۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت نشتی آب از پکیج بوتان + راه حل

اگر پکیج بوتان شما نیز دچار ریزش آب یا نشتی آب شده است، حتما این مطلب را مطالعه کنید زیرا بی توجهی به این مشکل باعث آسیب رسیدن به کابینت و دیگر قسمت‌های آشپزخانه شما میشود، با ما همراه باشید.
علت نشتی آب از پکیج بوتان

آنچه در این مقاله میخوانید

علت آبریزی پکیج بوتان

از مشکلاتی که معمولا در پکیج‌ها رایج است ولی کمتر با آن روبرو میشویم، نشتی آب یا آبریزی از پکیج بوتان ما است؛ در مرحله اول شما باید شیلنگ‌های متصل به پکیج یا لوله‌کشی را برسی و چک کنید تا مشکلی برای آنها ایجاد نشده باشد ولی گاهی اوقات ممکن است این مشکل به دلایل فنی دیگری ایجاد شده باشد.

البته به مرور زمان ممکن است برخی از قطعات پکیج دچار پوسیدگی و زنگ زدگی شوند؛ سرویس سالانه پکیج بوتان از واجبات نگه‌داری دستگاه‌مان است زیرا در سرویس سالانه بسیاری از مشکلات در مرحله برسی و رفع قرار میگیرد، این کار نه تنها باعث تضمین صحت پکیج میشود، بلکه میتواند از بروز مشکلات و آسیب‌های مالی به ما و دستگاه جلوگیری کند.

برای سرویس سالانه پیشنهاد میکنم از یک نمایندگی بوتان در کرج یا نمایندگی بوتان در شهر خودتان کمک بگیرید.

خراب شدن اتصالات پکیج بوتان

عدم آب بندی پکیج هنگام نصب

اگر به تازگی یک پکیج بوتان تهیه کردید و این مشکل برایتان ایجاد شده، به احتمال زیاد در هنگام نصب به بسیاری از موارد آب بندی توجه نشده و در آخر منجر به آبریزی و نشت آب از دستگاه ما شده است.

همانطور که گفتیم اگر پکیج شما نو و جدید است، ابتدا اتصالات آن را برسی کنید اگر میتوانستید آن ها را باز کنید و با یک نوار تفلن، مجدد پکیج را آب بندی کنید؛ اما اگر تجربه این کار را ندارید با نصاب پکیج تماس بگیرید و این مشکل را با آنها در میان بگذارید.

سوراخ شدن مبدل اصلی یا ثانویه پکیج

ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد هر یک از مبدل‌های پکیج، مبدل اصلی یا مبدل ثانویه سوراخ شده باشد و نشت و آبریزی آب از آن قسمت شروع شده باشد؛ این مبدل‌ها معمولا به مرور زمان یا بر اثر گرمای بیش از حد، پوسیده میشوند و از یک قسمت شروع به نشت می‌کنند.

برسی مشکل و عیب یابی این قسمت از پکیج تنها کار یک تعمیرکار متخصص است، در اینطور مواقع بهتر است تا از یک نمایندگی در شهر خودتان مانند نمایندگی بوتان در شهریار یا نمایندگی بوتان در اندیشه کمک بگیرید.

لوله کشی نامناسب؛ علت نشتی پکیج

در بسیاری از مواقع لوله کشی نامناسب هم باعث ایجاد این مشکل در پکیج میشود، اندازه بسیار یا کوچک لوله، ارتفاع بیش از پکیج از زمین و … از مشکلاتی است که اگر لوله کش در هنگام لوله کشی به آن توجه نکند، میتواند مشکلات جدی در پکیج بوتان ما ایجاد کند.

حداقل فاصله پکیج از کف باید بین 120cm تا 125cm (سانتی متر) باشد، سایز نرمال و عادی لوله آب برای پکیج نیز باید بین 20 تا 25 باشد. اگر فکر میکنید مشکل از لوله کشی است باید با یک لوله کش تماس بگیرید نه تعمیرکار.

پوسیدگی قطعات و اتصالات پکیج

در تمامی دستگاه‌های برقی، قطعاتی وجود دارد که به مرور زمان به مشکل خواهند خورد و یا از بین خواهند رفت؛ در پکیج نیز به دلیل دما و عملکرد زیاد، ممکن است بعضی از قطعات با مشکلاتی روبرو شوند که نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند برای مثال اتصالات پکیج از تمامی قطعات دیگر بیشتر در مرض پوسیدگی هستند.

قطعاتی مانند مبدل‌ها یا اتصالات و واشر‌ها اگر پوسیده و خراب شوند احتمال نشت آب از آنها به بالاترین مقدار خود خواهد رسید.

داغ شدن بیش از حد پکیج بوتان

اختلال در دیافراگم کنترل آب

قطعه‌ای به نام پرده دیافراگم در پکیج وجود دارد که وظیفه آن کنترل فشار مقدار آب مصرفی پکیج است، اگر این قطعه با مشکلی روبرو شود، ممکن است فشار زیادی به اتصالات و یا مبدل‌های پکیج وارد شود که در نهایت باعث آسیب رسیدن به آنها و نشت آب میشود.

این قطعه به شدت حساس و پیجیده است پس اگر نیاز به تعمیر یا سرویس آن داشتید با یک مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی مانند فراتیک تماس بگیرید.

خراب شدن شیر اطمینان

شیر اطمینان پکیج تنها وظیفه کنترل فشار سیال پکیج را دارد تا از آسیب رسیدن به قطعات دیگر جلوگیری شود؛ اگر شیر اطمینان پکیج بوتان ما با مشکلی روبرو شود ممکن است این فشار توسط این قطعه از پکیج دفع نشود و در آخر باعث سوراخ شدن مخزن‌های آب دستگاه ما شود.

پیشنهاد میکننم تعویض و برسی قطعات فنی پکیج را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید زیرا به جز شیر اطمینان باید قطعات دیگری را مورد برسی قرار دهید.

خرابی پمپ پکیج؛ علت آبریزی پکیج

همانطور که میدانید پمپ پکیج وظیفه افزایش فشار آب در مدار را دارد که اگر مشکلی برای آن پیش بی‌آید یا آب اصلا فشاری ندارد و یا اینکه اتومات آن خراب شده و مدام آب را مکش و پمپاژ میکند، برای همین اگر جلو پمپاژ بیش از حد گرفته نشود، فشار آب ممکن است قطعه‌های مختلفی را از بین ببرد.

شما خودتان در خانه هم میتوانید متوجه اتومات کردن پمپ یا قطع و وصل شدن آن شوید، ولی ابتدا مطمعن شوید که این مشکل از پمپ پکیج‌تان است؛ اگر نشتی آب تنها در هنگام کار کردن پکیج اتفاق می‌افتد این مورد را حتما برسی کنید.

جرم، رسوب و زنگ زدگی قطعاتی مانند مبدل

در بالاتر در مورد حساسیت مبدل اصلی و ثانویه پکیج با یکدیگر گفتگو کردیم، اینجور قطعات به دلیل دریافت فشار زیادی از آب و گرما ممکن است در طولانی مدت دچار پوسیدگی یا سوراخ شوند.

رسوب و جرم از معضلاتی است که گریبان گیر هر فردی با هر برند از پکیجی خواهد شد، زیرا آب مصرفی ما در لوله‌ها با مقدار زیادی از املاح همراه است.

داغ شدن بیش از حد پکیج

همانطور که میدانید هر وسیله تحملی برای دریافت فشار و گرما دارد که اگر از این مقدار بیشتر شود، ممکن است مخزن یا اتصالات پکیج ما سوراخ شود تا اینکه در نهایت منجر به نشت آب از پکیج ما شود.

سنسور‌هایی در پکیج‌ها وجود دارد که اگر گرما به بیش از اندازه معمول خود برسد، سنسور‌ها یک درخواست برای خاموش کردن پکیج به برد ارسال می‌کنند. قطعات دیگری مانند فن‌ها به پکیج برای خنک شدن و کاهش دما کمک می‌کنند.

افزایش بیش از حد دما باعث مشکلات دیگری مانند سرد و گرم شدن پکیج بوتان را، نیز به وجود خواهد آورد.

شیر پرکن پکیج بوتان

چکیدن آب از شیر پر‌کن

شیر پر‌کن هم مانند دیگر قطعات به علت اینکه فشار زیادی از آب را تحمل می‌کند، ممکن است فشار آب در گذر زمان باعث زنگ زدن یا پوسیدگی آن شود.

شیر پر‌کن را میتوانید از زیر دستگاه مشاهده کنید ولی اگر این قطعه با مشکل زیادی روبرو شده باشد ممکن است یکی از علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت تابستانه باشد.

آنچه با همدیگر یاد گرفتیم

مشکلاتی مانند نشتی آب از پکیج از مشکلاتی است که اگر موفق به رفع آن نشدید، باید حتما با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی مانند فراتیک که تمامی خدماتشان دارای ضمانت گارانتی است، تماس بگیرید.

زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

خدمات تخصصی و در محل فراتیک

تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

۱۰+ سال‌سابقه
۱۸۰ روز گارانتی

فراتیک یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه و تجربه درخشان است که توانسته مشتریان خود را با ارائه خدمات تضمین شده + ضمانت گارانتی 6 ماهه، راضی نگه دارد؛ شما میتوانید در مواقعی که نیاز به تعمیر پکیج در اندیشه و تعمیر پکیج در شهریار داشتید، با ما تماس بگیرید و از کیفیت تعمیر آن مطمعن باشید. قابل ذکر است که فراتیک هم اکنون در تمامی شهر‌های تهران و البرز خدمات تعمیرات لوازم خانگی ارائه می‌کند.

فراتیک در قسمت مقالات خود مدام در حالت تولید محتوایی است که به مردم ایران زمین کمک مثبت کند برای مثال علت روشن نشدن پکیج بوتان در حالت زمستانه از سری مقالات مفید مجله آموزشی ما است.

4.5/5
مقالات مرتبط
نظر شما درباره این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر فراتیک