۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت افت فشار پکیج بوتان + راهکار برطرف مشکل

اگر شما هم با مشکل افت فشار پکیج بوتان مواجه شده‌اید و به دنبال رفع این مشکل هستید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید زیرا قصد داریم به تمامی دلایل رایج + راه حل آنها بپردازیم.
علت افت فشار پکیج بوتان

آنچه در این مقاله میخوانید

علت پایین امدن فشار پکیج بوتان

پکیج دیواری بوتان هم مانند مابقی پکیج‌ها و لوازم برقی، ممکن است گاهی دچار مشکلات و خرابی‌هایی شود که اگر با آنها آشنا باشید، شاید به راحتی بتوانید علت و یا دلایل آن را پیدا کنید؛ یا اینکه مشکل آن را در گوگل جستجو کنید تا در نهایت به یک جواب منطقی برسید، هدف ما هم از نوشتن این مطلب در وبسایت فراتیک برطرف کردن مشکل افت فشار پکیج بوتان شما است تا بتوانید دلایل اصلی آن را بفهمید و سپس طبق راه حل هایی که به شما ارائه کردیم، آن را برطرف کنید.

همچنین در مقاله علت افت فشار پکیج ایران رادیاتور به دلایل مشابهی پرداختیم تا بتوانیم به کسانی که از پکیج‌های ایران رادیاتور استفاده می‌کنند هم کمک کنیم؛ ولی پیشنهاد میکنم اگر مطلب را تا انتها دنبال کردید و متوجه شدید که پکیج شما با مشکل بزرگی بزرگی روبرو شده است، ابتدا با یک نمایندگی یا مرکز تعمیرات پکیج در شهر خودتان مانند نمایندگی بوتان در پرند یا نمایندگی بوتان در کرج، تماس بگیرید و مشکل خود را برای آنها شرح دهید.

برسی شیر پرکن پکیج بوتان

آیا افت فشار در پکیج بوتان خطرناک است؟

بسیاری از اوقات باید در جواب به سوال آیا افت فشار در پکیج بوتان خطر دارد یا خیر؟ بگویم گاهی اوقات بله و گاهی اوقات خیر، زیرا اگر این مشکل به صورت مداوم در پکیج بوتان ما تکرار شود، ممکن مشکلات دیگری مانند کاهش قدرت پمپ پکیج و یا سوراخ شدن لوله‌های دستگاه شود.

وجود نشتی آب در پکیج

شایع ترین دلیل یا علتی که باعث به وجود آمدن مشکل افت فشار در پکیج بوتان ما خواهد شد، نشت آب در پکیج بوتان است؛ معمولا هنگامی که قسمتی از لوله‌های پکیج سوراخ شده باشد، ممکن هوا از آن قسمت به داخل دستگاه نفوذ کند و در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج ما شود.

ابتدا مطمعن شوید که پکیج در حال کار است و فشار آب مناسبی در لوله‌های دستگاه در جریان است؛ سپس میتوانید لوله‌ها را برای اطمینان از عدم نشت آب مورد برسی قرار دهید؛ توجه داشته باشید که معمولا این نشت آب در قسمت‌هایی مانند اتصالات و یا مبدل اصلی یا ثانویه که برخورد زیادی با آب و گرما دارد، اتفاق می‌افتد.

باز ماندن شیر پر‌کن پکیج

شیر پر کن پکیج در اصل وظیفه پر کردن مدار گرمایش را دارد، ولی گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی برای شیر پرکن پکیج بوتان ما پیش بی‌آید که در عملکرد آن تاثیر داشته باشد و این قطعه به اصطلاح مشکل (شیر پرکن باز)، برایش پیش می‌آید تا اینکه به یکی از علت‌های خاموش شدن نشدن پکیج بوتان تبدیل شود.

شیر پرکن یک قطعه تقریبا مهم در پکیج بوتان است که تعمیر یا تعویض آن کار هر کسی نیست، در واقع باید بگویم بهتر است که تعمیر پکیج خود را به نمایندگی آن بسپارید و یا با یک مرکز معتبر مانند فراتیک تماس بگیرید.

سرد شدن رادیاتور ها به دلیل افت فشار پکیج بوتان

هوا گرفتن مدار پکیج بوتان

در قسمت نشتی آب از پکیج به هوا گرفتن پکیج اشاره کوچکی کردیم ولی گاهی اوقات این مشکل میتواند به یک معضل بزرگ در مشکل افت فشار پکیج بوتان تبدیل شود؛ پس هوا گرفتگی مدار پکیج را نیز جدی بگیرید. اغلب اوقات این هوا میتواند در فصل زمستان برای پکیج از سوی رادیاتور‌ها ایجاد شود که در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه میشود.

آموزش هوا گیری پکیج بوتان یک عمل بسیار ساده است که میتوانید آن را از طریق جستجو در موتور‌‌های گوگل انجام دهید.

سوراخ شدن مبدل اصلی یا ثانویه پکیج

مبدل پکیج وظیفه گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز ما را دارد، در واقع هنگامی که آب در مبدل به گردش در می‌آید، مشعل شروع به کار میکند تا به کمک آتش و گرما آن را داغ و در نهایت آب گرم مصرفی مورد نیاز ما را تامین کند؛ اگر مبدل اصلی یا ثانویه پکیج دچار پوسیدگی یا سوراخ بر روی بدنه خود شود، آب از آن قسمت نشت خواهد کرد که در آخر تبدیل به افت فشار پکیج میشود.

مبدل پکیج هم جز قطعات بسیار مهمی است که برای تعمیر آن بایستی از یک تعمیرکار متخصص و با تجربه یا نمایندگی بوتان در شهرتان کمک بگیرید.

برسی اتصالات پکیج بوتان برای نشتی

اختلال در عملکرد منبع انبساط پکیج

جالب است بدانید که یک قطعه در پکیج بوتان وجود دارد که وظیفه آن کنترل فشار در مدار دستگاه است، این قطعه که به منبع انسباط پکیج معروف است اگر مشکلی برایش ایجاد شود، ممکن است عملکرد آن با اختلال مواجه شود و دیگر نتواند از بروز انبساط در دستگاه جلوگیری کند که در آخر منجر به افت فشار در پکیج میشود.

برای تعمیر این قطعه یعنی منبع انبساط پکیج پیشنهاد میکنم از خدمات نمایندگی بوتان و یا خدمات فراتیک استفاده کنید، زیرا فراتیک سال‌هاست که خدمات با کیفیت تعمیر پکیج در شهر‌های مختلف مانند: تعمیر پکیج در کرج و یا تعمیر پکیج در پرند استفاده کنید.

آنچه با همدیگر یاد گرفتیم

در محتوای این مطلب سعی کردیم به تمامی دلایل و علت‌های علت افت فشار پکیج بوتان بپردازیم تا بتوانیم کمکی به شما در این مشکل کرده باشیم؛ امیدواریم که مشکلتان با برسی همین موارد برطرف شود، ولی اگر به هر طریقی موفق به رفع این مشکل نشدید، کافیست با مجموعه فراتیک تماس بگیرید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تخصصی تعمیرات لوازم خانگی در ایران است که با بیش از یک دهه سابقه و تجربه درخشان در این حوزه، موفق به جلب رضایت بسیاری از مشتریان خود شده است. خدمات مجموعه فراتیک دارای ویژگی‌ها و امتیاز‌هایی مانند ضمانت گارانتی 6 ماهه + تامین قطعات اصل و اورجینال است که این ویژگی‌ها تنها در فراتیک قابل استفاده است.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک