۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت روشن نشدن مشعل پکیج بوتان + راه حل فوری

بی‌توجهی به مشکلی مانند روشن نشدن مشعل پکیج بوتان میتواند در آینده خسارت‌های جانی و مالی زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد، پس همراه ما باشید تا دلایل و علت‌های آن را با همدیگر یاد بگیریم.
علت روشن نشدن مشعل پکیج بوتان

آنچه در این مقاله میخوانید

علت خاموش شدن مشعل پکیج بوتان

یکی از خطرناک‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کسانی که از پکیج بوتان استفاده میکنند، بی‌افتد؛ روشن نشدن مشعل پکیج بوتان است، شاید هم اکنون که این مطلب را میخوانید با این مشکل مواجه شدید یا در گذشته یک خاطر از این مشکل را به یاد دارید. اما خرابی این قطعه گاهی اوقات میتواند مشکلات بسیار خطرناکی مانند گاز گرفتگی، انفجار و یا آتش سوزی را به بار بیاورد که هم میتواند خسارت‌های جانی و هم خسارت‌های مالی را به همراه داشته باشد؛ بنابر این جدی نگرفتن این مشکل یا بی اهمیتی به روشن نشدن مشعل پکیج بوتان، میتواند بسیار خطرناک و آسیب پذیر باشد.

برای مثال چند وقت پیش یک حادثه گاز گرفتگی برای خانواده یکی از هموطنان مان پیش آمده بود که موجب از دست رفتن چند عضو از خانواده‌شان شده بود؛ اما علت اصلی این مشکل روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور و پخش شدن گاز در محیط پکیج بود که متاسفانه سنسور‌های تشخیص گاز به درستی عمل نکرده بود و جریان گاز در پکیج متوقف نشده بود که در نهایت منجر به ایجاد این مشکل خانه مان سوز برای یکی از عزیزان‌مان شده بود.

دلایل خاموش شدن مشعل پکیج بوتان

اما در این مطلب قصد داریم تا به دلایل و علت‌های این مشکل همراه با راه حل‌شان بپردازیم تا در صورت امکان خودتان بتوانید آن را برسی و رفع کنید اما چنانچه موفق به برطرف کردن این مشکل نشدید، کافیست با مجموعه فراتیک برای تعمیر پکیج در کرج یا تهران تماس بگیرید تا مشکلتان به همراه ضمانت گارانتی 6 ماهه + کمترین هزینه ممکن برسی و رفع گردد.

خرابی یون جرقه زن پکیج

اگر کمی با ساختار آبگرمکن‌های قدیمی آشنا باشید، حتما میدانید که مشعل برای روشن شدن نیاز به یک شمعک کوچک دارد که وظیفه آن روشن کردن آتش در هنگام پخش گاز از مشعل است؛ اما در پکیج‌های دیواری نسل جدید، یون جرقه زن به جای مشعل آمده که دیگر نیاز به روشن بودن داعم شمعک نیست زیرا یون جرقه زن در هنگام باز شدن شیر کنترل گاز، یک دستور از برد برای جرقه زدن و روشن کردن مشعل دریافت میکند.

در واقع تصمیم گیری زمان جرقه زدن یون‌ها بر عهده برد الکترونیکی است حتی گاهی اوقات ممکن است این مشکل از سوی برد الکترونیکی برای پکیج ما پیش بیاید و یون‌های جرقه زن هیچ نقشی در این مشکل نداشته باشند؛ بنابر این برسی و عیب یابی روشن نشدن مشعل پکیج ایران رادیاتور میتواند دلایل مختلفی از جلمه علت روشن خاموش پکیج بوتان در حالت زمستانه و یا خرابی دیگر قطعات داشته باشد.

عدم اتصال برق یا گاز به پکیج

یکی دیگر از دلایلی که میتواند باعث خاموش شدن مشعل و یا حتی خاموش شدن کل پکیج شود، عدم اتصال برق یا گاز به دستگاه است زیرا 3 مواد اولیه سوختی برای عملکرد صحیح پکیج آب، برق و گاز است که اگر هر یک از این 3 مورد در دستگاه وجود نداشته باشند، به احتمال زیادی پکیج با مشکلات زیادی در مدار خود مواجه میشوند.

اکثر ما میدانیم که مشعل با استفاده از گاز آب مصرفی مورد نیاز ما را در پکیج گرم می‌کند و برد الکترونیکی، سنسور‌ها و … با استفاده از انرژی الکتریسیته (برق)، شروع به کار میکنند؛ به همین خاطر ابتدا مطمعن شوید که جریان برق و گاز در پکیج جریان دارد، همچنین توجه قابلی به محافظ برق پکیج کنید زیرا در بسیاری از مواقع این مشکل میتواند به علت خرابی محافظ برق باشد.

پیش‌تر در مقاله علت روشن نشدن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا، بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در حین خاموش شدن دستگاه برایمان پیش بیاید را توضیح دادیم.

یون جرقه زن در پکیج بوتان

اختلال در عملکرد میله یون

میله یون در واقع یک حسگر در پکیج است که وظیفه آن خبر دادن وضعیت شعله یا مشعل به برد الکترونیکی است، یعنی زمانی که یون جرقه زن از پکیج دستور روشن کردن مشعل را میگیرید، میله یون وضعیت روشن شدن آتش یا نشدن آن را به برد الکترونیکی خبر میدهد تا اگر گاز هدر میرفت، برد سریعا آن را قطع کند. همچنین این قطعه در صورتی که خرابی باعث ناپایدار شدن مشعل و شعله گاز میشود.

اما متاسفانه تعمیر یا تعویض میله یون کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه کافی در حوزه تعمیرات پکیج را دارد، بنابر این میتوانید از خدمات تعمیر پکیج بوتان در کل استان تهران و البرز استفاده کنید.

خرابی برد الکترونیکی برد الکترونیکی پکیج

برد الکترونیکی یکی از مهمترین قطعات موجود در ساختار و مدار پکیج است که شاید ارزشمند ترین و گران ترین قطعه در این دستگاه باشد، برد الکترونیکی مانند مغز انسان در این دستگاه عمل میکند یعنی تمامی تصمیمات و دستورات ابتدا در برد الکترونیکی برسی و پردازش میشود، سپس به دیگر قطعات پکیج ارسال میشود.

خاموش شدن پکیج بوتان، علت روشن نشدن مشعل

تعویض یا تعمیر برد پکیج بوتان یکی از مهمترین تصمیماتی است که شما میتوانید برای سلامت و افزایش طول عمر پکیج خود بگیرید، در اینطور مواقع پیشنهاد ما استفاده از خدمات تخصصی مجموعه فراتیک با ضمانت گارانتی 6 ماهه + تامین قطعات اصیل و اورجینال است. همچنین میتوانید از خدمات نمایندگی بوتان در شهریار یا نمایندگی بوتان در کرج استفاده کنید.

سخن پایانی

سعی و تلاش ما در محتوای این مقاله این بود که شما بتوانید دلایل و علت‌های روشن نشدن مشعل پکیج بوتان خود را بفهمید و سپس با توجه به راه حل‌های موجود، اندیشه‌ای برای برطرف کردن آن کنید؛ اما پیشنهاد میکنم اگر موفق به تعمیر پکیج خود نشدید، با فراتیک تماس بگیرید تا مشکلتان در اسرع وقت برطرف گردد.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست



۱۰+
سال‌سابقه



۱۸۰
روز گارانتی

فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه سابقه و تجربه درخشان است که تا به امروز موفق شده رضایت بسیاری از مشتریان خود را با خدمات با کیفیت + ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات و جذب تکنسین متخصص، جلب کند.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک