۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه

مطمعن هستم که این بهترین مقاله‌ای است که برای خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه، مطالعه خواهید کرد. در محتوای این مطلب به تمامی دلایل و راهکار‌های این مشکل به صورت کامل پرداخته‌ایم تا توانسته باشیم در رفع این مشکل به شما کمک کرده باشیم.
علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه

آنچه در این مقاله میخوانید

علت از کار افتادن پکیج بوتان در حالت زمستانه

اگر برای گرمایش خانه از پکیج بوتان و رادیاتور استفاده می‌کنید، حتما با مشکل خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه روبرو شده‌اید؛ معمولا این مشکل به دلیل قطعی برق و گاز یا فشار کم آب رخ می‌دهد اما دلایل بسیار دیگری وجود دارد که سبب به وجود آمدن این مشکل در پکیج بوتان میشود.

فرض کنید در یک روز سرد زمستانی که پکیج شما مشغول گرم کردن خانه است، ناگهان خاموش شود و از کار بی‌افتد؛ پس محیط خانه به سرعت سرد میشود زیرا دیگر هیچ رادیاتور فعالی در خانه وجود ندارد که با آب داغ گرما تولید کند. معمولا سرویس سالانه پکیج بوتان که یکی از واجبات در نگهداری پکیج است، میتوانید از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کند اما اگر در حال حاضر این مشکل برای شما پیش آمده، با مطالعه این مطلب راه حل این مشکل را بیابید.

علت از کار افتادن پکیج بوتان در حالت زمستانه

قطع شدن جریان برق و گاز

همانطور که میدانید مهمترین مواد اولیه برای روشن شدن یک پکیج، برق و گاز است که در نبود حتی یکی از آنها روشن شدن پکیج غیر ممکن میشود.

قطعاتی مانند برد و الکترود‌ها در پکیج وجود دارد که اگر برق به آنها نرسد، امکان روشن شدن پکیج ما به 0% خواهد رسید. همانطور که برق اهمیت زیادی در خاموش و روشن شدن پکیج دارد، گاز هم نقش مهمی در داغ کردن مبدل‌ها و در نهایت گرم کردن آب مصرفی پکیج دارد.

رسوب و جرم گرفتن مدار پکیج

وجود درصد بالایی از املاح در آب مصرفی پکیج بوتان ما نه تنها باعث رسوب و جرم میشود، بلکه باعث آسیب رسیدن به دیگر قطعات دستگاه ما میشود. یکی از مهمرین مراحل سرویس پکیج بوتان قطعا رسوب و جرم زدایی مدار پکیج است.

در واقع با رسوب گرفتن مدار آب پکیج، باعث میشود تا مقدار بسیار پایینی از آب به پکیج ما برسد که در نهایت باعث میشود پکیج مدام روشن و خاموش شود.

هوا گرفتن پکیج

از دیگر مواردی که باعث میشود پکیج خاموش شود و دیگر روشن نشود، هوا گرفتن مدار پکیج است. معمولا هر سال با سرویس سالانه، پکیج هوا گیری میشود تا هوایی که از طریق رادیاتور‌ها به پکیج وارد میشود، از مدار پکیج خارج شود.

هر پکیجی یک پیچ هواگیری دارد که معمولا زیر پکیج وجود دارد، میتوانید با باز کردن پیچ هواگیری، پکیج را هواگیری کنید اما توجه داشته باشید که با باز کردن این پیچ مقدار زیادی آب داغ و هوا خارج خواهد شد پس از یک ظرف برای جمع کردن آب کمک بگیرید. ممکن است این مشکل با هواگرفتن حل شود و دیگر نیازی به تعمیر پکیج در کرج یا تهران نداشته باشید.

مشکل در ترموستات تشخیص دما

برخی از پکیج‌های پیشرفته و خارجی ترموستاتی برای تشخیص دمای اتاق دارند که هنگامی که دمای اتاق به آن درجه برسد، پکیج از کار می‌افتد و دقیقا مانند یک قطع کن در پکیج عمل می‌کند.

هنگامی که این قطعه دچار اختلالی در عملکرد خود شود، ممکن است مدام پکیج را خاموش کند و به اشتباه یک دمای دیگر برای دمای واقعی اتاق، تشخصی بدهد. خرابی یا درستی این مورد باید توسط یک تعمیرکار متخصص برسی شود

فشار نامناسب آب در پکیج

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، قطع شدن آب باعث از کار افتادن پکیج بوتان ما میشود اما فشار کم آب نیز باعث همین اتفاق میشود.

مواردی مانند رسوب گیری یا هوا گرفتن پکیج از اصلی ترین دلایل کمبود فشار آب مصرفی در پکیج میشود، اگر فشار آب کم باشد پکیج احساس میکند که آبی در لوله وجود ندارد و سریعا خاموش خواهد شد. پس به نزدیک ترین شیر آب به پکیج‌تان مراجعه کنید و مطمعن شوید که آب فشار مناسبی دارد.

داغ شدن بیش از حد پکیج بوتان

تنظیم اشتباه درجه گرمایش

در تمامی پکیج‌های پیشرفته مانند پکیج‌های بوتان، حداکثر درجه گرمایش آب وجود دارد که وقتی دما به آن درجه برسد پکیج خاموش میشود.

معمولا در حالت زمستانه دمای پکیج بسیار بالاتر خواهد رفت؛ اگر دمای تنظیم شده کمتر از 85 درجه سیلسیوس باشد ممکن است پکیج در حالت زمستانه خاموش شود و از کار بی‌افتد.

مسدود شدن دریچه هوا

پکیج نیز مانند دیگر دستگاه‌ها نیاز به هوا و اکسیژن در مدار خود دارد که این هوا باید از طریق دریچه‌های هوا پکیج تامین شود.

برسی و عیب یابی این مورد نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارد که میتوانید از مقالات نمایندگی بوتان در شهریار یا نمایندگی بوتان در کرج استفاده و کمک بگیرید.

گرفتگی مسیر تخلیه دود یا دودکش

تمامی پکیج‌های امروزی قطعات درون خودشان دارند که هنگام تخلیه نشدن دود و گاز سمی پکیج، سریعا یک دستور به برد الکترونیکی ارسال می‌کنند تا پکیج بوتان را از کار بی‌اندازد.

ممکن است لوله انعطاف پذیر پکیج به دلایل مختلفی مسدود شده باشد و یا در مسیر دودکش، کبوتر و یا حیوان دیگری برای خود آشیانه ایجاد کرده باشد.

خرابی در پمپ پکیج

همانطور که گفتیم اگر فشار آب در پکیج بسیار کم شود، در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج ما میشود اما در مواقعی ممکن است پمپ پکیج که وظیفه آن مکش آب و افزایش فشار آن است، خراب شود.

هنگامی که پمپ پکیج ما خراب شود، فشار آب دچار کاهش بسیار شدید و در نهایت از کار افتادن پکیج ما در هر حالتی شود. تعویض یا تعمیر پمپ پکیج بوتان بهتر است توسط یک نمایندگی معتبر بوتان مانند فراتیک که نمایندگی اکثر شهر‌های تهران و کرج را اخذ کرده، انجام شود.

خرابی فن‌ها در پکیج

جالب است بدانید که در پکیج فن‌هایی وجود دارد که ممکن است صدای آن به گوش شما نرسیده باشد، فن‌ها وظیفه اصلی‌شان خارج کردن گاز و دود پسماند حاصل از فرآیند سوختن گاز است.

اگر فن‌ها دچار مشکلی شوند و از کار بی‌افتند، نمیتوانند گاز و دود را از پکیج خارج کنند و در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج شوند. همچنین فن‌ها در خنک کردن دیگر قطعات پکیج نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

برسی و عیب یابی این مورد از پکیج بوتان شما نیز بهتر است توسط نمایندگی بوتان برسی شود.

خرابی شیر بای‌پس؛ علت خاموش شدن پکیج

شیر بای پس به قطعه‌ای گفته میشود که از چرخش بیش از حد آب داغ در پکیج جلوگیری میکند؛ اگر این قطعه دچار مشکلی شود، آب داغ بیش از حد خود در مدار پکیج به گردش می‌افتد و در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج خواهد شد.

سنسور دمایی در پکیج وجود دارد که اگر سیستم پکیج بیش از حد داغ شود، پکیج را خاموش می‌کند.

افزایش بیش از حد دما در پکیج

با توجه به محتوای این مطلب متوجه خواهید شد که اگر پکیج بیش از اندازه خود داغ شود، سنسور تشخیص دما آن را شناسایی کرده و به برد دستوری برای خاموش کردن پکیج ارسال می‌کند.

در واقع این سنسور کار بسیار مفیدی در پکیج انجام میدهد زیرا اگر پکیج بیش از اندازه خود داغ شود، ممکن است دیگر قطعات داغ و آتش بگیرند.

سرد شدن رادیاتور‌ها در اثر خاموش شدن پکیج بوتان

خرابی الکترود (فندک)

الکترود‌های جرقه زن در مواقعی که گاز به اندازه کافی در پکیج وجود داشته باشد، شروع به کار می‌کنند و باعث روشن شدن مشعل پکیج میشوند.

اگر الکترود‌ها به درستی عمل نکنند باعث میشود که گاز زیادی در پکیج پخش شود و در نهایت پکیج به طور کامل خاموش شود.

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی پکیج

تمامی عملکرد یک پکیج بستگی به صحت و درستی برد آن دارد، یعنی هر دستوری یا تصمیمی که در قطعات پکیج گرفته میشود، ابتدا در برد پردازش میشود و سپس به دیگر قطعات ارسال میشود.

ممکن است گاهی برد پکیج در اثر کارکرد زیاد یا نوسان برق آسیب‌هایی ببیند که به راحتی قابل حل باشد اما مهمترین نکته، پیدا کردن یک مرکز معتبر مانند فراتیک است که هم نمایندگی بوتان را دارد و هم ضمانت گارانتی 6 ماهه برای خدمات خود ارائه می‌کند.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل به دلایل اصلی + راهکار خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه پرداختیم؛ امیدواریم که مشکل شما تا به اینجای کار برطرف شده باشد اما اگر پکیج بوتان‌تان نیاز به هرگونه سرویس یا تعمیری داشت، پیشنهاد ما مجموعه فراتیک که یکی از برترین نمایندگی‌های بوتان در تهران و البرز است مراجعه کنید.

این مرکز با داشتن تکنسین متخصص و کارشناسان با‌تجربه، آماده به خدمت رسانی در هر ساعت از شبانه روز است؛ قابل ذکر است که بگوییم تمامی خدمات این مجموعه دارای ضمانت گارانتی 6 ماهه و تعمیر در محل است.

روزانه ممکن است مشکلات زیادی پکیج ما پیش بی‌آید که با خواندن مطالب فراتیک میتوانید از آن جلوگیری کنید، برای مثال علت سرد گرم شدن پکیج بوتان و یا علت صدای زیاد پکیج بوتان از مشکلات رایجی است که ممکن است برای ما پیش بی‌آید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

2 پاسخ

  1. من از یک دستگاه پکیج بوتان استفاده میکنم متأسفانه هرتعمیرکاری میارم قطعه ای عوض میکنه دستگاه بعداز سه روز یابعضی وقت‌ها ۲۴ساعت ازکار میفته خودمم ماندم دیگه چکار کنم

    1. درود، آقای قادری عزیز شما میتونید از خدمات تعمیر پکیج بوتان مجموعه فراتیک با ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات استفاده کنید و از صحت عملکرد دستگاه مطمعن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک