۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه

قطعا همه ما مشکل روشن نشدن پکیج در هر حالتی را حداقل یکبار در زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم؛ برای مثال شاید در حال حمام کردن بودیم و یا در حال شستن لباس‌ها، ظروف که ناگهان پکیج بوتان ما خاموش شده، با خواندن این مطلب برای همیشه این مشکل‌تان را برطرف کنید.
علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه

آنچه در این مقاله میخوانید

علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت تابستانه چیست؟

یکی از مشکلات رایجی که امروزه گریبان گیر اکثر افراد مصرف کننده از پکیج بوتان میشود، روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه است؛ این مشکل تقریبا اصلی ترین معضل استفاده از پکیج است زیرا وظیفه اصلی پکیج گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز یک خانواده است ولی اگر مشکل دیگری مانند صدای تق تق پکیج بوتان بود، اهمیت چندانی نداشت.

برای مثال فرض کنید که صبح زود به حمام رفته‌اید تا برای ورود به یک روز جدید، دوش بگیرید. اما ناگهان پکیج بوتان‌تان خاموش میشود و مجبور میشوید با آب سرد دوش بگیرید، ممکن است سرما بخورید یا تمامی روز دچار یک سر درد وخیم شوید.

اما در این مطلب مانند مطلب علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه، به تمامی دلایل و راه حل‌های اصلی این مشکل به صورت کامل پرداختیه‌ایم.

علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت تابستانه

عدم اتصال برق و یا فشار نامناسب گاز

اولین کاری که برای رفع این مشکل میتوانید انجام بدهید، برسی کردن فشار آب و گاز است؛ برای اینکار کافیست به نزدیک‌ترین شیر آب به پکیج خود مراجعه کنید و با باز کردن شیر، از فشار کافی و مناسب آب مطمعن شوید.

گاز شاید اصلی‌ترین دلیل کارکرد و گرم کردن آب توسط یک پکیج باشد، اگر گاز به اندازه کافی در لوله وجود نداشته باشد و یا یکی از قطعات حریق پکیج بوتان دچار مشکلی در عملکرد خود شود، پکیج روشن نمیشود یا اصلا آب مصرفی مورد نیاز ما را گرم نمیکند. شایان ذکر است که بگوییم تمامی قطعات برقی مانند برد، ترموستات و … بدون برق عملا هیچ نقش در پکیج ما ندارند.

داغ شدن بیش از حد پکیج

هنگامی که پکیج مدام در حال کار است، دستگاه با افزایش دمای بسیار زیادی روبرو میشود که اگر توسط قطعاتی مانند فن‌ها خنک نشود، پکیج خود به خود و با دستور خود دستگاه خاموش میشود و از کار می‌افتد.

این امر در نگاه تعمیرکار‌ها بسیار کار خوبی است زیرا اگر پکیج ما از نسل جدید پکیج‌ها نباشد، ممکن است در اثر گرمای زیاد و بیش از حد خراب شود و یا قطعات مهمی مانند سنسور‌ها یا برد آتش بگیرند و به کلی نابود شوند.

خرابی قطعات حریق (گاز)

همانطور که میدانید قطعات زیادی در پکیج بوتان وجود دارد که وظیفه اصلی آنها گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز ما است اما قطعاتی هستند که واقعا گاز در آنها وجود دارد و در هر لحظه باعث سوختن آتش و گاز و در نهایت گرم کردن آب میشود.

برای مثال مشعل یا الکترود‌ها در پکیج از مهمترین قطعات حریق و انجام مراحل سوختن آتش در دستگاه است؛ اگر این قطعات با مشکل کوچکی روبرو شوند مطمعنا در روشن نشدن پکیج نقش بسیار مهمی دارند.

مشکل در عملکرد ترموستات دما

برخی از پکیج‌های پیشرفته امروزه دارای ترموستات‌های تشخیص دمای آب و محیط هستند که وظیفه اصلی آنها شناخت مواقع مهم وضروری برای گرم کردن آب در پکیج است.

ممکن است در مواقعی این قطعه با مشکلی روبرو شود که همواره دستور گرم کردن آب به پکیج بدهد تا زمانی که پکیج به علت افزایش دمای بیش از حد از کار بی‌افتد.

برای تعمیر یا تعویض این قطعه ابتدا باید با یک نمایندگی بوتان در شهرتان مانند نمایندگی بوتان در اندیشه تماس بگیرید تا کارشناسان آنها ابتدا پکیج شما را برسی و عیب یابی کنند.

جرم گرفتن لوله‌های پکیج بوتان

انسداد مسیر تخلیه دود از پکیج

همانطور که میدانید پکیج در هنگام سوختن گاز و گرم کردن آب مصرفی، پسماند‌های گازی و سمی دارد که باید از طریق مسیر دودکش به بیرون راه پیدا کنند و در نهایت تخلیه شوند.

اگر گاز‌های سمی حاصل از فرآیند سوختن گاز در پکیج باقی بماند، خطر‌ها و آسیب‌های جانی بسیار شدیدی ممکن است خانواده ما را تهدید کند؛ ولی قابل ذکر است که پکیج‌های بوتان دارای سنور‌های پیشرفته‌ای هستند که در هنگام نشت گاز یا تخلیه نشدن آن، این سنسور‌ها سریعا پکیج را خاموش میکنند.

خرابی پمپ پکیج؛ دلیل خاموش شدن پکیج

در تمامی پکیج‌های بوتان یک پمپ مکش آب وجود دارد که وظیفه اصلی آن افزایش فشار آب برای بهبود فرایند سوختن و گرم کردن پکیج است.

در بالاتر با همدیگر در مورد فشار مناسب و کافی آب در پکیج گفتگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر فشار آب در پکیج بوتان کافی نباشد، ممکن است پکیج به صورت مداوم روشن و خاموش شود.

مشکل و خرابی تمام قطعات یک پکیج باید توسط یک تعمیرکار معتبر برسی و عیب یابی شود؛ از این سو فراتیک یک مجموعه تخصصی تعمیرات لوازم خانگی است که در تمامی شهر‌های استان تهران و کرج فعالیت می‌کند که میتوانید با خیال راحت تعمیرات پکیج در فردیس یا تعمیر پکیج در اندیشه را به آنها بسپارید و یا از این مقالات برای بهبود عملکرد پکیج بوتان خود استفاده کنید.

خرابی فن پکیج؛ علت داغ شدن پکیج

اکثر ما وظیفه و عملکرد فن‌ها در دستگاه‌های مختلف آشنا هستیم، اعضای تشکیل دهنده فن‌ها معمولا یک آرمیچر قوی با یک پروانه است که به حرکت در می‌آیند تا یک قطعه را سرد و خنک کنند.

در پکیج هم وظیفه فن‌ها خنک کردن تمامی اجزای تشکیل دهنده دستگاه است ولی یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف آن تخلیه گاز‌های پسماند حاصل از فرایند سوختن پکیج بوتان است.

همانطور که گفتیم برسی و عیب یابی این قطعه نیز باید توسط یک مرکز تعمیرات تخصصی پکیج در محل برسی شود.

جرم گرفتن = مسدود شدن مسیر آب

وظیفه پکیج گرم کردن آب مصرفی مورد نیاز ما است که باعث به گردش در آمدن مداوم آب در دستگاه میشود، این آب ورودی به پکیج حامل املاح بسیار زیادی است که به مرور زمان باعث رسوب و جرم گرفتگی در مسیر‌های آب پکیج میشود.

اگر پکیج سالانه سرویس نشود ممکن است درصد بسیار زیادی از رسوب و جرم مبدل‌ها و لوله‌های پکیج ما را درگیر و مسدود کند که در نهایت منجر به نرسیدن آب به پکیج و خرابی دیگر قطعات دستگاه ما میشود.

هوا گرفتن پکیج؛ مشکل جدی ولی بسیار ساده

در بسیاری از مواقع دیده شده که پکیج به کلی خاموش شده و دیگر هیچ کاری انجام نمیدهد، در پکیج‌های دارای صفحه نمایش این مشکل به راحتی قابل حل است ولی در پکیج‌های تایمر دار معمولا چراغ وضعیت پکیج به رنگ قرمز در می‌آید.

هواگیری پکیج بوتان کار ساده‌ای است که با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید خودتان آن را در خانه انجام بدهید.

برد الکترونیکی پکیج بوتان

خرابی برد الکترونیکی؛ مغز پکیج

برد‌های الکترونیکی نه تنها در پکیج بلکه در تمامی لوازم برقی مانند مغز انسان عمل میکند زیرا تمامی دستورات و تصمیمات گرفته شده در پکیج ابتدا در برد پردازش و برسی میشود و سپس در مرحله انجام قرار میگیرد.

اگر برد الکترونیکی دستگاه ما با مشکلی روبرو شده باشد ممکن است هر خطا و مشکلی در پکیج ایجاد شود اما سپردن تعمیرات برد پکیج به یک مجموعه معتبر و یا نمایندگی بوتان در کرج یا تهران اصلی‌ترین مشکل هر مصرف کننده‌ای است.

در اینطور مواقع برای اطمینان از تضمین کیفیت در انجام خدمات تعمیر پکیج توسط فراتیک، ما ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات را برای شما ارائه میکنیم.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

نتیجه مطلب

در محتوای این مطلب به تمامی دلایل اصلی و راه حل‌های روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه پرداختیم تا توانسته باشیم کمکی در صحت عملکرد پکیج به شما کرده باشیم. امیدوارم که تا به اینجای مطلب مشکل پکیج شما برطرف شده باشد اما اگر نیاز به خدمات تعمیر پکیج داشتید میتوانید با فراتیک تماس بگیرید.

فراتیک یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی با بیش از یک دهه سابقه درخشان است که با جذب تکنسین و تعمیرکار متخصص در اکثر شهر‌ها، خدمات با کیفیت همراه با ضمانت گارانتی 6 ماهه خدمات ارائه کند.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک