۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت صدای پکیج بوتان؛ راه حل رفع مشکل

صدای زیاد و لرزش در پکیج و آبگرمکن‌های بوتان به یکی از مشکلات رایج تبدیل شده، نه تنها در برند بوتان بلکه در تمامی برند‌ها شاهد این نوع مشکل هستیم. در بسیاری از مناطق ایران به دلیل وجود زیاد رسوب در آب ممکن است پکیج و آبگرمکن دچار جرم در مبدل‌ها شوند و این مشکل برای آنها پیش بیاید. با ما همراه باشید تا دلایل این مشکل و راه حل‌های آن را متوجه شویم.
علت صدای پکیج بوتان

آنچه در این مقاله میخوانید

علت صدای زیاد پکیج بوتان

صدای زیاد آبگرمکن بوتان دلایل زیادی دارد که بسیاری از آنها به راحتی قابل حل هستند و میتواند توسط خودتان رفع شود ولی برخی از دلایل لرزش هم باید توسط یک تعمیرکار متخصص برسی شوند، زیرا قطعات زیادی میتوانند این مشکل را برای ما ایجاد کنند که در صورت اختلال عملکرد آنها شدت این مشکل بیشتر و بیشتر شود.

در بسیاری از مواقع صدای زیاد در پکیج به همراه لرزش زیادی است در برخی مواقع هم این صدا مانند صدای انفجار کوچک یا تق تق و سوت کشیدن باشد که علت تمامی این مشکلات را در محتوای این مقاله برایتان میگوییم. به طور کلی دلایل صدای زیاد آبگرمکن بوتان میتواند از لوله کشی نامناسب، سرد بودن آب، لرزش پکپ، وجود رسوب در مدار پکیج و … باشد.

علت صدای تق تق پکیج بوتان

علت صدای تق تق در پکیج بوتان

در تمامی مواردی که شامل لرزش و صدای عجیب در پکیج بوتان میشود، خرابی لوله کشی و نصب نامناسب پکیج نقش دخیلی دارند که از مهمترین آنها نیز میباشد.

سرد بودن آب ورودی به پکیج بوتان: در مواقعی که مبدل پکیج گرم و داغ شده باشد و ناگهان آب با دمای بسیار کم وارد آن شود، پکیج شروع بع تق تق کردن میکند که در این مواقع این مشکل عادی است و خرابی به جای نمیگذارد.

لرزش پمپ پکیج بوتان: از بارزترین دلایل صدای تق تق پکیج بوتان، لرزش پمپ میباشد که اگر پمپ خرابی نداشته باشد لرزش آن را میتواند به کمک پد‌های ضد لرزش پمپ که معمولا لاستیکی هستند بگیرید.

وجود هوا در سیستم پکیج بوتان: معمولا هر زمستان به دلیل کارکرد زیاد رادیاتور‌ها پکیج هوا میگیرد و نیاز به هواگیری دارد؛ خوشبختانه هواگیری پکیج بوتان از مواردی است که نیاز به تعمیرکار و نکنسین ندارد، مراحل هواگیری را درپایین این مطلب و در بخش علت سوت کشیدن و صدای زوزه پکیج بوتان برایتان گفته‌ایم.

رسوب گیری مبدل و مدار حرارتی پکیج بوتان: به دلیل رسوب زیاد در آب مصرفی، معمولا پکیج بوتان در بازه 6 ماه تا 1 سال نیاز به سرویس دارد تا از بروز رسوب در مدار پکیج و هزینه‌های اضافی تعمیرات جلوگیری شود.

تنظیم نبودن شیر گاز نیز یکی از دلایل جزئی در صدا و لرزش پکیج بوتان است.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

علت سوت کشیدن و صدای زوزه پکیج بوتان

تمامی علت‌ها و دلایلی که ما برای این مشکل ذکر کرده‌ایم توسط تجربه شخصی تعمیرکار‌های مجموعه فراتیک که یکی از نمایندگی‌ها بوتان در تهران هستیم نوشته شده پس از صحت این محتوا اطمینان کامل داشته باشید.

رسوب گیری پکیج بوتان؛ علت صدای پکیج بوتان

صدا از موتور پکیج بوتان: در مواقعی به دلیل مشکلاتی که از سمت بلبرینگ یا بوش موتور پیش می‌آید، لرزش و صدای ناهنجار در پکیج بوتان ایجاد میشود که اگر مشکل جدی نباشد شاید با یک روغن کاری ساده رفع شود.

وجود هوا در مدار پکیج بوتان: وجود هوا در پکیج میتواند بروز هر صدا و لرزشی شود، شما با یک هواگیری ساده میتوانید آن را رفع کنید. برای هواگیری پکیج بوتان ابتدا یکی از شیر‌های آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود سپس پیچ هواگیری که معمولا در انتهای پمپ قرار دارد را باز کنید توجه داشته باشید که در صورت باز کردن پیچ مقدار زیادی آب داغ به همراه هوا از آن خارج میشود. زمانی که صدای زیاد باد کم شد و به اتمام رسید هوا گیری به پایان خواهد رسید.(زمانی که پکیج هواگیری میشود باید رادیاتور‌ها در اتاق و حمام هم هواگیری شود و سپس فشار پکیج تنظیم شود)

رسوب گیری پروانه پمپ و مبدل پکیج بوتان: رسوب و جرم گیری در آبگرمکن‌ها از دلایل رایج صدای سوت کشیدن و زوزه است که با یک جرم گیری یا سرویس پکیج توسط نمایندگی بوتان آن را رفع کنید؛ اگر ساکن حومه شهریار هستید میتوانید از نمایندگی بوتان در شهریار و یا نمایندگی بوتان در اندیشه کمک بگیرید.

دمای پایین آب ورودی به پکیج بوتان: وقتی مبدل پکیج بوتان توسط آب و شعله داغ شده باشد و آب ورودی که به آن وارد میشود سرد باشد، صدا‌های عجیبی از پکیج به گوش میرسد.

خرابی پرشر سوئیچ آب پکیج بوتان یا حسگر فشار آب: وظیفه این پکیج کنترل آب مصرفی در مدار پکیج است یعنی زمانی که آب در پکیج نباشد، دستگاه خاموش شود. با خرابی این قطعه پکیج در تمامی مواقع شروع به کار میکند حتی وقتی که آب نباشد و وقتی که آب نباشد صدای زوزه یا سوت به گوش خواهد رسید.

فشار زیاد گاز در پکیج بوتان علت صدای زیاد

علت صدای انفجار پکیج بوتان هنگام روشن شدن

علت اصلی در صدای انفجار پکیج بوتان در مسیر گاز و از گاز دستگاه میباشد؛ زمانی که پکیج روشن میشود به دلیل فشار زیاد گاز، گاز زیادی در محیط پکیج پخش میشود و سپس با یک فندک صدای محیب انفجار از پکیج بوتان به گوش میرسد.

تنظیم الکترود جرقه زن در پکیج بوتان: یکی از دلایلی که میتواند این مشکل را حل کند تنظیم فاصله فندک یا جرقه زن تا مشعل است، حداقل فاصله بین مشعل و الکترود‌ها باید 3.5 میلی متر و حداکثر 9 میلی متر باشد.

خرابی شیر برقی؛ دلیل ترکیدن پکیج بوتان هنگام روشن شدن: شیر برقی که وظیفه دادن مقدار آب کافی گرم را دارد، هنگامی که خراب شود صدای مهیب انفجار به گوش میرسد.

فشار زیاد آب و تنظیم نبودن فشار گاز در پکیج بوتان: در بالاتر گفتیم که گاز و فندک رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، این رابطه در مورد فشار زیاد آب و تنظیم نبودن فشار گاز هم صدق میکند یعنی وقتی فشار ناگهانی آب به پکیج وارد میشود و گاز زیادی پخش میشود که در آخر موجب انفجار پکیج میشود. (در مواردی به دلیل رسوب گیری فشار آب در پکیج کم میشود پس رسوب زدایی میتواند کمک زیادی به شما کند.

شل شدن شیر احتراق پکیج بوتان: شیر احتراق پکیج همانطور که از اسمش پیداست وظیفه تنظیم کردن فشار دیافراگمی گاز را دارد؛ خرابی این قطعه به جز این مشکلات میتواند نشتی گاز را به وجود بیاورد.

علت صدای زیاد آبگرمکن دیواری بوتان

در این مطلب تمامی دلایل صدای زیاد و لرزش و علت‌های اصلی در پکیج بوتان را برای شما گفتیم ولی در این قسمت به صورت کلی این موارد را ذکر میکنیم.

  • هوا گرفتگی مدار و مسیر پکیج دیواری بوتان
  • رسوب و جرم گرفتن مبدل پکیج
  • لوله کشی نامناسب پکیج دیواری
  • نصب در مکان نادرست پکیج دیواری
  • اختلال در سوپاپ پکیج بوتان
  • اختلال در فن‌ها
  • خراب شدن پروانه پمپ
  • خرابی قطعات حریق
  • فشار زیاد گاز

اگر در این مطلب موفق به عیب یابی دستگاه بوتان خود نشدید کافیست با مجموعه فراتیک تماس بگیرید زیرا این مجموعه با 10 سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات لوازم خانگی به اضافه اینکه این مجموعه از نمایندگی‌های معتبر در استان تهران و البرز است و برای تمامی خدمات خود گارانتی 6 ماهه ارائه میکند.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک