه به نام میکروسوئیچ در ناحیه درب لباسشویی وجود دارد که وظیفه آن برسی کردن وضعیت باز و بسته بودن درب دستگاه است.

هنگامی که مشکلی برای میکروسوئیچ یا زبانه درب لباسشویی به وجود بیاید، احتمال باز شدن ناگهانی درب یا ارسال وضعیت اشتباه به برد الکترونیکی وجود خواهد داشت. در واقع در بسیاری از مواقع تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما میتواند یکی از دلایل خرابی میکروسوئیچ درب باشد.

باز بودن درب ماشین لباسشویی پاکشوما

خلاصه نهایی مطلب

در محتوای این مطلب سعی کردیم به دلایل و راه حل‌های مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما بپردازیم تا ابتدا بتوانید آنها را برسی و عیب یابی کنید و سپس اگر مشکل شما قابل حل نبود، با یک مرکز معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی پاکشوما با گارانتی 6 ماهه مانند فراتیک تماس بگیرید تا در نهایت بتوانید خدمات شایسته‌ای از آنها دریافت کنید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه تجربه و سابقه درخشان است که تا به امروز موفق به جلب رضایت اکثر مشتریان خود با سطح بالای کیفیت خدمات، گارانتی 6 ماهه، تعمیر در محل، تامین قطعات اصل و … شده است. بنابر‌این اگر قصد تعمیر لباسشویی خود را دارید و یا از برند‌های دیگر استفاده میکنید و برای مثال مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی برای‌تان پیش آمده، کافیست با شماره تلفن 65579819 تماس بگیرید و یا درخواست خود را از طریق فرم به صورت آنلاین ثبت کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک