۰۹۱۹-۰۳۳۵۹۲۶

علت خاموش شدن پکیج بوتان + راه حل آسان

خاموش شدن پکیج بوتان شاید مهمترین مشکلی باشد که ممکن است برای پکیج یک نفر پیش بیاید؛ خاموش شدن پکیج دقیقا مثل یک ماشین لباسشویی است که لباس‌ها را نمیشوید یا یخچالی که هیچ غذایی را سرد نمیکند. با ما همراه باشید تا تمامی دلایل + راه حل این موضوع را با یکدیگر بفهمیم.
علت خاموش شدن پکیج بوتان

آنچه در این مقاله میخوانید

علت روشن نشدن پکیج بوتان

خاموش شدن پکیج بوتان از مشکلاتی است که اگر برای فردی پیش بیاید باعث کلافگی شخص میشود، تصور کنید در حال حمام هستید که ناگهان آب سرد میشود و یا در یک روز سرد زمستانی ناگهان پکیج از کار می‌افتد؛ حالا شما هستید و کلی آب سرد.

علت اصلی روشن نشدن یا خاموش شدن پکیج بوتان نرسیده مواد اولیه آن یعنی آب و گاز است؛ برای همین ابتدا مطمعن شوید که فشار گاز مناسب است و یک شیر نزدیک به پکیج پیدا کنید و آن را باز کنید، اگر آب فشار مناسبی داشت پس باید سراغ گزینه‌های بعدی بروید. در ادامه ما علت اصلی خاموش شدن پکیج بوتان را برایتان گفته‌ایم ولی اگر نیاز هر گونه سرویس یا تعمیری داشتید از مقاله‌های نمایندگی بوتان در کرج یا نمایندگی بوتان در فردیس استفاده کنید و یا با شماره 09190335926 تماس بگیرید.

      • 1.کاهش فشار آب پکیج بوتان

      • 2.عدم اتصال برق در پکیج

      • 3.نامناسب بودن فشار گاز

      • 4.وجود هوا در لوله‌های پکیج بوتان

      • 5.وجود رسوب در لوله و مبدل

      • 6.خرابی پمپ پکیج

      • 7.گرم شدن بیش از حد پکیج

      • 8.خرابی الکترود (فندک) مشعل

      • 9.خرابی برد الکترونیکی

      • 10.خرابی شمعک

      • 11.خرابی سنسور NTC

      • 12.انسداد دودکش پکیج

      • 13.خرابی مشعل پکیج

      • 14.نشتی شیر احتراق

    این 14 دلیل اصلی برای روشن نشدن پکیج بوتان بود که طبق تجربه‌های مکرر سرویس و تعمیر در مجموعه تخصصی فراتیک بدست آورده‌ایم. در ادامه نیز هر کدام از این 14 دلیل را با توضیحات بیشتری برای شما شرح میدهیم تا به صورت اساسی مشکل پکیج خود را دریابید.

    سفارش تعمیر خود را در کمتر از 60 ثانیه ثبت کنید

    اگر دستگاه شما به هر دلیل دچار مشکل شده و عملکرد آن دچار اختلال شده است میتوانید از طریق فرم درخواست تعمیر ، درخواست خود را ثبت کنید یا تلفنی با ما تماس بگیرید

    سفارش خود را در کمتر از 60 ثانیه ثبت کنید

    برای تعمیر فوری و در محل دستگاه‌تان از طریق فرم درخواست تعمیر یا تماس تلفنی با ما اقدام کنید

    چرا پکیج بوتان روشن نمیشود؟

    14 دلیلی که در بالا برایتان ذکر کردیم در این بخش به صورت گسترده تری برای شما شرح خواهیم داد.

    کاهش فشار آب پکیج بوتان

    همه ما میدانیم که کار اصلی پکیج گرم کردن آب است؛ با توجه به این موضوع یعنی وجود آب اصلی ترین علتی است که پکیج بوتان ما کار میکند و عملکردی دلخواه ما را انجام میدهد، در اولین قدم مطمعن شوید که فشار آب در شیر آب‌های نزدیک به پکیج مناسب است.

    فشار آب مناسب در پکیج بوتان

    عدم اتصال برق در پکیج بوتان

    پکیج هنگامی که درخواستی برای آب گرم به آن ارسال نشود خاموش میشود و کاری انجام نمیدهد و سپس با درخواست مجدد از سوی رادیاتور یا کاربر شروع به کار میکند؛ وقتی مشعل‌ها نیاز به روشن شدن پیدا میکنند باید یک جرقه آن را روشن کند که مثال دقیق تری از آن عملکرد یک فندک است که همه ما در زندگی تجربه کردیم، اگر برق در پکیج وجود نداشته باشد برد و الکترود در پکیج هم کار نخواهد کرد.

    نامناسب بودن فشار گاز پکیج بوتان

    در بالاتر گفتیم که آب و گاز اصلی ترین منشاء یک پکیج هستند، اگر گاز در پکیج کم و زیاد شود پکیج احساس میکند که گاز کافی در آن وجود ندارد و سریعا مشعل را خاموش میکند.

    وجود هوا در لوله‌های پکیج بوتان

    وقتی به جای آب در لوله‌های پکیج هوا وجود داشته باشد، باعث میشود که پکیج به صورت مداوم خاموش و روشن شود و یا اصلا روشن نشود؛ معمولا هر سال پکیج از طریق رادیاتور‌ها هوا میگیرید و با سرویس سالانه پکیج باید هوا گیری شوند که در بابت هواگیری پکیج بوتان در مقاله نمایندگی بوتان در شهریار توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

    رادیاتور بوتان

    وجود رسوب در لوله و مبدل پکیج بوتان

    به طور معمول پکیج باید هر 1 سال تا 6 ماه که بسته به مقدار مصرف آن است سرویس شود، اگر این سرویس و جرم گیری صورت نگیرید پکیج دچار رسوب گیری و رسوب زدگی میشود که در انتها موجب پوسیدگی و سوراخ شدن پکیج هم میشود و اصلی ترین دلیل برای خاموش شدن پکیج و کاهش فشار آب است.

    خرابی پمپ پکیج بوتان

    همانطور که میدانید پمپ آب در هر دستگاه وظیفه افزایش فشار آب را دارد، وقتی که پمپ دستگاه دچار اختلال و خرابی شود پس با توجه به توضیحاتی که در مورد کاهش فشار آب به شما گفتیم، خاموش شدن پکیج بوتان یک امر عادی است.

    پمپ پکیج بوتان

    گرم شدن بیش از حد پکیج بوتان

    اکثر دستگاه‌های برقی هوشمند برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به قطعات در هنگام داغ شدن، یک سیستمی طراحی کرده‌اند که دستگاه را به صورت خودکار خاموش میکند؛ در پکیج‌ها هم برای جلوگیری از پوسیدگی و سوارخ شدن بعضی از قطعات دستگاه به دلیل داغی خاموش میشود که این دلیل هم برای خودش علت‌هایی دارد.

    خرابی الکترود پکیج بوتان

    الکترود‌ها همان فندک‌ها در پکیج هستند که نقش جرقه زدن در هنگام عبور گاز از مشعل را دارند، اگر فاصله الکترود از پکیج بسیار زیاد باشد ممکن است روشن شدن پکیج بوتان به درستی اتفاق نیفتد و با یک صدای مهیب همراه باشد که در علت صدای پکیج بوتان توضیحات بیشتری داده‌ایم.

    خرابی برد الکترونیکی پکیج بوتان

    همانطور که میدانید برد در پکیج مانند مغز انسان است که تمامی دستورات و تصمیم گیری‌ها از طریق آن به اجزای پکیج ارسال میشود، یعنی وقتی برد دچار اختلال و خرابی شود دیگر هیچ دستوری به الکترود‌ها یا مشعل‌ها برای پخش گاز ارسال نمیشود.

    برد پکیج بوتان

    خرابی مشعل و شیر احتراق

    شیر احتراق در پکیج وظیفه کاهش، افزایش و متعادل سازی گاز در پکیج را دارد که اگر شیر احتراق دچار اختلالی در عملکرد مانند شل شدن داشته باشد، گاز زیادی در محیط پخش میشود و پکیج به صورت خودکار قطع شده و ارور که متخص پکیج است (ارور هر پکیج متفاوت است) را نمایش میدهد.

    کار نکردن سنسور NTC و انسداد دودکش پکیج بوتان

    در مواقعی که پکیج بسیار داغ و گرم شده باشد سنسور NTC آن را شناسایی کرده و به برد ارسال میکند تا مبدل و لوله‌ها پکیج سوراخ و خراب نشوند. در صورتی که دودکش پکیج بوتان توسط جسم خارجی یا هر دلیل دیگری مسدود شود، اکثر پکیج‌های بوتان آن را شناسایی میکند و سریعا خاموش میشود.

    زمانی که موفق به رفع مشکل نشدید، پیشنهاد ما:

    خدمات تخصصی و در محل فراتیک

    تماس با ۰۹۱۹۰۳۳۵۹۲۶ یا از طریق فرم درخواست

    ۱۰+ سال‌سابقه
    ۱۸۰ روز گارانتی

    علت خاموش شدن ناگهانی پکیج بوتان

    علت خاموش شدن ناگهانی پکیج بوتان هم شامل علت‌های زیر میشود و به احتمال زیاد وقتی فشار گاز نامناسب باشد، ناگهان پکیج خاموش میشود. در مواقع دیگری هم مانند پخش شدن گاز در محیط، برد سریعا یک درخواست به پکیج برای خاموش شدن ارسال می‌کند.

    خاموش شدن مداوم پکیج بوتان

    اگر با دقت محتوای بالا را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که خاموش شدن مداوم پکیج هم بخاطر دلایلی است که در بالا گفته‌ایم برای مثال وقتی که پمپ خراب شده و توانایی افزایش فشار آب را ندارد.

    علت خاموش و روشن شدن مکرر پکیج بوتان

    این علت هم مانند دلیلی که در بالا برایتان گفتیم است، اگر از سرویس سالانه استفاده نمیکنید پس مطمعن باشید که پکیج‌تان رسوب گرفته و به دلیل کم و زیاد شدن فشار آب مکرر خاموش و روشن میشود.

    کلام پایانی

    اگر تا به اینجا نتوانسید مشکل پکیج بوتان‌تان را حل کنید، با یک مجموعه معتبر برای تعمیر یا عیب یابی دستگاه‌تان تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شوند و ضمانت گارانتی 6 ماهه برای خدمات خود ارائه کنند.

    فراتیک یک مجموعه تخصصی در حوزه لوازم خانگی با بیش از 10 سال سابقه است که یکی از نمایندگی‌های معتبر بوتان در شهریار، تهران و کرج میباشد که برای تمامی خدمات خود ضمانت گارانتی 6 ماهه ارائه میکند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای تعمیر و سرویس سالانه پکیج میباشد. اگر نیاز به هرگونه خدمات در حوزه تعمیرات لوازم خانگی داشتید با شماره 09190335926 تماس بگیرید و یا درخواست خود را به صورت آنلاین از طرق فرم ثبت کنید.

    همچنین اگر پکیج دیواری شما از مدل بیتا میباشد، فراموش نکنید که این پکیج زیر مجموعه برند بوتان است و اگر نیاز به هرگونه سرویس یا تعمیر داشتید می‌توانید از نمایندگی پکیج بیتا در شهریار استفاده کنید.

    4.5/5
    مقالات مرتبط
    نظر شما درباره این مقاله چیست؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بنر فراتیک