۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت روشن نشدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا + راه حل

اگر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا شما هم هم‌اکنون دچار مشکل روشن نشدن شده است؛ پیشنهاد میکنم محتوای این پکیج را با دقت مطالعه کنید زیرا در این مقاله به بیش از 10 علت این مشکل + راه حل آن پرداختیم.
علت روشن نشدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

آنچه در این مقاله میخوانید

علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

شاید بد ترین مشکلی که ممکن است برای یک فرد که از پکیج استفاده میکند بی‌افتد؛ روشن نشدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا باشد، البته روشن نشدن پکیج در اکثر مدل‌های پکیج بوتان میتواند دلایل و علت‌های تقریبا یکسانی داشته باشد که در محتوای این مقاله قصد داریم به اکثر آنها بپردازیم و راه حل هر کدام از آنها را به شما توضیح بدهیم تا در صورت امکان، خود شما بتوانید در خانه یا محل کار آن را به سادگی برطرف کنید.

خاموش شدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا مشکل تقریبا جدی و مهمی در پکیج ما است که اگر به این مشکل بی توجه باشیم، به احتمال زیاد پکیج در آینده دچار آسیب‌های بیشتری خواهد شد که در نهایت منجر به شدید شدن خسارت مالی به دستگاه میشود.

اما شما به راحتی میتوانید از طریق انتخاب یک مرکز تعمیرات پکیج معتبر مانند مجموعه فراتیک که خدمات تعمیر پکیج بوتان در شهر‌های مختلف مانند تعمیر پکیج در پرند یا تعمیر پکیج در شهریار (غرب استان تهران) است استفاده کنید.

علت خاموش شدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

کمبود فشار آب در پکیج

یکی از دلایل اصلی و اساسی که میتوانیم اشاره ویژه‌ای به آن کنیم، کاهش و کمبود فشار آب در پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا است؛ هنگامی که آب در مدار پکیج با کاهش فشار روبرو شود پکیج مدام این مشکل را احساس میکند تا زمانی که پکیج همراه با یک خطا و ارسال آن به برد الکترونیکی خاموش شود.

برای مطمعن شدن از فشار آب مناسب در پکیج، ابتدا به نزدیک‌ترین شیر آب مراجعه کنید و با باز کردن آب سرد، از فشار مناسب و طبیعی آن مطمعن شوید؛ همچنین رسوب و جرم گرفتن پکیج هم میتواند از دلایل به وجود آمدن این مشکل در پکیج شما باشد.

قطع شدن جریان گاز یا برق در پکیج

گاز، برق و آب از اصلی ترین مواد سوختی و اولیه‌ای است که اگر در پکیج ما قطع شوند، ممکن است عملکرد پکیج به کلی مختل شود و دستگاه ما خاموش شود؛ در پکیج‌های کالدا ونزیا معمولا قطع شدن گاز با روشن شدن یک چراغ قرمز بر روی پنل جلویی آن نمایش داده خواهد شد.

قطعات بسیار زیادی دیگری مانند سنسور‌های تشخیص گرما و دما و یا برد الکترونیکی از برق و انرژی الکتریسیته استفاده میکنند که اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید، به احتمال 100% پکیج با مشکل علت روشن نشدن پکیج بوتان روبرو خواهد شد.

هوا مدار گرفتن پکیج

همچنین زمانی که پکیج ما به هر دلیل دچار هوا گرفتگی شود (همچنین هوایی که از طریق رادیاتور‌ها به پکیج ارسال میشود)؛ به احتمال زیادی پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا ما از کار می‌افتد و عملا دیگر هیچ کارکردی نخواهد داشت.

هوا گیری پکیج بوتان را میتوانید از طریق باز کردن شیر پر کن و یا جستجوی آن در اینترنت، به راحتی در خانه انجام دهید.

ایجاد رسوب در لوله‌ها و مبدل

از دلایل رایجی که باعث نشتی آب در پکیج بوتان و یا کمبود فشار آب در مدار دستگاه میشود، ایجاد رسوب در لوله‌ها و مبدل‌های پکیج است؛ در بالاتر توضیح دادیم که کمبود فشار آب باعث خاموش شدن پکیج و روشن نشدن آن میشود؛ پس هر چیزی که باعث کمبود فشار آب شود نیز از دلایل و علت‌های این مشکل است.

سرویس پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا تنها راه حل خلاص شدن از دست رسوب و جرم‌ها است.

خرابی شیر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

خرابی یون جرقه زن پکیج

یون جرقه زن در پکیج نقش همان جرقه در فندک را ایفا میکند یعنی هنگام که گاز از شیر گاز رها میشود و به سمت مشعل حرکت میکند، یون جرقه زن یک دستور از برد الکترونیکی برای جرقه زدن و روشن کردن آتش میگیرد.

هنگامی که یون جرقه زن با مشکلی مواجه شود و نتواند مشعل را روشن کند، گاز در محیط پکیج پخش خواهد شد تا وقتی که سنسور‌های پکیج این عمل را شناسایی کنند و پکیج را به صورت کلی خاموش کنند.

این قطعه یکی از حساس ترین قطعه‌های پکیج است که برای تعمیر یا تعویض نیاز به یک تعمیرکار متخصص و با تجربه دارد.

اختلال در عملکرد پمپ پکیج بوتان

پمپ پکیج هم وظیفه مکش و افزایش فشار آب در مدار پکیج و رادیاتور‌ها را دارد که اگر زمانی دچار خرابی یا مشکلی شود، فشار آب کاهش میاید تا اینکه پکیج با ایجاد یک ارور یا خطا خاموش شود.

پمپ پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا یکی از مهم قطعات این دستگاه است که اگر نیاز به تعمیر یا تعویض آن داشتید، باید با یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی یا نمایندگی بوتان در شهر خودتان مانند نمایندگی بوتان در شهریار یا نمایندگی بوتان در فردیس، تماس بگیرید.

داغ شدن بیش از حد پکیج بوتان

وقتی که پکیج بوتان ما در اثر عملکرد زیاد یا نادرست دچار افزایش دمای زیادی شود، سنسور‍‌های تشخیص دما این خبر را به برد الکترونیکی ارسال میکنند و به آن گزارش میدهند که پکیج باید سریعا خاموش شود.

داغ شدن بیش از حد محیط پکیج معمولا توسط سنسور NTC به برد الکترونیکی گزارش داده میشود، اما دلیل و علت اصلی این مشکل باید توسط یک تعمیرکار ماهر برسی شود.

خرابی سنسور NTC پکیج بوتان

سنسور NTC قطعه‌ای در پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا است که وظیفه آن برسی و تشخیص دما محیط پکیج است؛ هنگامی که این قطعه دچار اختلالی در عملکرد خود شده باشد ممکن است به اشتباه یک خطا را به دستگاه ارسال کند و پکیج را خاموش کند.

تعمیر یا تعویض سنسور NTC هم کار ساده‌ای نیست که خودتان دست به آچار شوید، پس پیشنهاد میکنم از خدمات مجموعه فراتیک تماس بگیرید.

مسدود شدن دودکش یا خرابی مشعل پکیج بوتان

در محتوای این مطلب اشاره بسیار کوچکی به سنسور‌های تشخیص گاز و پسماند گاز کردیم؛ در واقع وقتی که این گاز از طریق دودکش تخلیه نشود و در محیط پکیج باقی بماند، این سنسور‌ها یک دستور به برد الکترونیکی برای خاموش کردن کل پکیج ارسال میکنند.

همچنین خرابی مشعل و نشت گاز از آن میتواند از مواردی باشد که گاز به محیط پکیج نفوذ کند تا در نهایت این گاز توسط سنسور‌ها شناسایی شود.

سرد شدن رادیاتور‌ها به دلیل روشن نشدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

خرابی و یا سوختن برد الکترونیکی پکیج بوتان کالدا ونزیا

برد الکترونیکی تقریبا مهمترین و با ارزش‌ترین قطعه موجود در پکیج بوتان است که وظیفه آن مانند مغز در انسان است؛ یعنی تمامی دستورات و تصمیم‌هایی که در پکیج گرفته میشود، ابتدا در برد الکترونیکی پردازش و سپس به دیگر قطعات ارسال میشود.

پیشنهاد ما برای تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی پکیج کالدا ونزیا، استفاده از خدمات مجموعه فراتیک است؛ زیرا فراتیک با 10 سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات لوازم خانگی و اخذ نمایندگی بوتان در شهر‌های مختلف، تقریبا بهترین گزینه ممکن برای انجام خدمات تعمیر پکیج در محل است.

آنچه با هم آموختیم

در این مطلب تقریبا به اکثر دلایل روشن نشدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا پرداختیم تا در صورت امکان خودتان بتوانید آن را برطرف کنید، امیداوریم که تا به اینجای مطلب مشکل شما برطرف شده باشد، اما اگر هنوز هم موفق به رفع این مشکل نشدید، تنها پیشنهاد ما استفاده از خدمات مجموعه فراتیک همراه با ضمانت گارانتی 6 ماهه است.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه تجربه درخشان است که با ارائه خدمات با کیفیت + ضمانت گارانتی 6 ماهه، توانسته رضایت اکثر مشتریان خود را جلب کند و با پیشتیبانی 24 ساعته، همواره تلاش در دریافت رضایتمندی مشتریان خود کند.

اما اگر از پکیج‌های ایران رادیاتور استفاده میکنید، پیشنهاد میکنم از مقاله‌های علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور مدل m24ff استفاده کنید.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک